[GF 7600GT] Full Screen Video Probleem

Pagina: 1
Acties:

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:47
Heb al gegoogled en de search gebruikt voor dit probleem, maar het is niet hetzelfde als al die TV-out problemen. Ik gebruik namelijk 1 DVI poort voor mijn computer scherm en 1 voor mijn Philips HDTV 23", die is breedbeeld en mijn computer monitor niet. Ik heb in het control panel van mijn video kaart Full Screen Video aangezet. En als ik op mijn computer in het klein een videobestand open, dan toont hij dat full screen op mijn tv. Maar (nu komt het); Sommige bestanden toont hij inderdaad full screen op mijn tv, bij sommige heb ik een zwarte balk onder en boven en bij dvd's heb ik vaak zelfs meer zwarte balken, dan werkelijke film. Het komt niet doordat er zwarte balken in de file zitten. Want een aflevering van Buffy (640x464) vult het scherm, maar een aflevering Simpsons (512x384) heeft zwarte balken. En Media Player Classic toont in het orginele kleine raampje, bij beide geen zwarte balken. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ik voortaan nooit meer zwarte balken heb?

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heeft niks te maken met je monitoren of drivers of andere software maar met het feit dat verhoudingen altijd behouden blijven. Dus als media player het nodig vindt om de rest van het beeld op te vullen met zwart dan doet ie dat omdat anders het beeld wordt uitgerekt en het dus nergens op slaat. Ook hebben filmpjes zelf ook zwarte balken ingebakken, let hier op.

Wat je wel nog kunt proberen is je monitor afkoppelen en alleen de tv gebruiken als primaire monitor. Hiermee kun je bepaalde problemen met desktop extenden/clonen ed voorkomen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)