Toon posts:

[2003] ntvdm.exe - systeemfout --> Server 2003 Ent. SP1

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben net een upgrade van windows server 2000 naar 2003 achter de rug, en dit is vrijwel probleemloos verlopen.

Ik blijf echter zitten met 1 probleem waar onze huidige softwareleverancier ook niet mee uit de voeten kan.

Het probleem waar ik tegenaan loop:

Wij draaien met een tweetal servers, waarvan 1 de functie heeft van DC. Hierop is een 2003 Enterprise R2 Server geïnstalleerd middels een upgrade. Daarnaast wordt gewerkt met een terminalserver die draait met 2003 Enterprise Server (+ SP1). (dit is géén release 2! wel geïnstalleerd middels upgrade)

De DC wordt tevens gebruikt als database server, en derhalve werkt niemand rechtstreeks hierop. Wat ik zie is dat onze 16 bit applicaties hierop probleemloos draaien. Echter wil ik deze op de terminalserver (of onder een sessie op deze server) starten dan krijg ik meldingen van ntvdm.exe. Hij genereert ergens een hardware fout. Ik heb gezocht naar verschillen in de omgevingsvariabelen en in de registries maar heb eigenlijk niets kunnen vinden dat noemenswaardig verschilde. Aan instellingen e.d. is verder niets veranderd, deze zijn tijdens de upgrade van 2000 naar 2003 overgenomen als het goed is. Uiteindelijk functioneren beide 16 bit applicaties wel, echter hiervoor moet eerst 70 maal (ik heb geteld :-O) de foutmelding weggeklikt worden. Ook komt de melding tijdens het werken met de toepassingen regelmatig naar voren.

Waar kan ik verder zoeken naar een verklaring voor dit probleem, en in het mooiste geval naar een oplossing?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:06:Echter wil ik deze op de terminalserver (of onder een sessie op deze server) starten dan krijg ik meldingen van ntvdm.exe. Hij genereert ergens een hardware fout.
Welke foutmelding krijg je precies en wat staat er in de eventlog op dat moment?

Welke applicaties zijn het overigens en worden deze ook gesupport onder W2K3?

[ Voor 13% gewijzigd door Question Mark op 15-08-2006 15:04 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Toepassingspop-up: ntvdm.exe - Systeemfout : NTVDM heeft een hardwarefout vastgesteld.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie
. (logboek)

Het betreft toepassingen die draaien onder een ERP pakket van de firma Hanic (een specifiek geschreven pakket voor glasindustrie). Te weten een klein CAD programma om in te tekenen en een programma om etiketten mee af te drukken usw. Zoals ik al schreef draaien ze wel onder w2k3 op onze DC(zie start topic).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 15:22 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Komen de CONFIG.NT's overeen van beide servers?
Begrijp ik het verder goed dat je DC een upgrade installatie is en de andere server een schone installatie is? Is de hardware nog vreschillend?

[ Voor 9% gewijzigd door elevator op 15-08-2006 15:50 ]

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ook al geprobeerd om die applicaties in Compatibility Mode te draaien? of ntvdm.exe even uit de system32 map naar je bureaublad verplaatsen, als het goed is maakt windows file protection dan een nieuwe ntvdm.exe aan in die map.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:50:
Begrijp ik het verder goed dat je DC een upgrade installatie is en de andere server een schone installatie is? Is de hardware nog vreschillend?
In beide gevallen gaat het om een upgrade installatie. Applicaties functioneerden in dezelfde hardware opstelling voorheen (lees: onder w2k server) zonder problemen.

Komen de CONFIG.NT's overeen van beide servers?

Ja, met uitzondering van de laatste regels:
files=40
shell=%systemroot%\system32\command.com /p /e:2048
(bovenstaande van DC, dus de server waarop het werkt)
files=30
(van terminalserver, dus waar de fout komt)

Kan dit een oorzaak zijn? Kan ik deze bestanden aan elkaar gelijkschakelen zonder schadelijke gevolgen?

Verwijderd

Topicstarter
Sicko schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:58:
Ook al geprobeerd om die applicaties in Compatibility Mode te draaien?
Ja, daarmee krijg ik dezelfde fout.

of ntvdm.exe even uit de system32 map naar je bureaublad verplaatsen, als het goed is maakt windows file protection dan een nieuwe ntvdm.exe aan in die map.
Ja dat klopt, er wordt een nieuwe NTVDM.exe aangemaakt. Echter dit helpt niet de fout te herstellen. Ik had al een soortgelijke poging gedaan door de NTVDM.exe van de 'werkende server' (DC) in te kopiëren. Geen resultaat totzover.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik je post goed begrijp bestaat de niet werkende server uit W2K3 sp1.

In deze draad had iemand hetzelfde probleem (pas na installatie van sp1). Deze persoon heeft het opgelost door "Create Files / Write Data" special permissions te zetten op de Windows folder voor de gebruikers.

In Microsoft nieuwsgroep zijn ook een aantal personen met hetzelfde probleem.

Het probleem bij hun was dat de applicatie een temp path wilde gebruiken, wat langer dan 8 karakters was. Na aanpassing van deze variable naar bv. C:\Temp (en de users daar ook rechten geven), was bij beiden het probleem verholpen.

Kijk even met filemon welke bestanden en mappen allemaal geopend worden, tijdens het starten van deze applicatie. Je zou ook nog even een andere 16 bits applicatie moeten testen (sysedit is een hele mooie en staat al op je 2K3 machines), om te kijken of deze hetzelfde probleem vertoont.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Ik heb dezelfde fout een keer weg gewerkt onder een terminal server. Dit had te maken met het 8,3 bestandformaat.

Geeft dir /x een 8.3 formaat?
Pagina: 1