Toon posts:

WMP houdt zich niet aan de ID3v2 Tag?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat deze het best hier thuishoort,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb m'n MP3 collectie helemaal (wat een pestwerk :)) met Tag& Rename volgens de ID3v2 normen goed benoemd qua artiest en albums.

Nu heb ik deze Biblio in laten lezen door WMP10 voor de XP MCE versie, maar die maakt er een zooitje van, ik heb soms dubbele zelf 5 dubbelel artiest namen in andere vormen staan.

Bv: AC/DC, ACDC, AC, DC, AC-DC
en met de ID3v2 Tag zijn ze echt goed benoemd.

Goed voorbeeld:
The Red Hot Chili Peppers EN
Red Hot Chili Peppers
Zie link,
The Red Hot Chili Peppers

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Staan er niet meerdere tags in?

Ik ben mp3´s tegen gekomen met versie 1 en versie 2 tags.
En sommige players pakken alleen de laatste tag en andere juist weer de eerste.
(´t record is 12x een tag eraan toegevoegd, en als je die wist en een behoorlijk aantal bestanden hebt, dan scheelt het merkbaar in de schijfruimte)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Duur schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:31:
Staan er niet meerdere tags in?
Ik ben mp3´s tegen gekomen met versie 1 en versie 2 tags.
En sommige players pakken alleen de laatste tag en andere juist weer de eerste.

De ID3v1 en ID3v2 zijn qua artiest en albums hetzelfde! alleen het Genre wil nog wel eens verschillen

(´t record is 12x een tag eraan toegevoegd, en als je die wist en een behoorlijk aantal bestanden hebt, dan scheelt het merkbaar in de schijfruimte)
Dat snap ik even niet, wat bedoel je met 't record 12x?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:33:
De ID3v1 en ID3v2 zijn qua artiest en albums hetzelfde! alleen het Genre wil nog wel eens verschillen
Nou niet bepaald. De veldlengtes staan bij ID3v1 vast (de meeste op 30 bytes), waar ID3v2 variabele lengtes heeft voor velden (net als bijv. APEtags). Die eerste is erg makkelijk te implementeren, die 2e iets minder. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Dan bedoel ik dat de Artiest en Albums Naam, niet verschillen tov de 3v1 en 3v2 Tag

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:51:
Dan bedoel ik dat de Artiest en Albums Naam, niet verschillen tov de 3v1 en 3v2 Tag
Dan vind ik het net zo vreemd als jij denk ik. :)
Kan het zijn dat ie om een of andere onbekende reden van sommige bestanden de tags gewoon niet pakt en er de bestandsnaam neerzet? Dat heb ik zelf weleens.
Je zou eens na kunnen kijken of er nog andere tags (zoals APE, die wordt door Foobar standaard gebruikt onder andere) in die files staan waarvan de inhoud eventueel getoond wordt boven de ID3tags, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk op zich.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Geen APEv2 Tag bij the chili Peppers...

Ik snap het echt niet, het enige dat ik wil is dat WMP10 zich gewoon aan de ID3v2 Tags houdt dan is er niks aan de hand want in Itunes pak'tie alles percies zoals het hoort! Goed |:(

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:51

T.C

Zelf ben ik nu ook bezig met het taggen van mijn MP3 collectie, het is een monniken werk aangezien het enorm veel bestanden zijn.
Ik maak gebruik van het programme MP3Bookhelper, met deze tool kan je tegelijkertijd ID3V2 en ID3V1 bewerken.
Mogelijkerwijs houdt WMP alleen rekening met ID3V1 wanneer deze aanwezig is. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar in dat geval kan deze tool een oplossing zijn.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zit daar ook een optie in om de ID3v2 naar ID3v1 te corpuleren?

OF ik moet gewoon eens alle ID3v1 Tags deleten?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 15:03 ]

Verwijderd

Zo'n probleem had ik ook mischien helpt dit wel.

1.muziek toevoegen aan wmp10 bibliotheek
2.selecteer je muziek
3.in wmp10 -> geavanceerde editor voor labels
4.tabje "artiestgegevens" kiezen

En dan heb je als het goed is 2 vakjes "artiest" & "artiest album", media center kijkt namelijk naar "artiest album" daar moet je je artiest naam invullen van desbetreffende artiest en dan sorteert ie als het goed is wel goed.
Is inderdaad een beetje lomp van wmp dat ie niet Artiest pakt maar Artiest album.....

succes

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnks ik ga het morgen ff proberen....
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:17:

3.in wmp10 -> geavanceerde editor voor labels
4.tabje "artiestgegevens" kiezen
succes
Editor zit er volgs mij niet tussen, is dit een plugin?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zit die editor voor die labels standaard in WMP10?

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 15:20

hstoker

Yatta!

In Tag&Rename zit ook ergens een optie om 'Artist' naar 'Album Artist' te kopieren, ik had bovenstaand probleem ook en heb het zo op kunnen lossen.

In de manual, pagina 31, onderaan.

[ Voor 24% gewijzigd door hstoker op 16-08-2006 16:01 . Reden: Manual toegevoegd ]

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Verwijderd

Topicstarter
Oke idd ik zie het nu daar staan ze verkeerd in...

Nu eens ff kijken of ik alles in 1 keer in het veld Artist Album kan deleten...
Pagina: 1