Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 23:04
Hoi allemaal,

Ik heb een scooter (peugeot vivacity) en een pda (ipaq 2490).
Nu wil ik graag die pda gaan gebruiken als navigator. Nu zit ik met 2 dingen...

1. Als ik een BT gpsmuis gebruik dan heb ik zeer waarschijnlijk binnen de kortste keren de accu leeg van de pda door het geslurp van BT.

2. Kan ik net als in een auto de pda aansluiten op het elektranet van de scooter?

In het eerste geval kan ik de pda gewoon in de jaszak houden en rijden op de stem (via koptelefoon).

Hebben jullie hier antwoorden op en wellicht nog meer tips waar ik op moet letten e.d. Misschien praktische oplossingen?

Gr
Edgar

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
1. Dat verschilt een beetje, mijn Nokia N90 kan daar best goed tegen.

2. Volgens mij wel, een normale scooter gebruikt 12v accu's als ik het me goed herinner. Je zal een beetje macguyver moeten doen om bv een autostekker (zon sigaret ding) te modden voor scootergebruik. Op dat moment heb je puntje 1 ook opgelost.

Suc6!

Tip. Die stem van "Eva" oid zal je niet horen door die helm + windgeruis, maybe dat oordopjes oplossing bieden. Dan hoor je alleen nix meer van de buitenwereld, wat super gevaarlijk is, vooral op de scooter.

Instagram / YouTube

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 09:39

Arno

PF5A

De PDA zal niet leeglopen door de GPS BT muis. Deze heeft doorgaans een eigen accu ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Arno schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:37:
De PDA zal niet leeglopen door de GPS BT muis. Deze heeft doorgaans een eigen accu ;)
Die vaak ook nog eens langer meegaat dan je PDA :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• callous
Dat is niet wat ik bedoel. De PDA accu gaat minder lang mee als BT aanstaat.
En dan moet ie ook continu in bedrijf zijn omdat tomtommie mij moet blijven informeren.
Dus het zou mooi zijn als in ieder geval het display uitstaat.
Hoe lang kan de PDA mee dan op 1 acculading? met BT aan. En kan het display idd uit?

Nu rijd ik met mijn ipod op. Ik heb trouwens een snor scooter dus een helm heb ik niet.
Ik heb ook achteruitkijk spiegels dus ik denk dat het gevaar wel meevalt. En daarbij komt ook nog eens dat eva niet continu praat. Alleen wanneer het nodig is. Voor de rest hoor je dan genoeg (vind ik)

Dus de scooter heeft wel een 12volt's accu? Hummm, en hoe zit het met de ampaires?
ik geloof dat ik minimaal 700 ma nodig ben.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

callous schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:58:
Dat is niet wat ik bedoel. De PDA accu gaat minder lang mee als BT aanstaat.
En dan moet ie ook continu in bedrijf zijn omdat tomtommie mij moet blijven informeren.
Dus het zou mooi zijn als in ieder geval het display uitstaat.
Hoe lang kan de PDA mee dan op 1 acculading? met BT aan. En kan het display idd uit?

Nu rijd ik met mijn ipod op. Ik heb trouwens een snor scooter dus een helm heb ik niet.
Ik heb ook achteruitkijk spiegels dus ik denk dat het gevaar wel meevalt. En daarbij komt ook nog eens dat eva niet continu praat. Alleen wanneer het nodig is. Voor de rest hoor je dan genoeg (vind ik)

Dus de scooter heeft wel een 12volt's accu? Hummm, en hoe zit het met de ampaires?
ik geloof dat ik minimaal 700 ma nodig ben.
Scooter heeft idd 12 volt accu. Bij de vivacity zit onderin een klepje waar je accu zit, met de + en - (min) contactpuntjes. Hier kan je de + en - draad (voor dat sigaret ding) erbij schroeven.

Als je wilt dat dat 12 volt sigaret ding alleen werkt wanneer je contact aanstaat, kan je onder je stuur de + draad van het contact draad aftappen (bij m'n peugeot speedfight 2 is dat de zwarte). De - draad van het sigaret ding kan je bij het standaard min-draad solderen. Bij mij is dat de groene.

Ik denk dat die kleuren bij Vivacity en Speedfight overeen komen want het is allebei Peugeot.

NOSIG

• callous
OK, interessant. Dank je voor je uitleg. Ik hoop dat het zal werken. Nu nog een plek vinden waar ik de sigarettenaansluiting kan houden.
Het jij het ook op die manier nu dan? Werkt dat goed? De PDA, die laadt ook daadwerkelijk op? Is er geen probleem wat betreft ampaires e.d.?

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

callous schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:07:
OK, interessant. Dank je voor je uitleg. Ik hoop dat het zal werken. Nu nog een plek vinden waar ik de sigarettenaansluiting kan houden.
Het jij het ook op die manier nu dan? Werkt dat goed? De PDA, die laadt ook daadwerkelijk op? Is er geen probleem wat betreft ampaires e.d.?
Neej ik heb m'n PDA er niet op, maar wel wat verlichting ;) cold cathode, LED

En ja het werkt perfect. Gewoon parallel die draadjes erop en het werkt.

NOSIG

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

aramdin schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:32:
Tip. Die stem van "Eva" oid zal je niet horen door die helm + windgeruis, maybe dat oordopjes oplossing bieden. Dan hoor je alleen nix meer van de buitenwereld, wat super gevaarlijk is, vooral op de scooter.
Rij jij in je auto op je gehoor :?

Op een scooter/brommer doe je dat dus ook niet :P Op een beetje brommer (waarschijnlijk 2 takt?) kan je toch al niks horen. Verder zou ik als ik jou was een extra stabilisator ertussen zetten. De spanning onder het rijden kan soms oplopen tot 14/15 volt, afhankelijk van je accuspanning en het aantal toeren wat je motor draait (MB50 @ 12.000rpm pompt er zo'n 19v tot 21v uit).

Edit: Overigens gebruik ik ook TomTom Mobile 5 om te navigeren op de brommer, maar alleen luisteren is niet te doen. De instructies zijn vaak te vaag of te laat, zeker op fietsmodus (neem aan dat je niet over de snelweg gaat rijden met je scooter ;) ). Ik hou m'n telefoon altijd in m'n hand als ik hem gebruik (wat tegenwoordig niet meer mag maargoed, moet nog een keer een houder monteren :) ).

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 15-08-2006 21:51 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:58

BioHazard

*\o/*

callous schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:26:
Hoi allemaal,

Ik heb een scooter (peugeot vivacity) en een pda (ipaq 2490).
Nu wil ik graag die pda gaan gebruiken als navigator. Nu zit ik met 2 dingen...

1. Als ik een BT gpsmuis gebruik dan heb ik zeer waarschijnlijk binnen de kortste keren de accu leeg van de pda door het geslurp van BT.

2. Kan ik net als in een auto de pda aansluiten op het elektranet van de scooter?

In het eerste geval kan ik de pda gewoon in de jaszak houden en rijden op de stem (via koptelefoon).

Hebben jullie hier antwoorden op en wellicht nog meer tips waar ik op moet letten e.d. Misschien praktische oplossingen?

Gr
Edgar
Ik had dus ook ooit een Vivacity en ik had zelf een Cigarettenplug aansluiting in de buddyseat gemaakt :) Kon dus binnenin wat inpluggen werkt hetzelfde als in de auto, + en - van het ding op de accu en voila :)

Ik had hem recht onder de aansluiting van het zadel zitten, net onder de scharnier, daar paste hij perfect :)

[ Voor 5% gewijzigd door BioHazard op 16-08-2006 11:14 ]

• callous
goeie tips!!

Maare, als ie in je buddy zit, hoe wil je erop kijken?

Ik had die tip gekregen namelijk van iemand die dat op die manier doet op de moter, rijden op de stem.
Maar die vivacity heeft vooraan (tussen de voeten) een klepje (2cm breed en 6cm hoog) en volgens het boekje is dat het typeplaatje en daarachter zitten 2 haakjes, volgens mij kun je daar wel iets aan bevestigen. Lijkt me wel handig, toch?

• callous
niemand meer?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 10:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Glashelder schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:50:
[...]
Edit: Overigens gebruik ik ook TomTom Mobile 5 om te navigeren op de brommer, maar alleen luisteren is niet te doen. De instructies zijn vaak te vaag of te laat, zeker op fietsmodus (neem aan dat je niet over de snelweg gaat rijden met je scooter ;) ). I
Kent TomTom geen brommer/motor stand? Anders toch vast wel de optie dat je snelwegen wilt vermijden, heb je hetzelfde (alleen je tijd zal niet kloppen).

rm -r *

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja TomTom heeft een fietsstand. Maar de fiets-infrastructuur is niet op brommersnelheid ingesteld. Op de motor rij je over grote wegen. Op de brommer mis je al heel snel een fietspad en in de bebouwde kom is het al helemaal een ramp omdat instructies te laat komen/te vaag zijn/je verstaat het niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1