Toon posts:

Probleem met videokaart drivers (denk ik)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ik een nieuwe videokaart in mijn computer heb problemen met de computer. Mijn beeldscherm valt tijdens het gamen zomaar uit en er staat: "No input signal" of soms "Run out of Range".

Maar het is niet alleen tijdens het gamen, maar ook soms gewoon tijdens SketchUp, als ik gewoon met iets simpels bezig ben.

Ik denk dat het een driverprobleem is omdat ik heel soms ook een BSOD krijg, en als ik dan de computer reset dan staat er dat er een probleem met de videodriver is, en dat hij onstabiel is.
Hier een paar screenshots:
Foto van de foutmelding zelf.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~skopic/fotos/foutmelding.JPG

Foto wat ik krijg als ik op "foutenrapport" klik.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~skopic/fotos/foutrapport.JPG

En als ik dan het foutenrapport wil bekijken staat er dat eer een log is toegevoegd:
Klik hier om de log te downloaden (openen in Notepad)

Ook krijg ik soms onjuiste informatie te zien over mijn beeld, 2 voorbeelden:
- Tijdens de installatie van de Painkiller demo(alle versies) krijg ik te zien dat mijn systeem niet aan de minimumeisen voldoet omdat de minimale resolutie van de videokaart niet 640 x 480 is, terwijl dat wel zo is.

- Toen ik SketchUp voor de eerste keer opstarte kreeg ik een melding waar stond dat mijn huidige monitor-instellingen op 16 bits stonden (wat dus niet zo was) en dat dat voor problemen kan zorgen.

Daarom weet ik bijna wel zeker dat het met de drivers te maken heeft.
Maar ik heb al verschillende drivers geprobeerd. Ook de oudere en Omega drivers. Maar het probleem blijft nog steeds.

Dus kan iemand mij helpen?
Misschien is het handig om te weten dat ik voorheen een onboard videokaart erop had zitten.
Voor mijn specs klik hier

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Uhm en wat heb je zelf geprobeerd? Ik moet zelf uit de screenshots halen dat je een Ati 9600 hebt. Dus waarom niet even naar de Ati website en daar nieuwe drivers halen?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf geprobeerd:
- verschillende drivers (staat ook al in de startpost)
- 2 80mm fans in mijn kast voor betere koeling (1 out 1 in)
- Windows opnieuw geinstalleerd

Maar ik heb dus al nieuwe drivers vana ATI, dat werkt dus niet. Iemand nog een andere oplossing?
voor de specs klik hier

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 14:25 ]

Verwijderd

ff clean install van de drivers (zeker weten dat de ouwe weg zijn etc, etc... zodat je echt op een kleaute resolutie draait, en 16 kleurtjes en dat soort grappen)

Ziet eruit als een overschrijvingsfout (correct me if i'm wrong, again!)

Verwijderd

Topicstarter
clean install werkt ook niet, ik heb iig alle oude drivers verwijderd(hij draait niet op 16 kleuren enzo, wat ik eerst wel had met de onboard)

ik heb ook geprobeerd mijn geheugen reepjes 1 voor 1 te testen, en ik kwam erachter dat 1 van mijn reepjes kapot is, omdat die uitviel in SketchUp, en de andere niet, maar ik heb niet kunnen proberen te gamen aangezien het maar 128 mb is per reepje dus dat werkt niet echt lekker...