[XP] Vervangen van een gebruikte dll*

Pagina: 1
Acties:

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56
Het probleem dat ik momenteel heb is dat ik een bepaalde dll probeer te vervangen door een andere, recentere dll, maar het probleem is dat de dll altijd in gebruik is en dit door het proces winlogon.exe (ben dit te weten gekomen door het programma op: meuktracker: Process Explorer 10.0). Het probleem is echter dat je dit process niet zo maar kunt killen :/ en dus bijgevolg de dll altijd in gebruik blijft...
Is er echter een oplossing om toch deze dll te kunnen vervangen? eventueel in veilige modus opstarten ofzo (zou het liefst vanal de pc niet rebooten, omdat deze nogal belangrijk is in het netwerk waarin hij hangt, dus daarmee dat nog niet geprobeerd)

Dank bij voorbaat iedereen

edit: kan iemand titel aanpassen en er [XP] bijzetten?

[ Voor 3% gewijzigd door scatman op 15-08-2006 13:14 ]

Verwijderd

Helaas, zul je tog eens moeten rebooten. DOS Maybe ?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Rebooten zou inderdaad wel moeten als de winlogon service 'm bezet houdt. Vraag me eigenlijk af welke DLL dat dan is (heb je een naam?)

Met een reboot zou je het kunnen regelen via "PendingFileRenameOperations" entry in de registry aan te maken..

Sysinternals heeft er ook een tooltje voor gemaakt..
Info op jsifaq

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 15-08-2006 13:35 ]

Pvouput live

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:23
Als je met de XP cd-rom boot naar 'recovery console' kun je in principe bij je harde schijf komen, terwijl toch alles ge-unlocked is.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Maasluip

Kabbelend watertje

Meestal is het geen probleem om een dll te hernoemen, ook al is deze in gebruik. Probeer dat eens, dan kun je de nieuwe dll erbij kopieren en rebooten.

Signatures zijn voor boomers.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12
Worden die DLL's niet via Windows update of een SP bijgewerkt :?
Die winlogon is een standaard logon service, dus de sources liggen bij MS.
En MS geeft uitvoerbare bestanden om hun updates te installeren, dus ik zou die gebruiken :/

let the past be the past.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zelf DLLs gaan vervangen die ook nog eens door WinLogon gebruikt worden lijkt me in heel veel gevallen niet handig :)

• scatman
Maasluip schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:20:
Meestal is het geen probleem om een dll te hernoemen, ook al is deze in gebruik. Probeer dat eens, dan kun je de nieuwe dll erbij kopieren en rebooten.
dank je, dit is gelukt :*)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
en je kunt nog rebooten?

en ehm waarvoor heb je die dll nodig? was de oude niet meer goed? :s

• scatman
engelbertus schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:55:
en je kunt nog rebooten?

en ehm waarvoor heb je die dll nodig? was de oude niet meer goed? :s
jah booten werkt nog, waarom euhm omdat één of ander programma een dll verkl**t heeft, en werkte niet meer deftig, daarom moest ik deze vervangen (met de juiste dll die op men laptop stond)
Pagina: 1