[Testcase] Honda s2000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit word mijn eerst testcase ;)

Ben al zeer lang geïnteresseerd in fotografie, maar ben mezelf er nooit in gaan verdiepen. De laatste tijd ben ik hier wat meer de topics gaan volgens en dat heeft me een beetje aangezet om wat mooie locaties uit te zoeken en het ook maar eens te proberen.
Kortom, ik moet nog veel oefenen.
Mijn (beginners) digicam is een Canon Powershot A620, ben er zeer tevreden mee voor wat ik er tot nu toe mee doe...

De foto nu, de bedoeling was gewoon om wat mooie foto's te hebben van mijn wagen, vond de locatie wel passen aan gezien de kleuren rondom niet te fel de aandacht trekken.
Dit is een selectie uit een 50-tal foto's.

Foto 1 :
- nummerplaat weg
- brightness en contrast iets omhoog
- slot in de koffer weg (word nog in het echt gedaan ... ooit)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/s2000/Photoshoot/Laadkaai/small/Back.jpg

Foto 2 :
- nummerplaat weg
- gecropped aan de rechterkant
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/s2000/Photoshoot/Laadkaai/small/Front.jpg

Foto 3 :
- nummerplaat weg
- brightness en contrast aangepast
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/s2000/Photoshoot/Laadkaai/small/Front-Low.jpg

Foto 4 :
- nummerplaat weg
- gecropped (onderaan en links dacht uk)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/s2000/Photoshoot/Laadkaai/small/Side.jpg

Foto 5 :
- brightness en contrast iets aangepast
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/s2000/Photoshoot/Laadkaai/small/Side2.jpg

Foto 6 :
- nummerplaat weg
- brightness en contrast aangepast
- gecropped rondom
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/s2000/Photoshoot/Laadkaai/small/Top.jpg

Ben er nog niet helemaal uit wat mijn favoriet is. Foto 4 en 6 zijn wat ik in gedachten had voor ik de foto's begon de maken. Maar aangezien ik deze geselecteerd heb vind ik ze allemaal wel iets hebben :)

Graag commentaar dus, over de compositie, kleuren, nabewerking, locatie enzovoort !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Mijn complimenten voor nr. 6; strakke en stoere compositie.
Hoewel het groen bovenaan misschien wel eraf gecropt mag worden. Dan benadruk je meer de sterkte van je gekozen compositie.

Maar wat jammer dat je bij de rest die vrachtwagens erbij heb gezet; ik vind het nogal afleiden.
Je ziet ook dat de belichting daardoor niet altijd optimaal is omdat die trucks de zon wegkapen.

Btw: mooie auto.

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 15-08-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Ik vind de locatie wel goed gekozen, doet me denken aan gone in 60 seconds ofzo, auto in de box en weg ermee. Aangezien het een sportauto is past deze er ook bij. 6 is met voorsprong de beste plaat, bij nummer 3 is de wagen wat te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

#6 heeft bij mij ook de voorkeur en een crop waardoor je alleen het asfalt/beton ziet zou zeker bijdragen aan de sfeer.

Bij de andere foto's heb ik meer de indruk van hé een mooie auto hier geparkeerd zal even een paar foto's nemen.

Helaas had je niet echt mooi weer, maar daardoor wel weinig storende schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedank voor de comments en de tips.

De vrachtwagens trekken inderdaad wel een beetje de aandacht soms, zal dit nog wel eens overdoen als ik nog een mooie locatie vind, maar dan zonder. Had er eigenlijk niet echt bij stilgestaan...

Heb even foto 6 aangepast zodat er geen groen meer opstaat bovenaan en het is inderdaad mooier geworden !

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/s2000/Photoshoot/Laadkaai/TopNew.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
#6 steekt er bovenuit :) En mijn opmerking die ik er bij wou plaatsen hoef ik niet meer te maken zie ik :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke platen, maar wat je een beetje mist is het detail. Het leuke van de s2000 is dat hij mooie lijnen heeft vooral bij de zijschermen. Misschien dat je volgende keer wat meer detail kan meenemen.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:09
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:00:
Leuke platen, maar wat je een beetje mist is het detail. Het leuke van de s2000 is dat hij mooie lijnen heeft vooral bij de zijschermen. Misschien dat je volgende keer wat meer detail kan meenemen.

suc6
Vooral met foto #6 komt dat er mooi uit

btw, geweldige auto is dat, wanneer kom je me ophalen met je auto? ;)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de laatste zeker de mooiste. Zeker nu dat groene weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:00:

suc6
Zal ik ook op letten ja, was niet echt de bedoeling om details te maken (omdat de auto beetje vuil was eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:24:
Alvast bedank voor de comments en de tips.

De vrachtwagens trekken inderdaad wel een beetje de aandacht soms, zal dit nog wel eens overdoen als ik nog een mooie locatie vind, maar dan zonder. Had er eigenlijk niet echt bij stilgestaan...

Heb even foto 6 aangepast zodat er geen groen meer opstaat bovenaan en het is inderdaad mooier geworden !

[afbeelding]
Strak! nog even dat staafje en dat lijntje onderin wegsoepen en je hebt een prachtplaat. Ik zat echt naar je serie te kijken: beetje saai, beetje saai, etc tot ik nummer zes tegen kwam: met kop en schouders stak die boven de rest uit: hulde _O_

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:40
Ik zie toch nog wel wat harde schaduwen hier en daar? Heb je flits gebruikt als 'fill-in'? waarschijnlijk niet he?

Dat helpt om de harde schaduwen van de zon wat af te vlakken en donkere gebieden van de auto wat beter uit te lichten.

Zou vooral bij foto 3 (de hele auto) en een beetje bij foto 6 (de voorbumper) hebben geholpen.

Foto 6 is mijn favoriet.. Ik vind het zelf 'het origineel' met dat beetje groen bovenin mooier dan de gecropte variant. Anders is het zo'n grijze massa (auto en beton.. allemaal grijs..) en die banden sporen op het asfalt geven het geheel een sportieve uitstraling. Ik zou alleen het (rode) verkeersbord eruit sjoppen. Groen en grijs.. en geen extra kleuren. De gecropte variant is 'gewoon' een auto foto. De originele zou ik wel aan de muur willen hebben (in 20x30, in glans graag.. ;))

Mooie lokatie ook.

[ Voor 95% gewijzigd door FragDaddy op 17-08-2006 00:10 ]

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1