videowall: xdmx en xinerama of gstreamer?

Pagina: 1
Acties:

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Met drie desktops van elk 900MHz en 256Mb met elk een Matrox G200MMS kaart wil ik een videowall bouwen. De videokaarten kunnen elk max 4 schermen aansturen. (intern zit er ook nog een videokaart maar deze is dan evt voor afkijk)

Dit alles moet een videowall van 3*3 plasmaschermen aansturen. Hierop moet een DVDtje vertoont worden. Per systeem moeten dus drie schermen worden aangestuurd.

Waar ik nu over twijfel is of ik met xinerama en xdmx aan de slag moet of met gstreamer?
xinerama en xdmx word weinig aan gedaan tegenwoordig dus wellicht zit ik daarmee op het verkeerde spoor?

Verder weet ik niet welke distributie ik het beste kan gebruiken. Zelf zat ik aan Debian te denken. omdat het vooral stabiel is.

WAZUUUUUUUP!!!!!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 15:14

deadinspace

The what goes where now?

nilski schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:55:
Met drie desktops van elk 900MHz en 256Mb met elk een Matrox G200MMS kaart wil ik een videowall bouwen. De videokaarten kunnen elk max 4 schermen aansturen. (intern zit er ook nog een videokaart maar deze is dan evt voor afkijk)
Moet er ook geluid bij? Is er een eventuele vierde machine die eventueel wat meer van het werk op zich kan nemen?

Ook vraag ik me af of die Matrox kaartjes een hardware overlay kunnen die groot genoeg is om drie monitoren te kunnen overbruggen.
Waar ik nu over twijfel is of ik met xinerama en xdmx aan de slag moet of met gstreamer?
Xinerama al of niet gebruiken staat er volgensmij een beetje los van. Xinerama is voor multi-monitor display support (dus: zelfde display, meerdere monitoren; meerdere displays op meerdere monitoren kan ook zonder Xinerama als het goed is). Het grote verschil tussen wel of geen xinerama is denk ik dat je het beeld in 3 of 9 stukken moet hakken.

Xdmx heb ik geen ervaring mee, maar ik krijg de indruk dat de beelden dan gewoon over het X11 protocol gaan, dus in het geval van video uncompressed beelden. Dat kan een probleem worden ivm netwerkbandbreedte en CPU-gebruik.

Als je het weergeven van video op 3 schermen aan één computer werkend krijgt, dan moet het met GStreamer wel mogelijk zijn denk ik.
[q]xinerama en xdmx word weinig aan gedaan tegenwoordig dus wellicht zit ik daarmee op het verkeerde spoor?[q]
Ik weet niet wat je bedoelt met "wordt weinig aan gedaan", maar Xinerama zit gewoon standaard bij Xorg.
Verder weet ik niet welke distributie ik het beste kan gebruiken. Zelf zat ik aan Debian te denken. omdat het vooral stabiel is.
Het enige relevante is eigenlijk dat je de juiste versies van de benodigde software kunt installeren, en dat je zelf wat kunt proggen als dat nodig is. Dat is niet echt distributie-afhankelijk, dus je kunt waarschijnlijk het beste de distributie gebruiken waar je zelf comfortabel mee bent :)

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
Grappig, ik heb hier nog 9 1024x768 15" TFT schermpjes staan en speel zelf al een tijd met hetzelfde idee. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat het handigste is. Ik was er zelf al uit dat ik minimaal 3 pc's nodig heb voor de aansturing en dat hardware acceleration niet meer gebruikt kan worden.

Ik kwam wel nog de volgende link tegen http://www.networkmultime...Docs/videowall/index.html. Misschien ook een interessante kandidaat in het rijtje.

Waar heb je de grafische kaarten vandaan als ik vragen mag?

/edit
Matrox G200 MMS 4x DVI out € 356,99

*slik*

356,99 * 3 > hobbybudget

Een PCI versie van de Matrox Millennium met 2MB of de Millennium II met 4MB kost resp. E 9 en E 12,50 per stuk. Geen DVI uit maar de kwaliteitswinst van DVI ga je toch niet benutten op een videowall lijkt me.

Ik denk gewoon even hardop.

[ Voor 23% gewijzigd door Kokkers op 15-08-2006 18:02 ]

• nilski
Er moet geluid bij ja, en ik heb evt een 4e systeem met 3GHz en 1024MB voor het zwaardere werk.
Dat met die hardware overlay mag je me uitleggen...? Ik merkte onder Windows al toen ik alles in 1 systeem met 3GHz had dat de proc op 100% stond te stampen en alles ging stotter de stotter.. :/
Xinerama is idd om het met drie desktops te kunnen. Anders worden het 9 (of 10) desktops en verder maar zien? Misschien kan het ook met de Matrox driver, die is er ook voor Linux :)
Netwerkbandbreedte lijkt me nog op te lossen met segmenteren?
Gstreamer word ik niet echt wijzer van.. en helaas ben ik een Linux noob dus dat word nog wat :S
Als ik op sourceforge kijk dan zijn dit de laatste releases;
xdmx 29/6/04
xinerama 2002?
bij gstreamer lijkt wat meer activiteit maar op sourceforge staat 2003..
Misschien is NMM ook een optie..? Ah, die had jij al gevonden ja..

Die kaartjes heb ik een tijd terug via marktplaats gekocht. Ik had er vier maar eentje is overleden :|
Het zijn PCI kaartjes met VGA uitgangen, niet zo heel erg duur dus maar eigenlijk voor 2d.
Ze kunnen wel max 16 schermen aan in een configuratie! :+

[ Voor 5% gewijzigd door nilski op 15-08-2006 18:30 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
http://www.google.be/sear...treamer+videowall&spell=1

en dan onderandere dit: http://www.linux-1u.net/X...net/video-wall-howto.html

[ Voor 30% gewijzigd door Mayco op 15-08-2006 18:32 ]

• nilski
thnx, die had ik nog niet gevonden.. _/-\o_
ik ben nu red hat 8.0 erop aan het zetten. met deze oude hardware moet dat wel gaan lijkt me.
(had de cd's nog liggen)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Kokkers schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:51:
... en dat hardware acceleration niet meer gebruikt kan worden.
Nouja, dat hangt af van de hardware en de drivers :)
nilski schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:27:
Dat met die hardware overlay mag je me uitleggen...?
Hardware overlay is een techniek waarbij de software alleen de gewenste positie en grootte instelt, en het beeld aanlevert in een kleuren-formaat dat de applicatie handig uitkomt (zoals YV12 of I420, maar misschien ook gewoon RGB). De videokaart regelt dan de colorspace conversion naar RGB en het schalen van de beelden naar de gewenste grootte, en geeft dat beeld dan weer op het scherm.

Colorspace conversion en scaling hoeft zo niet op de CPU te gebeuren, en dat scheelt veel. Hoe groter het beeld geschaald moet worden, hoe groter dit verschil. Het zou dus erg fijn zijn als dit werkte :)
Ik merkte onder Windows al toen ik alles in 1 systeem met 3GHz had dat de proc op 100% stond te stampen en alles ging stotter de stotter.. :/
Met al die kaartjes in één computer? Als hardware overlay dan niet werkt, dan moet er dus geschaald beeld naar de videokaart, wat enorm veel verkeer oplevert. En PCI trekt maar 133 MB/sec (min allerlei overhead).
Xinerama is idd om het met drie desktops te kunnen. Anders worden het 9 (of 10) desktops en verder maar zien? Misschien kan het ook met de Matrox driver, die is er ook voor Linux :)
De Matrox driver zit gewoon bij XFree86/Xorg.
Als ik op sourceforge kijk dan zijn dit de laatste releases;
xinerama 2002?
Xinerama zit (al behoorlijk lang) gewoon in XFree86/Xorg.
En GStreamer is hardstikke levendig, dat kan ik je garanderen :)
Da's wel een mooie om eens mee op gang te raken, maar hij is wel knap verouderd (2002, gst 0.5...)
nilski schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:44:
ik ben nu red hat 8.0 erop aan het zetten. met deze oude hardware moet dat wel gaan lijkt me.
(had de cd's nog liggen)
Hmm, wil je niks recenters? Ik weet niet wat er bij RH 8.0 zit, maar in die guide had het over GStreamer 0.5. We zitten tegenwoordig op 0.10.

• nilski
Inderdaad, RH 8.0 is kennelijk een beetje gedateerd, m'n Matroxjes worden niet eens herkend.
Geen zin in te veel ge-emmer, ik zet er wel een recentere versie Debian op. (die is al bijna binnen)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Misschien is het ook leuk om naar VLC te kijken. Ik ben ze diverse malen op beurzen tegengekomen waarbij ze 2 laptopjes hadden, waarbij de beide laptops elk een deel van de film afspeelden en 1 van beide de controle over de mediaplayer had.

Edit: Weet je zeker dat je videokaart overlay doet op meerdere schermen? De Matrox G550 had de beperking dat overlay alleen op het eerste scherm werkte, lijkt mij dat voor een ouder model uit dezelfde serie dezelfde beperking geldt. Een workaround is een optie in xorg.conf voor de mga driver die de 3D engine gebruikt voor het weergeven van video. Dit is iets trager, maar werkt wel fatsoenlijk over 2 schermen verdeeld en is altijd nog beter dan software scaling.

[ Voor 49% gewijzigd door _JGC_ op 16-08-2006 09:30 ]

• nilski
_JGC_ schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:28:
Misschien is het ook leuk om naar VLC te kijken. Ik ben ze diverse malen op beurzen tegengekomen waarbij ze 2 laptopjes hadden, waarbij de beide laptops elk een deel van de film afspeelden en 1 van beide de controle over de mediaplayer had.

Edit: Weet je zeker dat je videokaart overlay doet op meerdere schermen? De Matrox G550 had de beperking dat overlay alleen op het eerste scherm werkte, lijkt mij dat voor een ouder model uit dezelfde serie dezelfde beperking geldt. Een workaround is een optie in xorg.conf voor de mga driver die de 3D engine gebruikt voor het weergeven van video. Dit is iets trager, maar werkt wel fatsoenlijk over 2 schermen verdeeld en is altijd nog beter dan software scaling.
Ik had naar VLC gekeken maar kan nergens iets concreets vinden over videowallen..
Qua overlay vrees ik dat je gelijk hebt. Wat je zegt is dat ik met 3 systemen en drie kaarten dus eigenlijk maar 6 schermen kan aansturen? Of kan ik de interne videokaart ook inzetten? Dan kom ik wel uit. (Het zijn Dell Optiplex 110 systeempjes met een Intel onboard 810 kaartje.)

Zit nu op werk dus kan vanaaf pas verder knutselen..

WAZUUUUUUUP!!!!!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 07:52

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Maar hoezo meerdere systemen? Er zijn al kaarten op de markt die geloof ik 16 outputs aankunnen? Appian bouwde ze met ATI Chips. Daarbij met PCI videokaarten kun je er al snel meerdere in 1 systeem stoppen. Ik zou daar eerst naar kijken. Tenzij je alle hardware al in huis hebt natuurlijk. Maar met Hardware is het wel degelijk mogelijk vanaf 1 systeem. En ik denk dat dat met software makkelijk is te realiseren als 3 systemen.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 07:52

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Daarbij is de g200 ook in PCI te krijgen met 4 outputs. Alstie hardwarematige MPEG2 ondersteund moet het lukken om 3 kaarten aan te sturen met dus max 12 panelen.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• nilski
DropDeadGorgeous schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:24:
Daarbij is de g200 ook in PCI te krijgen met 4 outputs. Alstie hardwarematige MPEG2 ondersteund moet het lukken om 3 kaarten aan te sturen met dus max 12 panelen.
Ik heb Matrox G200MMS kaartjes (PCI) zoals je kunt lezen. Ze ondersteunen geen hardware overlay als je ze samenvoegd tot een scherm..
En wat ik begreep van anderen was dus dat de PCI bus het niet aankan.. Evenals de proc die zich suf rekent..

WAZUUUUUUUP!!!!!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

nilski schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:12:
Qua overlay vrees ik dat je gelijk hebt.
Heb je het al geprobeerd? Mijn G450 had ook iirc ook geen overlay op zijn tweede head, maar jouw kaarten zijn wel anders, dus je weet het nooit.
Wat je zegt is dat ik met 3 systemen en drie kaarten dus eigenlijk maar 6 schermen kan aansturen?
Nee, hij had het over zijn dualhead G550. Jij hebt quadhead G200's, dus je zou 12 schermen moeten kunnen aansturen (dus moet 9 ook kunnen). De grote vraag is alleen of het snel genoeg te krijgen is voor video op 3 schermen.
nilski schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:47:
En wat ik begreep van anderen was dus dat de PCI bus het niet aankan.. Evenals de proc die zich suf rekent..
Dat hangt allebei af van een hoop dingen, zoals het aantal schermen dat je per videokaart aanstuurt, het aantal videokaarten in één computer, de resolutie van elke head, de colordepth van elke head, het al dan niet mogelijk zijn van hardware acceleratie...

• _JGC_
Voor overlay op meerdere schermen: het gaat niet zozeer om overlay zelf, maar de aanwezigheid van XV om in hardware je scaling te doen. Er bestaat een optie om de 3D engine de functie van overlay te laten doen:
Option "TexturedVideo" "boolean"
This has XvImage support use the texture engine rather than the
video overlay. This option is only supported by G200 and later
chips, and only at 16 and 32 bits per pixel. Default: off.

Quote vanaf matrox forum:
Our cards, from the G200 and up, have video overlay support on the primary screen. The overlay support was at 1024x768 16bit with some cards and othes were 1280x1024 with 16bit colors.
There is no overlay support on the secondary screen.

Je hebt dus de TexturedVideo optie nodig op de G200.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

_JGC_ schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:32:
Voor overlay op meerdere schermen: het gaat niet zozeer om overlay zelf, maar de aanwezigheid van XV om in hardware je scaling te doen.
Mja, nee, maar hardware overlay heeft wel een beetje de voorkeur, als dat kan. De texture engine voor video gebruiken is wat mij betreft tweede keuze, daarom stelde ik voor eerst het met overlay aan de praat te krijgen.
Our cards, from the G200 and up, have video overlay support on the primary screen.
Maar goed, dat is duidelijk... Overlay heeft weinig zin dan.
Nouja, de grote vraag is dus... Werkt dat wel over meerdere schermen? Ik kan me vergissen, maar volgensmij was met mijn G450 ook geen 3D accel mogelijk op de tweede head. Als de G200 net zulke beperkingen heeft, dan zou het kunnen dat de texture engine voor XV gebruiken ook alleen op de primary head mogelijk is.

Daarnaast loop je met 3 schermen mogelijk tegen texture size beperkingen aan. Maargoed, proberen maar he? :P

• nilski
_JGC_ schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:32:
Voor overlay op meerdere schermen: het gaat niet zozeer om overlay zelf, maar de aanwezigheid van XV om in hardware je scaling te doen. Er bestaat een optie om de 3D engine de functie van overlay te laten doen:
Option "TexturedVideo" "boolean"
This has XvImage support use the texture engine rather than the
video overlay. This option is only supported by G200 and later
chips, and only at 16 and 32 bits per pixel. Default: off.

Quote vanaf matrox forum:
Our cards, from the G200 and up, have video overlay support on the primary screen. The overlay support was at 1024x768 16bit with some cards and othes were 1280x1024 with 16bit colors.
There is no overlay support on the secondary screen.

Klinkt hoopgevend al zegt het me allemaal niet veel nog.. Vanavond kan ik pas laat aan de slag :|
Waar ik het meeste tegen op zie is via het netwerk de boel aan de praat krijgen..
Maar al is het softwarematig dan zal het met drie schermen op lage resolutie toch wel gaan? Het gaat om een DVD dus resolutie 720x480 als ik me niet vergis?
Oja, was vergeten te vertellen dat het beeld ook 90 graden gekanteld moet worden.. om het allemaal wat makkelijker te maken 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door nilski op 16-08-2006 11:57 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• _JGC_
deadinspace schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:45:
[...]

Mja, nee, maar hardware overlay heeft wel een beetje de voorkeur, als dat kan. De texture engine voor video gebruiken is wat mij betreft tweede keuze, daarom stelde ik voor eerst het met overlay aan de praat te krijgen.

[...]

Maar goed, dat is duidelijk... Overlay heeft weinig zin dan.

[...]

Nouja, de grote vraag is dus... Werkt dat wel over meerdere schermen? Ik kan me vergissen, maar volgensmij was met mijn G450 ook geen 3D accel mogelijk op de tweede head. Als de G200 net zulke beperkingen heeft, dan zou het kunnen dat de texture engine voor XV gebruiken ook alleen op de primary head mogelijk is.

Daarnaast loop je met 3 schermen mogelijk tegen texture size beperkingen aan. Maargoed, proberen maar he? :P
Ik heb zowel hardware OpenGL als "overlay" op het tweede scherm gewoon werkend gehad op mijn G550. Standaard wordt DRI uitgeschakeld zodra je Xinerama gebruikt. Met een simpele patch aan de matrox driver is dat geen probleem en heb je gewoon MergedFB met Xinerama emulatie. Daarnaast heb je voor een videowall geen Xinerama nodig en kan je zonder patch ook gewoon MergedFB draaien met behoud van DRI en met behoud van "overlay".

Let overigens wel dat de "TexturedVideo" optie geen gebruik maakt van DRI, je benut gewoon een ongebruikt deel van je videokaart voor iets waar ie niet voor bedoeld is.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

_JGC_ schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:22:
Ik heb zowel hardware OpenGL als "overlay" op het tweede scherm gewoon werkend gehad op mijn G550.
Hmm, ik heb DRI over twee heads nooit werkend gehad op mijn G450, maar dat is ook al enige tijd geleden (voordat MergedFB er was).

En trouwens, een paar posts terug pastte je iets van de Matrox fora dat al die kaarten geen overlay op de secondary head deden, en nu zeg je het wel werkend gehad te hebben?
Standaard wordt DRI uitgeschakeld zodra je Xinerama gebruikt. Met een simpele patch aan de matrox driver is dat geen probleem en heb je gewoon MergedFB met Xinerama emulatie. Daarnaast heb je voor een videowall geen Xinerama nodig en kan je zonder patch ook gewoon MergedFB draaien met behoud van DRI en met behoud van "overlay".
Als er MergedFB patches voor de mga driver zijn dan is Xinerama idd niet nodig (en waarschijnlijk ook niet nuttig).
Let overigens wel dat de "TexturedVideo" optie geen gebruik maakt van DRI, je benut gewoon een ongebruikt deel van je videokaart voor iets waar ie niet voor bedoeld is.
Ik weet dat het geen gebruik maakt van DRI, maar het maakt wel gebruik van de (een onderdeel van) de 3D engine van de kaart, dus als 3D alleen op de primary head werkt, dan verwacht ik dat TexturedVideo ook alleen op de primary head werkt.

Magoed, als de 3D engine van de kaart op alle heads kan werken, dan moet dat met TexturedVideo ook gewoon lukken ja.

Ik heb trouwens even gezocht, en de texture-beperkingen voor die kaarten lijkt 2046x2046 pixels te zijn, dus met een texture zou je 3 maal 640x480 naast elkaar of zelfs 3 maal 800x600 boven elkaar moeten kunnen doen.

• nilski
Het gaat me allemaal way boven m'n pet maar hopelijk ga ik er uit komen!
Hoe dan ook, ik ben u allen alvast heel erkentelijk voor de tips. _/-\o_
Hier kan ik een hoop van leren... En ik hou u natuurlijk op de hoogte van mijn vorderingen. :)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• _JGC_
deadinspace schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:46:
[...]

Hmm, ik heb DRI over twee heads nooit werkend gehad op mijn G450, maar dat is ook al enige tijd geleden (voordat MergedFB er was).

En trouwens, een paar posts terug pastte je iets van de Matrox fora dat al die kaarten geen overlay op de secondary head deden, en nu zeg je het wel werkend gehad te hebben?
Overlay is een stukje video rechtstreeks in het geheugen neerzetten. TexturedVideo plaatst dat stukje video gewoon op de texturing engine van je grafische chip en werkt gewoon over 2 heads.
Als er MergedFB patches voor de mga driver zijn dan is Xinerama idd niet nodig (en waarschijnlijk ook niet nuttig).
Standaard werkt MergedFB ook gewoon, alleen heb je dan geen xinerama. Die patch activeert emulatie, zodat je vensters fatsoenlijk kunt maximaliseren over 1 scherm ipv over de volle breedte van 3 schermen te werken.
Ik weet dat het geen gebruik maakt van DRI, maar het maakt wel gebruik van de (een onderdeel van) de 3D engine van de kaart, dus als 3D alleen op de primary head werkt, dan verwacht ik dat TexturedVideo ook alleen op de primary head werkt.
Magoed, als de 3D engine van de kaart op alle heads kan werken, dan moet dat met TexturedVideo ook gewoon lukken ja.
DRI is een extentie om de 3D engine vanuit een userspace programma te bereiken. De texturedVideo optie gaat buiten dit subsysteem om en werkt gewoon rechtstreeks op de videokaart. De DRI beperking is eerder een beperking van X dan van de videokaart, ik heb nog nooit een videokaart gezien die met echte Xinerama setups zoals X dat biedt DRI kunnen doen.
Ik heb trouwens even gezocht, en de texture-beperkingen voor die kaarten lijkt 2046x2046 pixels te zijn, dus met een texture zou je 3 maal 640x480 naast elkaar of zelfs 3 maal 800x600 boven elkaar moeten kunnen doen.
3x 800x600 bovenelkaar en dan 3 machines naastelkaar met iets a-la VLC, zou moeten werken zonder al te veel problemen :P

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

_JGC_ schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:53:
Overlay is een stukje video rechtstreeks in het geheugen neerzetten.
Nee, overlay is de techniek waarbij de videokaart alle pixels van een bepaalde kleur in een bepaald gebied vervangt door een (video-)beeld uit zijn vram.
TexturedVideo plaatst dat stukje video gewoon op de texturing engine van je grafische chip
Ja, dat weet ik. Met TexturedVideo gebruik je de texturing engine ipv de overlay engine als backend voor de Xv extensie.
Standaard werkt MergedFB ook gewoon, alleen heb je dan geen xinerama. Die patch activeert emulatie, zodat je vensters fatsoenlijk kunt maximaliseren over 1 scherm ipv over de volle breedte van 3 schermen te werken.
Ah, ok. Zoals ik al zei, het is al een tijd geleden dat ik de mga driver gebruikt heb, dat was voordat MergedFB hip was :)
DRI is een extentie om de 3D engine vanuit een userspace programma te bereiken. De texturedVideo optie gaat buiten dit subsysteem om en werkt gewoon rechtstreeks op de videokaart. De DRI beperking is eerder een beperking van X dan van de videokaart, ik heb nog nooit een videokaart gezien die met echte Xinerama setups zoals X dat biedt DRI kunnen doen.
Je leest volgensmij niet goed wat ik zeg; Ik zeg niks over DRI.

Ik zeg dat als de hardware alleen 3D op de primary head kan, dat TexturedVideo dan waarschijnlijk ook alleen op de primary head werkt.

• nilski
ik had beloofd de vorderingen te melden, welnu. Gisteren heb ik Woody erop gezet en de officiele Matrox driver geinstalleerd. Verder ben ik niet gekomen, het was al laat..
(en ik ben ook geen held in Linux dus bear with me..)
Dit topic had ik geprint maar de helft van de tekst was van de pagina afgevallen.. Stom, html proberen te printen.. 8)7

WAZUUUUUUUP!!!!!

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Misschien ben je met
https://trac.videolan.org/vlc/browser/trunk/doc/demo.sh
iets? Daar staan enkele voorbeelden in om een video wall te maken (alsook het draaien van de input).

• nilski
blowy schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:19:
Misschien ben je met
https://trac.videolan.org/vlc/browser/trunk/doc/demo.sh
iets? Daar staan enkele voorbeelden in om een video wall te maken (alsook het draaien van de input).
euh.. ik snap er niet zo veel van geloof ik. wat kan ik er mee? en hoe?!
naja, ik ga eens wat proberen.. vanavond dan

[ Voor 5% gewijzigd door nilski op 17-08-2006 12:39 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• _JGC_
nilski schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:57:
ik had beloofd de vorderingen te melden, welnu. Gisteren heb ik Woody erop gezet en de officiele Matrox driver geinstalleerd. Verder ben ik niet gekomen, het was al laat..
(en ik ben ook geen held in Linux dus bear with me..)
Dit topic had ik geprint maar de helft van de tekst was van de pagina afgevallen.. Stom, html proberen te printen.. 8)7
Waarom Debian woody, die versie is al een jaar of 4-5 oud en wordt niet meer onderhouden. Je had beter voor Debian Sarge kunnen gaan. Om de leeftijd van je machine hoef je het niet te doen, Sarge loopt hier op alle machines merkbaar beter dan woody.

• nilski
_JGC_ schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:48:
[...]

Waarom Debian woody, die versie is al een jaar of 4-5 oud en wordt niet meer onderhouden. Je had beter voor Debian Sarge kunnen gaan. Om de leeftijd van je machine hoef je het niet te doen, Sarge loopt hier op alle machines merkbaar beter dan woody.
Sorry, het is Sarge 3.1r2 ik zat niet op te letten :z

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

nilski schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:27:
GStreamer staat op FreeDesktop. De videowall is nog van versie 0.6 en zal dus niet werken met huidige releases.
Pagina: 1