[FS Amilo 1310] Wlan adapter automatisch inschakelen

Pagina: 1
Acties:

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09-2025

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
Gisteren heb ik bij de Mediamarkt voor weinig een Fujitsu Siemens Amilo 1310 gehaald. Ziet er goed uit, werkt wel lekker op één ding na: De WLAN adapter moet iedere keer handmatig ingeschakeld worden na het opstarten en nadat hij uit standby komt. Hiervoor heeft FS een mooi knopje op de laptop gezet.
Omdat deze laptop voor mijn niet al te technische maar wel gemakszuchtige moeder is, wil ik het graag zo hebben dat de adapter automatisch aan staat. Bij veel andere laptops heb ik hiervoor een tooltje gezien of een optie in de bios. Niet bij deze laptop.
Het kaartje dat erin zit is een Atheros AR5005G (maar dan door LiteOn geleverd) en ik gebruik WinXP Home.

Is er een manier om te achterhalen welk progje door die sneltoets gestart wordt zodat ik dat in een scriptje op kan laten starten tijdens het booten? Of weet iemand toevallig uit z'n hoofd hoe dit opgelost wordt?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Zwaar irritant gewoon dat je iedere keer je wlan aan moet zetten. Heb dezelfde laptop en zoek op dit moment ook naar een oplossing maar kan deze niet vinden.

Iemand een idee???

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 15:42
Dit probleem heb ik ook.

Iemand ondertussen een idee?

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
een vriend van mij heeft ook die laptop echter bij hem werkt de adapter helemaal niet, volgens windhoos werkt hij correct maar hij vind geen draadloos netwerk, heb mn eigen lap ernaast gehad en die vind mn draadloze netwerk wel met een simpel plugin sitecom pcmcia kaartje 5 strepen verbinding maar de amilo vind niets! hij lijkt ook gewoon niet te zoeken en het lampje van WLAN knippert ook niet, doet zelfs helemaal niets. Heb vanalles geprobeerd, wat zou dit kunnen zijn??

Adjust non olet, plerumque...