Tannoy kingdom

Pagina: 1
Acties:
  • 2.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Topicstarter
Ik vraag me af of iemand deze supervlagge schepen van tannoy heeft. En zo ja (kans is klein) wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19056

mijn vader werkt bij het bedrijf wat tannoy hier in nederland importeert ,ik heb deze speakers zelf ook eens gehoord op een demonstratie ,en als ik zelf het geld ervoor had zou ik deze nemen geen twijfel mogelijk :)
de speciale tweeter wordt bv een must in de toekomst als het veel beter in de opnames komt.
pas wel op : deze speaker is loeizwaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15965

Wat is er zo speciaal aan die tweeter dan?

Ben op zoek naar een nieuw setje speakers dus als het wat is ga ik zeker eens vragen naar dit setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P.S. Hoe zwaar weegt zo'n speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

war_4_l : LOL !!!! die speakers kan alleen Bill Gates kopen !!!!!!

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat Bill kan, kan ik ook, maar dan beter!:)

Evengoed nog geintereseerd in deze speakers BTW. (wat die tweeter dan zo speciaal maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

130 kilo maar, pff eitje
(160 incl. pallet)
Kzou ze alleen niet naar de 14e etage willen dragen!
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/tannoyhifi/images/productshots/Kingdom2300.jpg
Kingdom 15, wel aardig
jammer dat ze er geen prijs bijzetten

kost ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het feit dat de meeste tweeters tot 20khz gaan en deze tot 50khz maakt m speciaal, oke je hoort max. maar tot 20khz ,maar het totaalbeeld klinkt gewoon veeeel beter op deze manier.
ik kan het moeilijk uitleggen maarja als je echt hierin geintreseerd bent en gaat luisteren voor je koopt, neem ik aan dat je het zelf ook wel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je goed kijkt zie je ook dat hier 2 tweeters op zitten 1 voor tot 25 khz en 1 (de supertweeter) die tot 50khz gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben wel benieuwd wat ie kost
en waar ie eventueel te beluisteren is.

Voor hifi heb ik geen geld problemen
tis me lust en me leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je echt geintreseerd bent kun je eventueel contact met mij opnemen voor een demonstartie bij een audiozaak in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm 19.999,- piekies

moet ik ff doorsparen, (jaartje of 2, desnoods een PL-etje) maar als ze echt goed zijn heb ik het er wel voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff een check gedaan bij paps

en de prijs is

FL 20000,- voor een set kingdom 12
FL 40000,- voor een set kingdom 15
FL 60000,- voor een set kingdom 18

uit ervaring weet ik dat in de meeste gevallen er nog wel wat van de prijs afgaat omdat het hier om de elite gaat die ja heel erg duur is maar zeker zn geld waard als audio je lust en je leven is.

kijk maar een rond op www.tannoy.nl (binnenkort redone)
of www.tannoy.com

de kingdom 15 weet ik uit mn koppie is 75 kg

als je de prijs te hoog ligt kijk dan eens naar een set tannoy's uit de prestige of defenition range ook dit is zeker hi-end

er komt binnenkort nog een range bij waarbij je je een defenition achtige speaker moet voorstellen met supertweeter! deze zal wel duurder zijn als de huidige Defenition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
20.000 is zeer veel, maar als die dingen 50 jaar mee gaan......
* Thefirstikke gaat eventjes rekenen... [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zijn veel studio's in noord amerika en canada die nog steeds zweren bij de tannoy red's bijvoorbeeld (studio monitoren uit de jaren 60) ook zijn de klassieke hifi speakers van tannoy zeer gewild bij vooral de schotten dus om te zeggen gaan deze lang mee JA!

ok ff info er is dus een nieuwe serie wat ik hier boven ook al uitgelegd heb

die serie is ook zeer de moeite waard en leuk als de kingdom wat te duur is

de serie heet dimension en zal binnenkort ook met info verschijnen op de tannoy site.

om alvast de nederlandse prijzen te geven

T8 = 15000,- de set
T10 = 20000,- de set
T12 = 23000,- de set

de getallen 8,10,12 staan voor de grote van de Dual Concentric unit in inches

even voor de duidelijkheid de dual concentric is de unit die laag en hoog verzorgt door middel van een hoorntweater in het midden van de laagunit ,zoals te zien is bij het plaatje van de kingdom eerder in deze post.
Let op de Dual concentric levert tot 25khz hierna neemt dus de Supertweeter die er ook opzit bij de Kingdom en de Dimension series het over tot rond de 50khz.

het gaat uiteraard om geluid maar damn wat hebben die dimension een tof design :)

eveneens zijn er nog de prestige en defenition series die ook zeer de moeite waard zijn (zie www.tannoy.com en dan het hifi gedeelte)

indien intresse in high end tannoy's kan ik altijd gecontact worden op resn@iname.com
of op mijn icq op werk en thuis : 41710344

voor bijvoorbeeld een prijslijst of indien in twijfel tot aankoop of een hele sirieuze intresse kan dan een luistersessie worden gehouden bij een hifi winkel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De zwaarste Kingdom weegt 170 kilo is 1m60 hoog 1 meter breed en 85 cm diep en daar komt echt een supergeluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat is De kingdom met geweldige 18 inch laagunit :) en een 12 of 15 (week nie zeker) inch midden DC unit vandaar het gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

De zwaarste Kingdom weegt 170 kilo is 1m60 hoog 1 meter breed en 85 cm diep en daar komt echt een supergeluid uit.
Jep en die hebben ze bij mijn lokale hifiboer :P
Ik heb d'r weleens omheen gelopen, best wel grote bassreflex poorten :) 3 stuks (!)
Ik heb ze ook gehoord (Staat vaak aan daar) En klinkt machtig moet ik zeggen :7
Maar ik vind ze een beetje lelijk, dus voor dat geld zou ik naar een ander merk stappen..

BTW. ze gaan 'maar' tot 44khz (nevermind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 29 januari 2001 00:56 schreef kRiTz_C het volgende:

FL 20000,- voor een set kingdom 12
FL 40000,- voor een set kingdom 15
FL 60000,- voor een set kingdom 18
Op de Tannoy site staat de 15 voor 19999,-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja das per stuk ik zet ze hier neer in de setprijs.... think and look well before you post

www.tannoy.nl/Prijslijsten/hifi.pdf

voor alle prijzen kijk hier let wel op
dit is de stuprijs je moet voor een set speakers (2 duh) de prijs verdubbelen dit omdat er ook enkel (zoals center speakers) verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

welke mongool gaat nou 20000 gulden aan speakers uitgeven?

liever speakers van totaal 3 rooie en een vette breedbeeld tv plus dvd beamer en nog wat computer spul....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha weet je het verschil tussen een mazda en een porsche ? nee,? dacht ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 29 januari 2001 17:58 schreef kRiTz_C het volgende:
ja das per stuk ik zet ze hier neer in de setprijs.... think and look well before you post
Twas laat gisteravond!

Khad vandaag niet gekeken nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 29 januari 2001 18:04 schreef kRiTz_C het volgende:
haha weet je het verschil tussen een mazda en een porsche ? nee,? dacht ik al :)
L:+L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Zonde dat ze nog niet geschikt zijn voor SACD. dat tot 100 kHz gaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoezo niet? juist zeer geschikt voor sacd deze gaan tot 54khz das al een stuk hoger dan de gemmidelde 20khz tot maximaal 25khz bij de meeste speakers (af en toe kom je bij sommige speakers wel es 30khz tegen).

En War-4 als je nog belangstelling hebt voor een leuke tannoy meld het maar. regel ik wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Op maandag 29 januari 2001 18:56 schreef kRiTz_C het volgende:
hoezo niet? juist zeer geschikt voor sacd deze gaan tot 54khz das al een stuk hoger dan de gemmidelde 20khz tot maximaal 25khz bij de meeste speakers (af en toe kom je bij sommige speakers wel es 30khz tegen).

En War-4 als je nog belangstelling hebt voor een leuke tannoy meld het maar. regel ik wel wat.
Heel veel speakers halen volgens mij nog wel boven de 30 khz, maar wat heb je er eigenlijk aan als je maar tot de 20 khz hoort?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

geef toe dat ze geschikter zijn, dan de meeste speakers. Maar zou toch de aanschaf van zo'n super tweeter doen. om ook de overige 50 kHz te halen. Zonde alleen is dat volgens mij alleen Sony ze nog maakt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Op maandag 29 januari 2001 19:11 schreef Zeepoog het volgende:

[..]
Heel veel speakers halen volgens mij nog wel boven de 30 khz, maar wat heb je er eigenlijk aan als je maar tot de 20 khz hoort?
Gaat niet om wat je hoort. Want zelfs de 20 khz haal je niet. Maar het gaat om de harmonische. Daar zit nog heel veel 'verborgen' informatie in. Die je niet hoort maar wel waarneemt. Op dit moment haal je net de eerste harmonische van 20 khz.Met de cd. SACD kun je zelfs de 4e horen. En veel belangrijker is zelfs de 7e harmonische. en omdat we zelf ongeveer tot ongeveer 12 kHz horen. kun je de 7e harmonische goed waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tannoy heeft Prestige Tweeters, dus die zou ze ook moeten hebben dan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

darkside da's onzin wat jij daar plaatste vriend :) het gaat niet om de speaker die 100 khz haalt maar de versterker moet die bandbreedte hebben om zoveel mogelijk rek aan het geluid tussen de 20-20k mee te geven wat uiteindlijk goed door je speakertjes komt .... maar meeste klasse a versterkers zoals Marantz etc versterken al van 20-80k de mijne tenminste wel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb vandaag een ouwe Marantz opgehaald, ik weet alleen niet wattie kan, het is een Model 1060 en best oud. (geen cd enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Geef toe dat zonder goede versterker het geen zin heeft om goede speakers te hebbben.
Maar volgens mij is het wel van belang dat je ook die tonen ten hoor brengt door speakers die daar mee over weg kunnen.
Maar kan er naast zitten. Ben geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Nee, je zit er niet naast. Het is idd voor de harmonischen van belang dat er ook tonen boven de 20Khz worden weergegeven. Daarom klinkt een minidisc of DCC ook zo "metalig", omdat alle tonen boven de 20KHz daar letterlijk worden afgekapt. Dus zijn daar geen boventonen meer. Overigens is het voor goede muziekweergave van geen enkel belang een tweeter te hebben die boven de 30KHz gaat. Het feit dat die Tannoy Prestige supertweeters tot 54KHz (uit 't hoofd) gaan zegt alleen iets over de "vlugheid" van het trillende systeem, spreekspoel e.d.

Die Kingdom zijn idd supervet. Heb ze al vaker gecheckt bij mijn lokale HiFi-boer. Ze hebben daar de Kingdom 12. Die klinkt al ongelooflijk mooi, ik durf bijna niet te denken aan hoe de Kingdom 15 en de Kingdom (zonder cijfer, maar mét 457mm basunit :P) klinken! :)

Overigens heb ik ook ooit een keer de Westminster Royal uit de Prestige serie gehoord in combinatie met Mark-Levinson no. 28 eindblokken. Die vond ik persoonlijk nog nét iets ruimtelijker klinken dan de Kingdom 12, omdat deze luidspreker zich écht als een puntbron gedraagt. Bovendien is de Westminster Royal een frontloaded horn ontwerp, wat het rendement zeer ten goede komt, en dat merk je...het rolt er allemaal zó gemakkelijk uit...kreeg bijna een natte droom in de luisterruimte ;)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat maakt niks uit darkside, maar we hebben het hier over vrij dure speakers om daar een zware kut-amp achter te plaatsen is natuurlijk een motor uit een eend gebruiken om je porsche te laten rijden :)

die van sony zijn mooi maar klinken een stuk minder dan de tannoy supertweeters ze zijn daarintegen ook een stuk goedkoper.

bovendien is 54khz ongeveer de max. waarde die duidelijk weergegeven wordt hij kan wel veel hoger alleen die tonen worden dan ook zachter weergegeven. bij de sony neerzetten dat ie dan 100khz is en de tannoy 54khz is dus klin klare onzin. de sony zal volgens mij de zelfde frequenties met het aantal db's benaderen als de tannoy's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prestige is meer op het klassieke tannoy design gericht een van de best verkochte speaker ranges in de high-end.

persoonlijk vind ik het laag in de Kingdom wel beter (hehe 18 inch laagunit :)

! de supertweeters zijn by the way ook los te krijgen !

er zijn 2 modellen

- 1 alleen geschikt voor tannoy DC unit
- 1 voor de algemene speaker ongeacht merk

ook zit er een crossover filter op de tweeter zodat je m optimaal kunt aanpassen aan je huidige speakers

Tip! als je niks om design geeft ! in de 1e versie (techisch goed,design slecht) begon het hout te scheuren !

er komen alleen oppervlakte scheuren in bij de oude serie wat je met de huidge serie niet meer hebt hoor :)

maar kheb wel gehoord dat er heel veel van die supertweeters met oppervlakte scheurtjes voor minder geld de deur uit gaan naar studio's misschien dat ik nog een mooie prijs kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Veel tweakers zijn positief over Tannoy, dat stemt mij gunstig omdat ik het ook een zeer fijn merk vindt. Heb zelf 2 speakers ervan, maar helaas is er 1 niet goed, ik denk dat het een productiefout is, het is alleen te horen bij veel bass en hogere volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien opgeblazen ? gebeurt nog wel es als je tweakt he ;)

ff sirieus als die dingen nieuw aangeschaft zijn en je bent er zeker van dat het een productiefout is, mee naar de winkel gaan!
grote kans dat je nieuwe krijgt of kostenloze reparatie.

als ze wel opgeblazen zijn ook brengen en ze worden opgestuurd naar tannoy ned. en gerepareert tegen kosten afhankelijk van wat er mee aan de hand is.

ook leuk je kunt nog spare parts krijgen zelfs 60 jaar na aanschaf van je speakers van de modellen uit de jaren 50 en 60 liggen nog steeds componenten in de fabriek en die zullen er ook blijven aangezien heel veel mensen verzot zijn op ouwe tannoy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga die speaker ook zeker terugbrengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

Op maandag 29 januari 2001 18:04 schreef kRiTz_C het volgende:
tuurlijk wel maar je kan gewoon overdrijven. geloof mij geen enkele speaker is 10000 gulden waard. En ik denk dat jij met een 303 nou ook niet echt naar hoog staande verfijnde muziek luisterd (no offence want ik hou ook van dat soort muziek :+ ) en dus imo deze speakers niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha mn roland is puur een spele dingetje

daar komt zeker geen topgeluid uit :)

ik luister genoeg naar muziek die wel even heel wat beter klinkt dan wat daar uit komt ;)

ik vind wel dat speakers zoveel waard kunnen zijn

auto's , huizen en computers en zoveel andere dingen hebben toch ook duurdere varianten das gewoon kwaliteit.

hangt gewoon van af waar je prioriteit ligt !

ikzelf leg mn prioriteit bij pc's maar ik heb bijvoorbeeld wel een speakerset van 3000 omdat ik nou eenmaal veeeel luister

dat soort dingen moet je leren waarderen.

een echte pizza is ook vele malen duurder dan een diepvries van een b-merk om wederom een voorbeeld te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9971

In wat voor ruimte moet je zo'n speaker wel niet plaatsen? En hoe hoe hoog moet het plafond wel niet zijn voor een goede acoustic. Men vergeet vaak dat een speaker net zo goed klinkt als de ruimte waarin die staat. Ik had eens de ESL's van Quad beluisterd met Quad 44 en 606, Oh wat prachtig, ontzettend realistisch en snel, maar het zou niks klinken in een te kleine ruimte. De enige goede spec's zijn je eigen luister-ervaringen, wat boeit mij nou dat een speaker tot 100000 KHz. kan. Tuurlijk zijn die Tannoy's top, maar ik bedoel maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anothertweaker je hebt zeker gelijk!
grote speakers passen idd niet bij kleine ruimtes om de high end speakers altijd mooi tot hun recht te laten komen is een grote oude houten kamer het beste,
of zoals we bij shows wel eens met de prestige draaiden in grote zalen :)

en idd het gaat niet om de specs maar om de kwaliteit (niet dat die 2 helemaal niks met elkaar te maken hebben maar you get the point).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18864

ik ben ook een TANNOY fan en ben zeer tevreden over deze speakers.

Model: Dorset T185
Year: 1978-82
Dual Concentric: 2528
Dual Concentric Size: 10"
High Frequency: post 1979
High Frequency Size: 2"
Second Low Frequency: 2500(ABR)
Second Low Frequency Size: 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13084

Wie heeft er wel eens naar een wilson "grand slam" set geluisterd ? dat is pas extreem ( prijs ook trouwens )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Wie heeft er wel eens naar een wilson "grand slam" set geluisterd ? dat is pas extreem ( prijs ook trouwens )
Jep,... Dynaudio Evidence zijn ook leuke speakers :P (die stonden op de IFA-beurs in Berlijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de Tannoy 637 Rosewood Plus Gold, als ik dat nog niet heb gezegd, ze zijn uit 96 ofzow maar ik heb ze nieuw gekocht. :P
Pagina: 1