Toon posts:

kan dit? router op een router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel werk ik al een tijdje met draadloos internet.
Nu heb ik overlast een pc bijgezet en die valt net buiten het bereik/zeer slecht bereik.

Zelf weet ik niet of een signaal vesterken zo gemakkelijk is? Daarom was ik aan het denken om een wlan router(topcom) te plaatsen na een andere wlanrouter/modem.

Echter weet ik niet of je dit kan. Ik zou dan de topcom routers wan poort aansluiten op een gewone netwerkpoort van de andere?

Is dit een verstandige oplossing?

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:09
als je die router in kun stellen als repeater dan kun je hem in de wan poort stoppen en anders misschien in een gewone netwerkpoort met automatisch ip verkrijgen aan.

wordt hij wel via die andere router met kabel aangesloten? of gaat hij het draadloos signaal repeaten?

[ Voor 24% gewijzigd door Sicko op 15-08-2006 11:39 ]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:23
gewoon een simpel Acces Point pakken die ook als repeater ingesteld kan worden
]

[ Voor 32% gewijzigd door Bud_s op 15-08-2006 11:40 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je dit wil doen zonder dat je de 'repeatende' router/AP wil bekabelen, moet je router WDS ondersteunen. De nieuwere routers doen dit meestal wel, de befaamde Linksys WRT54G ook na een firmware mod.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien beetje overzichtelijk maken wat ik in bezit heb.

1 router/adsl/ met lan en wlan mogelijkheden
1 router dat draadloossignaal kan uitsturen (weet niet of dat een accespoint heet)
4 ontvangers: 1usb stick & 3 interne kaarten met antennetje.

Nu begrijp ik niet zoveel over dat repeaten, denk dat het niet ondersteund word (simpel topcom modeletje)

Voor de wds moeten beide routers dat kunnen? dat zegt me eigenlijk ook niet veel.

Was daarnet wel aan het denken, kan het een oplossing zijn om het simpel routertje enkel signaal te laten ontvangen? Ik zou denken dat het signaal sterker is dat deze dingen kunnen opvangen dan een simpel usb stickje.

Of wat zijn andere mogelijkheden, want signaal versterking lijkt me niet voldoende.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

WDS moeten beide routers kunnen ja.

Wat je ook kunt proberen is op die pc die net niet goed genoeg ontvangt een Bureau antenne te plaatsen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
't zal zo'n bureau antennetje worden.
Zo'n boost is wel een beetje duur :p
En m'n domme philips router ondersteund geen afneembare antennes :(

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-03 21:42
-edit topic, niet goed gelezen

[ Voor 90% gewijzigd door Gamebytes op 15-08-2006 20:41 ]

Pagina: 1