Watchdog timer

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Bij mij thuis staat een Debian server geinstalleerd op een oude pc. Omdat ik dat ding alleen aan wil hebben staan als ie daadwerkelijk wordt gebruikt heb ik mijn router geflashed met DD-WRT zodat ik via internet de pc via Wake-On-LAN tot leven kan brengen. Dat werkt verder prima. Alleen omdat het wat een oudere pc krijg ik af en toe wat hardware errors tijdens het booten. Als ik thuis ben geeft dat niks dan ros ik even op de reset knop en boot hij meestal wel weer verder. Het is alleen erg vervelend wanneer ik hem van afstand aan zet en het systeem ergens tijdens het booten blijft hangen. Daarom had ik het idee om een watchdog timer te bouwen / kopen. Ik heb al even gezocht op internet en ik vond een schema voor een watchdog timer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Watchdog_timer

Ik heb jammergenoeg niet zo veel verstand van elektronica maar het lijkt me wel leuk om dit ding al soldeerdampsnuivende in elkaar te zetten. En ik hoopte daarbij misschien wat hulp van mijn mede-tweakers te kunnen krijgen. :Y) Ik heb bijv nog geen idee hoe ik alles aan elkaar moet solderen en ik hoop dat er hier wat mensen zijn die mij daar bij kunnen helpen.

Als jullie misschien wat handige links hebben of andere (betere) opties hebben dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Pwnd

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Een oude pc moet net zo goed in staat zijn netjes goed te booten als een nieuwe pc. Mij lijkt hier het verstandigste (goedkoopste) om gewoon even te kijken waarom ie blijft hangen op het booten, en 'm vervolgens te fixen.

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Dat kan waarschijnlijk wel gefixed worden door er een nieuwe hdd in te zetten. Maar dat is niet de enige reden voor een watchdog. Mocht er iets vastlopen dan vind ik het fijn dat hij automatisch een reset uitvoert. Daarnaast lijkt het me een uitdaging om zoiets in elkaar te zetten.

Pwnd