Na deze week zonder problemen meerdere keren mijn pc gebruikt te hebben wilde ik gisteren deze aan zetten en meteen vloog de stop in de meterkast eruit. De PSU is verbonden met zo'n stekkerblok met schakelaar en zodra ik deze aanzette ging de schakelaar in de meterkast meteen om. Ik bemerkte vervolgens dat, zodra ik de "standby" switch op de voeding van op "off" zette dit probleem verholpen was. Blijkbaar zit er dus kortsluiting in de voeding maar ik heb geen idee waar ik dit zoeken moet. Ik heb sinds geruime tijd niets meer in mijn pc gewijzigd of eraan toegevoegd (zou het daarin te zoeken zijn dan start, voor zover ik weet, je pc gewoon niet op) . De voeding, een ca. 2jr. oude Antec TruePower 480, heb ik zo'n 2mnd geleden nog van zijn behuizing ontdaan ("bye warranty") en volledig schoongemaakt voor zover dit nodig was.
Met pc hardware kan ik meer dan prima uit de voeten, voedingen is voor mij wel wat onbekender terrein. Voordat ik die voeding er volledig uit moet gaan halen (liever niet, en ben ook niet echt het type "doormeter") zou ik graag wat hints horen waar ik het probleem zoal zou kunnen zoeken.
Bedankt voor de input alvast!
Met pc hardware kan ik meer dan prima uit de voeten, voedingen is voor mij wel wat onbekender terrein. Voordat ik die voeding er volledig uit moet gaan halen (liever niet, en ben ook niet echt het type "doormeter") zou ik graag wat hints horen waar ik het probleem zoal zou kunnen zoeken.
Bedankt voor de input alvast!