Toon posts:

[XP] sata schijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste,

Ik heb een probleem. Ik iwl windows xp installeren op een maxtor sata schijf.
De bios ziet de schijf etc. Ik heb een floppy disk met de drivers, maar die werkten niet dus heb ik ze van internet afgehaald.

echter zitten hier geen sata drivers bij maar raid en pide ofzo.
als ik deze op een floppy zet en bij setup op f6 druk kan ik de raid drivers pakken en dan ziet hij de sata schijf wel.

maar als hij bestanden gaat kopieren zegt hij kan raid bestand niet kopieren en dat is dus dat bestand van de floppy.

ik heb een msi pt8 neo mainboard met via chipset pt800

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=488&kind=1

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

trek eens drivers van internet en maak je eigen flop. de flop kan wel eens brak zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
ja al gedaan

maar dan krijg ik een raid drivers waarmee hij de schijf ziet en dan bij bestanden kopieren geeft hij de foutmelding kan niet kopieren (dat bestand).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bij sommige moederborden MOET je een RAID configuratie aanmaken, al is het maar van één schijf. Daarnaast moet je er bijna op rekenen dat je meerdere FD's hebt klaarliggen want op de een of andere manier worden FD's soms niet gelezen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
hij iet de schijf asl ik de drivers laad bij f6

maar na het formateren, bij het kopieren van bestanden krijg ik deze foutmelding

kan viasraid.sys niet kopieren

dat bestand heeft hij bij f6 geladen ik kan dus niks beginnen.

Verwijderd

Je moet de diskette pas in het station duwen als hij om de diskette vraagt.
Hier heb ik zelf ook problemen mee gehad, hij kon telkens bestanden niet kopieren omdat ik de diskette vanaf het begin er al in had zitten. Als ik dan de diskette pas erin duw na het duwen op F6 en het wachten op de "waarschuwing"

Druk op E om extra apparaten op te geven ofzoiets, dan doet hij het wel. Probeer eens.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lees nu eens nogmaals wat ik schreef.... maak meerdere diskettes aan enz..

Heb deze oplossing al meerdere malen op GoT gepost en meestal is daarmee het probleem met succes verholpen.

ARME AOW’er

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik ken het moederbord waar het om gaat niet, en heb ook geen zin om te gaan zoeken. Maar wellicht heeft je moederbord 2 RAID controllers. Mijn asus (ook een VIA chipset) heeft een VIA-raid en een Promise controller. Ik had hetzelfde probleem als jij beschrijft, maar uiteindelijk kwam ik erachter dat ik de juiste raid-controller moets inschakelen in het bios (om vervolgens de SATA schijf in kwestie te kunnen selecteren als boot-device
En natuurlijk moest ik de juiste drivers hebben. In mijn geval die van de promise (geloof ik)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1