Toon posts:

Ghost: Corrupte image file, hoe verhelpen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.023 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Gisteren wou ik mijn computer (win xp) eens opnieuw ghosten. Bij aankoop kreeg ik een recovery disk (symantec ghost 7.5).
Bij het ghosten (toen hij ongeveer aan 60% zat) gaf hij plots de foutmelding (op dit moment was hij bezig met het bestand rest0001.ghs):
"APPLICATION ERROR 19235: ghost has detected corruption in the image file. Please perfom an integrity check on the image"

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Groeten

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

crazy_i_like_it,

Er is een heleboel mis met je topic:
  • Je topic titel slaat nergens op :P "probleem met ghost" zegt eigenlijk helemaal niks over waar je topic over gaat - ik pas die dan ook even aan.
  • Je topic staat in het verkeerde forum - een probleem met een corrupte ghost image heeft niets met Windows te maken en hoort dus niet thuis in Windows Clients :)
  • Ik mis elke vorm van eigen inzet van jouw kant - wat heb je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan om je vraag te beantwoorden? Zet dat soort zaken voortaan in je topic start :)
Windows Clients >> Client Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
hm sorry, zal proberen het probleem wat duidelijker te omschrijven ;)

Het rare is, ik heb net ontdekt dat als ik mijn externe hardeschijf aanleg, het ghosten dan wel lukt.
Hij geeft dan wel vooraf de fout "invalid media type reading drive C". Als ik kies voor ‘fail’ start hij met ghosten.
Als het ghosten dan beëindigd is geeft hij de foutmelding " fout tijdens laden van besturingssysteem".

Een bijkomend probleem is ook, dat mijn computer geen diskette station heeft, dus een bootdisk is ook al geen optie. Daarnaast kreeg ik bij de aankoop van mijn computer enkel een recovery disk (geen cdrom met win xp).

Ik probeerde ook reeds windows 2000 te installeren op mijn computer, maar deze gaf de foutmelding dat hij C niet kon formateren.

Mss is het ook nog belangrijk om te zeggen dat ik gisteren ook nog mijn computer heb ingedeeld in een extra partititie met partition magic.

greetz

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:47
Ik heb eingelijk ook recentelijk iets gelijkaardigs voor. Het blijft een mysterie voor mij wat de oorzaak kan zijn.

Korte situatieschets:
- Ghost 2003 staat geïnstalleerd op een kleine FAT partitie op een externe USB hd. Daarvan kan geboot worden (net alsof het een floppy was)
- Via opties split ik de image op 1450MB (zo kunnen er mooi 3 images op een DVD mocht ik deze later willen wegbranden)
-Wanneer ik na het ghosten de image verifiër (ik heb daarvoor ghost32 zodat het onder Windows kan), dan worden er GEEN fouten gevonden.
- Die externe hd is een oude kleine hd, enkel voor dit doeleind. Daarom kopier ik de gemaakte images ook op een server (Linux-Samba via mijn netwerklocaties, \\server\share).
- Doe ik dan een check van de image, blijkt deze dus corrupt te zijn.
- Om te vergelijken of er iets veranderd is aan de image op de server, laat ik een synchronisatieprogramma lopen (ViceVersa), dat de timestamp en size controlleerd. Deze blijken echter gewoon gelijk te zijn.

Kan hier iemand aan uit? :s

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tom_G schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:43:
- Om te vergelijken of er iets veranderd is aan de image op de server, laat ik een synchronisatieprogramma lopen (ViceVersa), dat de timestamp en size controlleerd. Deze blijken echter gewoon gelijk te zijn.
Ik vermoed dat het hier mis gaat. Heel wat van dat soort programma's kijken enkel naar de metadata (zoals timestamp) om te zien of een bestand gewijzigd werd. Dat werkt doorgaans perfect bij bestanden die door een gebruiker zijn gewijzigd. Het filesystem verandert dan de timestamp. Echter, stel dat het bestand gewoon beschadigd is geworden bij de dataoverdracht. Dat weet het bestandssysteem niet en dus heeft het geen reden om de metadata aan te passen. Gevolg, twee verschillende bestanden en toch zegt je programma dat ze gelijk zijn.

Gebruik daarom een binary file compare tool (er zijn talloze shareware-versies te vinden en vast ook wel wat freeware) om de bestanden bit-voor-bit te controleren.

Een andere mogelijkheid is dat Ghost onder Windows problemen heeft met Samba network shares (eerlijk gezegd nog niet getest - ik gebruik de win32-versie nooit). Kopieer daarom de "corrupte" image terug van \\server\share naar een lokale disk (bv die externe schijf als er plaats genoeg is). Wat zegt Ghost nu?
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:46:
Een bijkomend probleem is ook, dat mijn computer geen diskette station heeft, dus een bootdisk is ook al geen optie. Daarnaast kreeg ik bij de aankoop van mijn computer enkel een recovery disk (geen cdrom met win xp).
Als je een andere pc met brander tot beschikking hebt kun je een Ghost bootable cd/dvd aanmaken. Dan heb je helemaal geen floppy nodig. Meer informatie vind je in Bootable unattended GHOST recovery DVD maken en How To Create A Bootable Ghost Rescue CD Tutorial.
Mss is het ook nog belangrijk om te zeggen dat ik gisteren ook nog mijn computer heb ingedeeld in een extra partititie met partition magic.
Als de image niet een integrale kopie is van de harddisk, of wanneer je losse partities tracht te herstellen en de partitielayout veranderd is kan dat problemen geven. Maar dan zal Ghost niet eens beginnen: Het programma geeft dan meteen een foutmelding.

Uit je eerste bericht echter blijkt dat Ghost al een heel eind in het terugzetproces was. De foutmelding die je daar krijgt doet sterk vermoeden dat de image beschadigd is. Een kras op de cd? Een cd-r die vroegtijdig de geest geeft? Hoe dan ook, die foutmelding heeft geen oorzaak bij Ghost, maar bij de image zelf die blijkbaar beschadigd is.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:47
Even nog een kleine uitbereiding van wat ik zoal gedaan heb:

De image die op die oude externe usb schijf aangemaakt wordt, kopier ik dus naar m'n Linux server.
Vervolgens heb ik nog op een desktop een hd waar een back-up staat van alle Ghost images op de server (op de server staan er images van zo'n 4 pc's, soms meerdere images per pc afhankelijk voor doeleinde). Die back-up doe ik via ViceVersa Pro (ik synchroniseer gewoon de hd in de desktop met die ghost share op de server).

Als ik de image verifiër, dan:
- Is de image op de server corrupt
- Is de backup van die ghost image dmv ViceVersa Pro op de desktop ook corrupt
=> Dit is ook een antwoord op de vraag van SatCP
Kopieer daarom de "corrupte" image terug van \\server\share naar een lokale disk (bv die externe schijf als er plaats genoeg is). Wat zegt Ghost nu?
Op naar de volgende test:
Ik kopier de image in de Windows verkenner van die oude usb schijf naar een hd in de desktop. De image blijkt geen fouten te geven bij het verifïeren (zowel met de versie op de externe hd als de kopie op de interne desktop hd).

Ik ben dus toch benieuwd naar die CRC vergelijking, en jawel dat kan blijkbaar ook in ViceVersa Pro (het duurt alleen wat langer).

Het resultaat: De 3 eerste images (van de spanned files) zijn verschillend. De totale back-up bestaat uit 7 spanned images (samen goed voor 8,99GB).

Mischien ga ik dan offtopic, maar wat kan er mis zijn op m'n Linux server waardoor die CRC gaat afwijken? Als OS wordt er Fedora Core 4 gebruikt, Samba versie 3.023141 en het gebruikte filesystem voor die datapartitie is ReiserFS.
Pagina: 1