omdat virtualisatie de hype van tegenwoordig is en het toch wel erg interessant lijkt op een servertje (ivm het secure maken van een bak) wil ik het ook gaan toepassen... de vraag is alleen hoe.
(vanwege alle goede reacties op/over ga ik uit van een Xen opstelling waar ik nog 0,0% ervaring mee heb, ik ken slechts vmware server)
=hostsysteem: debian stable
> gateway
-child 1: debian stable (FILES)
> mysql, vsftpd, samba, apt-proxy
-child 2: debian stable (MAIL)
> postfix, courier, spamassin, clamav
-child 3: debian stable (DNS)
> bind9
Wat ik me nu afvraag is of dit een goede opstelling is... De fileserver (child 1) is nu nl een VM en dat klinkt niet echt goed toch
Of komt dat doordat ik slechts de VM's van vmware free server ken, waarbij alles in 1 file gedumped staat 
De specs van de server zijn ietwat mager, i know: (een stoot ram erbij staat als eerste op het programma, maar vergeet niet deze server slechts voor een man of 3 werkt
)
P3 600
512MB
40GB hw raid mirror
80GB hw raid mirror
3COM 3c905 (2x)
Ik weet dat ik me nog moet verdiepen in Xen maar dat komt binnenkort nog wel.
(vanwege alle goede reacties op/over ga ik uit van een Xen opstelling waar ik nog 0,0% ervaring mee heb, ik ken slechts vmware server)
=hostsysteem: debian stable
> gateway
-child 1: debian stable (FILES)
> mysql, vsftpd, samba, apt-proxy
-child 2: debian stable (MAIL)
> postfix, courier, spamassin, clamav
-child 3: debian stable (DNS)
> bind9
Wat ik me nu afvraag is of dit een goede opstelling is... De fileserver (child 1) is nu nl een VM en dat klinkt niet echt goed toch
De specs van de server zijn ietwat mager, i know: (een stoot ram erbij staat als eerste op het programma, maar vergeet niet deze server slechts voor een man of 3 werkt
P3 600
512MB
40GB hw raid mirror
80GB hw raid mirror
3COM 3c905 (2x)
Ik weet dat ik me nog moet verdiepen in Xen maar dat komt binnenkort nog wel.
| Hardcore - Terror |