[Probleem] X-Fi geluidsweergave bij 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 15:23
Hey Tweakers, ik heb een probleem. Ik heb laatst een audioset van 500 euro gekocht met als inhoud:
  • Logitech Z-5500 Digital
  • Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
Het probleem is nou dat mijn speakerset weergave bij 5.1 niet correct woor doorgevoerd. Bij 6 Ch Direct reageren de linker boksen (rear en front dus) op de rechtse. Deze doe praktisch niks, maar alles is goed aangesloten en als ik een test uitvoor via de Controll Center is alles ook goed aangesloten. Het ligt dus duidelijk aan de geluidskaart. Ik heb drivers etc. gewoon allemaal van de disc, niks aan het handje, maar bij die diagnosetests geeft hij alles al verkeerd weer. Ik heb op google en Creative's Site niks kunnen vinden hierover. Alles heb ik gewoon aangesloten via Stereo 1, 2 en 3. Bij andere modi zoalsDolby Digital PLII Music en Movie doen alleen de centerbox en subwoofer het.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Heb je al geprobeerd een digitale aansluiting te gebruiken? zoals Coaxiaal en/of optisch? die mogelijkheid heb je namelijk.

Etuuuuuh!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 11:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Crypter schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:33:
Heb je al geprobeerd een digitale aansluiting te gebruiken? zoals Coaxiaal en/of optisch? die mogelijkheid heb je namelijk.
alleen digitaal met de music versie. zit geen mogelijkheid tot optisch bij.
je zal dan wel een analoog naar cinch convertertje moeten hebben.

zo heb ik t aangesloten op me z680. werkt perfect.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 15:23
Probleem is opgelost, slotje a.u.b.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Nee, leg even uit hoe je het opgelost hebt... dan hebben anderen er ook nog wat aan.
Alvast dank.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑