Toon posts:

[2003 Server]Booten na aangemaakt te hebben in VMWARE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows 2000 Server en ik heb in VMware Workstation. Een Windows 2003 Server gemaakt op een bijgeplaatste fysieke IDE schijf. En onder VMware werkt ie!

Het idee was om (wanneer alles dus geconfigureerd en geinstalleerd was) 1 keer te rebooten.
In de BIOS van de machine de IDE schijf (die daar primairy master is) als 'first boot device' in te stellen en vanaf dat moment blij en gelukkig W2003 Server te draaien. :)

Het probleem is dat mijn server "gewoon" niet wil booten van die W2k3 IDE schijf! :(
Het lijkt er een beetje op dat het Master Boot Record kapot of niet aanwezig is.
Ik krijg geen melding van 'Invalid Boot Decive' of iets dergelijks. Gewoon zwart beeld, en dan niets...

De hard- en softwareconfig:

Windows 2000 Server op een SATA schijf
Windows 2003 Server op een primary master IDE schijf
Hardware BIOS: Booten vanaf primary master IDE.

VMware Workstation versie 5.0.0 build-13124
BIOS van VMWare:
Onder Main: Primary Master: [VMware Virtual ID]
Onder Boot: HardDrive

Instellingen van VMware: (Virtual Machine Settings)
Harddisk (IDE 0:0)
Diskinformation:
Device: \\. \PhysicalDrive0
Access: Using whole disk
Capacity: 37.3GB

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Ik snap je probleem niet helemaal.

Je hebt dus in principe gewoon een systeem met 2 fysieke OSsen, op 2 verschillende schijven? Wat heeft VMware daar dan mee te maken?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 15:09
DaTommy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:01:
Ik snap je probleem niet helemaal.

Je hebt dus in principe gewoon een systeem met 2 fysieke OSsen, op 2 verschillende schijven? Wat heeft VMware daar dan mee te maken?
De TS heeft met behulp van VMWare, Windows 2003 geinstalleerd op een fysieke hdd, dus niet zo'n image wat normaal ook mogelijk is.

Nu wilt de TS graag zijn hele computer systeem booten met die fysieke schijf die hij geinstalleerd en geconfigureerd heeft in VMWare.

[ Voor 0% gewijzigd door Speedener op 15-08-2006 10:04 . Reden: Leestekens :( ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Hij wil overstappen van W2k naar W2k3.. Hij heeft in een VMWare Win2k3 geinstalleerd op een fysieke hdd ipv een virtuele disk (dwz dat de files niet in een vmdk staan maar ook fysiek op de schijf).

Nu wil hij de hdd waar Win2k3 op staat (die dus geinstalleerd is via VMWare) aansluiten in zijn servertje en daarvan booten. En dat lukt niet.

Maar het is zowieso niet raadzaam om het gewoon te booten; het is slimmer om een sysprep te draaien, dan word iig al je hardware weer opnieuw gescant. Verder is het goed mogelijk dat er geen MBR op staat; boot even met de W2k3 CD en ga naar de recovery console. Draai daar fixmbr, fixboot en bootcfg.

Pvouput live