Ik draai Windows 2000 Server en ik heb in VMware Workstation. Een Windows 2003 Server gemaakt op een bijgeplaatste fysieke IDE schijf. En onder VMware werkt ie!
Het idee was om (wanneer alles dus geconfigureerd en geinstalleerd was) 1 keer te rebooten.
In de BIOS van de machine de IDE schijf (die daar primairy master is) als 'first boot device' in te stellen en vanaf dat moment blij en gelukkig W2003 Server te draaien.
Het probleem is dat mijn server "gewoon" niet wil booten van die W2k3 IDE schijf!
Het lijkt er een beetje op dat het Master Boot Record kapot of niet aanwezig is.
Ik krijg geen melding van 'Invalid Boot Decive' of iets dergelijks. Gewoon zwart beeld, en dan niets...
De hard- en softwareconfig:
Windows 2000 Server op een SATA schijf
Windows 2003 Server op een primary master IDE schijf
Hardware BIOS: Booten vanaf primary master IDE.
VMware Workstation versie 5.0.0 build-13124
BIOS van VMWare:
Onder Main: Primary Master: [VMware Virtual ID]
Onder Boot: HardDrive
Instellingen van VMware: (Virtual Machine Settings)
Harddisk (IDE 0:0)
Diskinformation:
Device: \\. \PhysicalDrive0
Access: Using whole disk
Capacity: 37.3GB
Het idee was om (wanneer alles dus geconfigureerd en geinstalleerd was) 1 keer te rebooten.
In de BIOS van de machine de IDE schijf (die daar primairy master is) als 'first boot device' in te stellen en vanaf dat moment blij en gelukkig W2003 Server te draaien.
Het probleem is dat mijn server "gewoon" niet wil booten van die W2k3 IDE schijf!
Het lijkt er een beetje op dat het Master Boot Record kapot of niet aanwezig is.
Ik krijg geen melding van 'Invalid Boot Decive' of iets dergelijks. Gewoon zwart beeld, en dan niets...
De hard- en softwareconfig:
Windows 2000 Server op een SATA schijf
Windows 2003 Server op een primary master IDE schijf
Hardware BIOS: Booten vanaf primary master IDE.
VMware Workstation versie 5.0.0 build-13124
BIOS van VMWare:
Onder Main: Primary Master: [VMware Virtual ID]
Onder Boot: HardDrive
Instellingen van VMware: (Virtual Machine Settings)
Harddisk (IDE 0:0)
Diskinformation:
Device: \\. \PhysicalDrive0
Access: Using whole disk
Capacity: 37.3GB