Toon posts:

Philips FA777 probleem, een speaker valt soms weg

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een (voor mijn begrippen dan) erg mooie installatie staan met een Philips FA777 audio/video stereo amplifier. Alles mooi en aardig, maar sinds een tijdje valt soms de linker speaker weg. Dit gebeurt altijd tijdens het aanzetten van het systeem, het is nooit zo dat tijdens het spelen van de muziek die speaker uitvalt. Als ik vervolgens het syusteem uitschakel en weer aanzet is het probleem vrijwel nooit verholpen. Deze versterker heeft de mogelijkheid tot het aansluitenv an 2 paren speakers. Als ik de speakers van het A naar het B kanaal verplaats, is het probleem wel helemaal verholpen.

Op zich een goede oplossing, maar ik vind het gewoon erg jammer dat mijn mooie installatie kuren vertoont. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan verhelpen?

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28
Los contact zou ik zeggen.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

Dit heb ik af en toe ook met mijn oude JVC receiver. Even het volume flink omhoog zetten en hij springt weer aan. Heb ook geen idee wat het probleem kan zijn

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In beide gevallen: zeer waarschijnlijk slechte contacten in het relais wat in de luidspreker uitgang geschakeld staat.

Relais kun je vervangen, of de contacten schoon maken.