[XP] Gebruiker rechten geven om de tijd te syncen

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 18:07
Sinds een tijdje werkt ik als gebruiker met beperkte rechten in XP. Als ik adminrechten nodig heb maak ik gebruik van een script waardoor ik programmas alsnog als admin start.

Helaas heeft mijn pc klok kuren en loopt die soms veel te hard. Ik laat XP al elke twee uur syncen via internet en ondanks het feit dat dat anderhalf uur geleden is gebeurd loopt hij al weer een kwartier voor.

Ik heb in XP rechten gegeven aan gebruikers om de tijd aan te passen. Dat werkt prima, alleen is de knop "update now" op het internet time tabblad grijs. Hoe krijg ik XP zover dat gebruikers dat ook mogen gebruiken?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT ( :? ) > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• jaspov
iemand?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok zomaar dat dat lastig wordt - misschien kan je wel dit met w32tm automatiseren zodat je het niet handmatig hoeft te doen? :)

Verwijderd

idd
code:
1
2
3
net stop w32time
net time /SETSNTP:nl.pool.ntp.org
net start w32time

ook even in services kijken dat w32time automatisch wordt opgestart

edit: maarja, da's alleen maar on-boot..... als het na een kwartier al misgaat.....

externe NTP client proberen misschien? http://www.google.com/alp...re/Internet/Clients/Time/
zelf heb ik fijne ervaring met jsntp, maar die kan ik nergens meer vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 09:23 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:15:
[...]edit: maarja, da's alleen maar on-boot..... als het na een kwartier al misgaat.....
Nee hoor. De W32TM client houdt zelf de klok skew in de gaten en past z'n update frequentie daaraan aan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• GSteven
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Voor het gemak: U kunt geen datum, tijd of tijdzone instellen op de computer (zelfde tekst, meer begrijpbare taal)

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Start run GPEDIT.MSC
Computer Configuration => Windows Settings => Security Settings => Local Policies => User Rights Assigment => Change System Time
En dan naast de Administrator ook 'Interactive' of 'Authenticated Users' toevoegen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Regman_XP schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:27:
Start run GPEDIT.MSC
Computer Configuration => Windows Settings => Security Settings => Local Policies => User Rights Assigment => Change System Time
En dan naast de Administrator ook 'Interactive' of 'Authenticated Users' toevoegen.
Zou ik toch even een los groepje maken, aangezien je nu wel heel erg veel gebruikers van onnodige en meestal ongewenste rechten voorziet.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jaspov
Thanks alleen deze rechten had ik al toegevoegd.

Het probleem is dat je hiermee wél de tijd handmatig kan aanpassen, maar dat de "update now" knop (die handmatig via internet synced) nog steeds grijs blijft.

Op de achtergrond synced de tijd nu al elke twee uur maar dit mainboard loopt per uur 5 minuten voor...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Is het niet een eenvoudige oplossing om elke 5 minuten te syncen?

Verwijderd

Zou een update voor je BIOS geen optie zijn. :+
Het ligt tenslotte aan de hardware
Eigenlijk is syncen niet de oplossing.(slechts een tijdelijke)
Pagina: 1