Toon posts:

acer travelmate 4150 versus audioboxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit op kot en zou graag wat leven in de brouwerij brengen daar, onder andere door een uitstekende maar toch prijselijke audioset (subwoofer en 4 of 5 kleine boxen, daar denk ik aan). Nu vroeg ik me af of zoiets wel op mijn laptop gaat, ik heb me immers laten vertellen dat een laptop minder audiopower heeft en al en ik dus voorzichtig moet zijn met een dergelijke aankoop...

Zouden jullie kunnen vertellen welke luidsprekers er op die travelmate passen (zelf had ik gedacht aan dit hier van logitech (http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9067)?
Suggesties zijn ook altijd welkom... maar liefst onder de 100 euro

Tot slot: ik heb me al suf gezocht (ik ben nen echte noob) maar is de muziekkaart die in mijne travelmate 4150 zit, 5.1 compatibel of niet?

Alvast bedankt iedereen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:12
5.1 gaat niet werken. Je kan met splitters gaan werken, dan heb je gewoon 4 of 5 channel stereo.

Het geluid zal niet optimaal zijn. Je kan altijd eerst dat setje kopen en kijken of je dat goed genoeg vindt. Anders kan je altijd nog een losse usb geluidskaart kopen

Verwijderd

Topicstarter
Weette, ik ga es mijne laptop meepakken naar nen pc winkel es zien wat dat geeft.
Maar 5.1 kan ik dus al van de kaart vegen e, op zich niet zo een groot probleem, tis vooral voor muziek en voor series als prison break enzo, niet dat i kdaar ne cinema van wil maken.

en wat bedoelde je rpecies met 4 of 5 channels

enne, het is dus een fabeltje dat laptop bepaalde audioboxen niet aankan?

Ze zouden mits juiste geluidskaart dus even veel buzze moeten kunnen geven?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 04:04 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:12
In principe wel ja.

Als je een splitter op je uitgang zet, dan krijg je gewoon stereo geluid.. Dus RechtsAchter en RechtsVoor is hetzelfde, geldt dus ook voor LA en LV

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37
Hmmm... Als een nieuwe PMCIA geluidskaart geen optie is, waarom pak je dan geen goede 2.1 set?
Okee, dan heb je geen surround, maar wel goede geluidskwaliteit.

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan, zeg ik altijd. ;)

En wat betreft 'power' van die uitgang op je laptop: Dat gaat wel werken, de versterking zit in de speakerset, dus is de uitgangsspanning voldoende.

Een maat van me heeft een Philips MMS 430 speakerset (2.1) aangesloten op zijn laptop, en dat klinkt gewoon goed.

Edit:
Even rondgekeken op acer.com, wat is die site traaaag... :r
En of er een 5.1 geluidskaart in zit staat er niet bij... Maar gezien de leeftijd van de laptop denk ik het wel.

Ik vermoed dat je net zoals bij veel onboard geluidskaarten die 5.1 functie aan kunt zetten in windows. Check de uitgangen eens, zijn er 3 plugjes (groen, oranje & zwart)? Dan is er een 5.1 mogelijkheid. Anders is het niet mogelijk, denk ik.

Heeft iemand die Travelmate 4150 hier? Dan kan hij/zij uit ervaring zeggen of er 5.1 geluid op zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Richub op 15-08-2006 05:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb es rond gekeken op internet en heb ietske gevonden dat het me het delen wel waard leek:
iemand met volgende boxen ervaring? Klinkt het mooi op mijn laptop?

Kortom, zou de aankoop een miskoop zijn?
genuanceerde replieken worden geapprecieerd

http://www.pixmania.be/be...nce&itag=4698#financement (doorklikken op technische informatie)

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37
Dit type Altec speakers ken ik niet, maar de Altec Lansing speakers die ik in de Mediamarkt gehoord heb klonken goed, en het setje in die link ziet er goed uit.

Gezien de prjs van die set mag je er wel wat van verwachten ook, btw.

Kijk even of je eventueel kunt ruilen en waag de stap.
Pagina: 1