[gentoo] Zeroconf gebruiken in KDE 3.5.4

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Sinds versie 3.5 is het in KDE mogelijk om gebruik te maken van de service Zeroconf. Dit houdt in dat netwerkdiensten (o.a. FTP en HTTP) via het netwerk aangekondigd kunnen worden.

Nu gebruik ik om even snel wat te kunnen delen op een netwerk heel vaak de applet "Publiekelijk toegankelijke bestandsserver" (ik weet even niet de originele engelse naam). Dit is een simpele webserver waarmee je een directory deelt naar keuze.
Deze kan gebruik maken van zeroconf, zodat je vanaf een andere (linux) pc snel de map kan vinden.

Ik heb KDE gecompileerd met zeroconf ondersteuning (staat bij m'n use-flags en alle relevante modules hebben ook daadwerkelijk ondersteuning mee gecompileerd). Maar als ik de server start krijg ik toch een fout melding, namelijk dat de zeroconf server niet draait.
Ook zou ik in konqueror met zeroconf:/ alle beschikbare services moeten kunnen zien, maar ook dat werkt niet...
Er deed zich een fout voor tijdens het laden van zeroconf:/:
De Zeroconf-daemon (mdnsd) draait niet.
Op zich een hele duidelijke foutmelding, alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik mdnsd voor geen mogelijkheid aan de gang krijg... Volgens de info die ik heb kunnen vinden is het een onderdeel van kde en zou het automatisch geïnstalleerd moeten worden als gebruik wordt gemaakt van de zeroconf flag.

Wie heeft hier al mee gespeeld en nog belangrijker, heeft het ook werkend gekregen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 21:02

SandStar

DPC-Crew

Zandster

rc-update add mdnsd default ?

Maar is waarschijnlijk te makkelijk.
Staat er niks in /etc/conf.d/ wat je eerst moet configureren?

Verwijderd

ik heb er nog niet mee gespeeld, maar je hebt wel gechecked of t ook echt draait?

ala: /etc/init.d/mdnsd status ?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
* deepbass909 schaamt zich diep diep diep... :$
Ik moest inderdaad /etc/init.d/mdnds nog starten... |:(

Dat heb ik nu gedaan, en zeroconf werkt d:)b _/-\o_

stupid stupid stupid...

er is maar 1 website die zegt wat ik ben...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier