flightcase inrichten: zacht en hardschuim combineren?

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
aangezien ik hier wat apparatuur heb staan wat regelmatig van lokatie verhuist, heb ik wat flightcases gekocht.

nu wil ik deze cases gaan indelen met schuimplaten, maar ben ik een beetje geschrokken van de prijs van hardschuim 10x100x200mm a 18,50

nu is mijn plan op van zacht (en goedkoper)schuim (50x100x200mm a 11,50) de basisvorm te maken en deze daarna te bekleden (lijmen) met hardschuim.

heeft iemand ervaring met het gebruik van zachtschuim om de basisvorm te maken en die daarna te bekleden met een laagje hardschuim

is

a: deze combinatie van schuimsoorten stevig genoeg om kwetsbare spullen te beschermen?

en

b: kan ik idd gewoon zacht met hardschuim verlijmen?

de laag waar de apparatuur in komt te liggen moet iig pluis en stof vrij zijn/blijven daarom wil ik graag hardschuim als buitenste laag gebruiken, of ik moet de hele oppervlakte gaan bekleden met rubber/vinylfolie....

misschien niet helemaal het juiste subforum maar audio heeft denk ik de meeste kans op flightcase deskundigen....

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
wat voorn apparatuur komt erin? wellicht kan dat helpen bij het beantwoorden van jou vraag....

Verwijderd

Flightcasedeskudige ben ik niet, wel een kenner op vlak van maquette's 8)7
Ivm lijmen van schuim, lang niet alle (lees: bijna geen) lijmen zijn geschikt om schuim te verlijmen. Kijk in eerste instantie eens naar de samenstelling van het schuim want dit is ook belangrijk. Wanneer je dit weet kan je gewoon naar de hobby-winkel trekken en daar eventueel vragen wat ervoor geschikt is. Zelf even nakijken is ook mogelijk natuurlijk ;), het aanbod is meestal niet zo groot aan mogelijke "schuimlijmen".

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
wat komt er in:... ?

Oa studio flitsers met glazen flitsbuis, instellampen, martin hazer, een bellenblaas machine, een midden formaat camera systeem, een laptop en nog wat los spul

de schuimsoorten die ik wil gebruiken zijn beide geschikt voor standaard bisonkitlijm dus dat is niet het probleem, mijn vraag is meer of het verlijmen van verschillende soorten schuim problemen gaat geven met vervormen en stevigheid

[ Voor 41% gewijzigd door nachtnet op 15-08-2006 00:13 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Volgens mij moet je je totaal geen zorgen maken qua bescherming, als je een beetje rond je kijkt (beter goed gestolen dan slecht verzonnen). Wat jij aan het maken bent, is te vergelijken met een schildpad: hard langs buiten, zacht van binnen. En wat je zou merken als je er wat mee speelt, is dat een "volle" schildpad steviger is dan een leeg schild (vooral bij jonge schildpadden die wat elastischer schildjes hebben). Je zacht schuim zal dus zeker meewerken aan de stevigheid, het zal lange harde schokken goed opvangen. En de buitenlaag van hard schuim zal ervoor zorgen dat de apparatuur niet teveel ligt te trillen (wat je bij zacht schuim wel kan hebben).
Wat je wel kan doen, is de dunste stukken volledig van harschuim maken (bijvoorbeeld onder de toestellen zelf, die worden door de zwaartekracht platgedrukt, daar kan je beter hardschuim gebruiken).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
k wil nie vervelend doen, maar voor duizenden euries apparatuur en dan een een aantal schuimmatjes van 18 euries te duur vinden O-) ..

Goede apparatuur moet goed beschermt, en dat kost vaak ook geld. Zie het in verhouding tot elkaar... Ik zou het geen enkel probleem vinden als voor eenmalig 300 euries mijn apparatuur voor jaren lang goed beschermt is. Tis nu misschien een investering maar spul gaat toch jaren mee... en weet je zeker dat het goed zit.

weet niet of de zacht/hard combinatie op lange termijn goed blijft. Het zachte spul zal indeuken etc zeker als er wat hard handig mee omgegeaan wordt bij vervoer. En of dat dan de lijmlaag en alels ten goede komt vraag k me af.

[ Voor 20% gewijzigd door thefox154 op 15-08-2006 12:11 ]

Pagina: 1