Samsung NV-serie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09
De nieuwe Samsung serie is best aantrekkelijk als je op zoekt bent naar een handzame P&S camera. (evt. voor naast je d-slr)

De NV10 vind ik zelf het interessants, omdat deze klein is en een 10mp 1/1.8" CCD bevat (i.t.t. de 1/2.5" die bijna alle "broekzakcamera's" bevatten). Verder nog een erg leuk design, touch screen LCD, dig. anti-shake, MPEG-4 filmpjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0607/NV10-B-img-001.jpg

Nieuwsbericht van DPreview: http://www.dpreview.com/news/0607/06070302samsungnv10.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.samsungcamera.com/upload/product/NVcs103/gview_20060701_0_NV10(front)_up.jpg
Specs en pics: http://www.samsungcamera....?prol_uid=1621&cat_uid=75

Flash site: http://www.samsungcamera.com/flash/NV10/EN/NV10.html

Ik twijfel zelf nog tussen deze en de Ixus 800IS met een vergelijkbare prijs. (zo'n 375 euro)

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 20-08-2006 19:39 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
3x zoom vind ik weer wat weinig voor 10mpx.... design is wel weer aantrekkelijk!
vraag me alleen af of 1.8'' wel lekker werkt als touchscrfeen :?

mijn sony n1 met 3.0'' touchscreen werkt relaxed omdat het zo groot is...!

nou ja ben benieuwd naar de (komende) reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

low_n_slow schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:18:
3x zoom vind ik weer wat weinig voor 10mpx.... design is wel weer aantrekkelijk!
vraag me alleen af of 1.8'' wel lekker werkt als touchscrfeen :?

mijn sony n1 met 3.0'' touchscreen werkt relaxed omdat het zo groot is...!

nou ja ben benieuwd naar de (komende) reviews :)
De sensor (CCD) is 1/1.8"

De LCD is 2,5"

Dus een oeps van de TS :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Ben erg benieuwd naar deze camera. Ben al een tijd op zoek naar een compacte camera en heb al diverse "net niet" modellen voorbij zien komen. Op dit moment vind ik de Fuji F30 erg interessant, maar ik vind het ontbreken van IS een minpunt, evenals de niet optimale presaties onder daglicht en hoog contrast. Hopelijk is de Samsung NV10 dan de ultieme compact camera 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Orion84 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:21:
[...]

De sensor (CCD) is 1/1.8"

De LCD is 2,5"

Dus een oeps van de TS :P
Ow ja, LCD moest CCD zijn :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
kingnbajam schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:58:
Ben erg benieuwd naar deze camera. Ben al een tijd op zoek naar een compacte camera en heb al diverse "net niet" modellen voorbij zien komen. Op dit moment vind ik de Fuji F30 erg interessant, maar ik vind het ontbreken van IS een minpunt, evenals de niet optimale presaties onder daglicht en hoog contrast. Hopelijk is de Samsung NV10 dan de ultieme compact camera 8)
Let wel op dat de Samsung geen optische IS heeft, maar een digitale variant (ISO omhoog en kunstmatig de sluitertijd vergroten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zien er wel bijzonder fijn uit! Is inderdaad wel een mooie combi met een zwarte dSLR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Oja, een van de weinige camera's met MPEG-4 filmpjes (dus hoge kwaliteit en relatief kleine bestandsgrootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice looking :9~

Ik ben best bereid om iets extra's te betalen voor de looks maar in deze prijsklasse verwacht ik ook erg goede foto kwaliteit en handeling dus ik ben erg benieuwd naar enige (diepgaande) reviews.
Wanneer is de verwachting dat deze gaat worden uitgeleverd (in korea wordt ie al geleverd).

edit:

Kijk ook erg uit naar de eerste reviews van de panasonic FX-07 8)

edit:

hier is een voorbeeld van de bediening van het schrem :*)

http://www.youtube.com/p....DskIwafYpn25qQ2SyZioiblC0

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 11:15 ]

• Mooody
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:39:
Kijk ook erg uit naar de eerste reviews van de panasonic FX-07 8)
Niet nodig. Als je goede beeldkwaliteit zoekt, heb je aan de FX-07 geen goede. (nog meer mp's uit zelfde CCD als die van de fx-9 en fx-01 en die waren ronduit matig)

Deze Samsung (en nu steeds meer camera's) hebben een 1/1.8" CCD.

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 24-08-2006 13:34 ]

Verwijderd

Klopt maar de eerste reviews van de z1000 (zelfde ccd als nv10) zijn ook niet bijster positief :X

Kijk je naar het aantal mp per oppervlakte van de ccd dan verschilt 10mp uit een 1/1.8" ccd bijna niks met 7mp uit een 1/2.5" ccd. Dus de redenering meer mp's uit een kleiner oppervlak daardoor slechter beeld, gaat niet echt op.

En de FX-01 (dus waarschijnlijk fx-07 ook) krijgt overal toch nog een goede beoordeling op de ruis na dan.

In Engeland is de NV10 reeds leverbaar kom op met die reviews, ik wil snel een camera kopen 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 14:35 ]

Verwijderd

Ben een koreaanse review tegengekomen de tekst is voor mij niet te begrijpen maar welk leuke plaatjes:

http://www.izzzzy.com/bbs...id=review_01_review&no=35

Iemand die misschien koreaans spreekt kan die in het kort een vertaling doen O-)

• Mooody
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:32:
Klopt maar de eerste reviews van de z1000 (zelfde ccd als nv10) zijn ook niet bijster positief :X

Kijk je naar het aantal mp per oppervlakte van de ccd dan verschilt 10mp uit een 1/1.8" ccd bijna niks met 7mp uit een 1/2.5" ccd. Dus de redenering meer mp's uit een kleiner oppervlak daardoor slechter beeld, gaat niet echt op.
Nee, maar ook al zou de beeldkwaliteit vergelijkbaar zijn, dan heb je wel 3 mp extra resolutie voor je afdrukken. (dus meer detail, scherpte en relatief minder ruis)[/quote]

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ziet er uit alsof het design voor de ergonomie komt

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd (en eigenlijk al een beetje verkocht door zijn looks en te coole besturing), dus als er snel (ik heb een beetje haast, dus samsung leveren die hap!) geleverd wordt en de reviews hem niet afbranden ga ik hem halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk de importeur can deze nieuwe camera's (van alle Samsung camera's, trouwens) en weet dat we deze producten vanaf half september op de markt gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

mmm... ben benieuwd naar de kwaliteit, Samsung is nou niet bepaald een van de beste cameramakers (wel een van de slechste)

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
ejss schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:33:
mmm... ben benieuwd naar de kwaliteit, Samsung is nou niet bepaald een van de beste cameramakers (wel een van de slechste)
Beetje kort door de bocht. Gezien de prijs van hun camera's, valt er weinig op aan te merken. Daarbij is een camera gewoon een combinatie van lens, ccd en behuizing, waarvan de eerste 2 bij kleine camera-makers meestal van derde partijen afkomstig is.
Lens is van Schneider/Kreuznach en de ccd van Sony (zoals vele), niets mis mee....

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 27-08-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarbij komt dat ze met de NV lijn een nieuwe weg zijn ingeslagen qua kwaliteit en gebruiksgemak. Samsung heeft de laatste tijd veel aandacht aan R&D besteed onder andere door bepaalde personen die bij de concurentie werkten weg te kopen. Hiermee willen ze een betere kwaliteit nastreven die als eerste weer tot uiting zou moeten komen in de NV lijn ;)

Mooi verhaal natuurlijk (samsung marketing) maar de eerste diepgaande reviews zullen hierop hopelijk snel antwoord geven.

Midden september leveren lijkt mij een beetje laat omdat ze zowel in Engeland en Korea (logisch!) al worden uitgeleverd. Waarschijnlijk nog meer landen (Aziatische) maar daar heb ik geen zekerheid van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:19:
Ik werk de importeur can deze nieuwe camera's (van alle Samsung camera's, trouwens) en weet dat we deze producten vanaf half september op de markt gaan brengen.
Ik neem aan dat je dan bij MCC werkt, en die konden mijn donderdag nog geen idee geven wanneer de eerste leveringen binnenkomen. Is die midden september een vaststaand feit? zou ik persoonlijk jammer vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk inderdaad bij MCC en volgende week introduceren wij de camera's naar de vakhandel en ik weet nog niet wanneer we gaan leveren maar half september is gewoon een veilige schatting, kan natuurlijk altijd eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt beniewd hopelijk schieten die reviews ook een beetje op :9

edit:

hier is een nog een koreaanse preview/review, kan er alleen niet uit opmaken wat nu de conclusie is. De foto's op de samples pagina zien er wel aardig uit.

http://www.popco.net/zboa...ewUrl=SAMSUNG_NV10_01.htm

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er niet echt goed uit :'( :

http://www.pocket-lint.co.uk/review.php?reviewId=1745

Maar een echte uitgebreide test is het niet, de maker zegt zelfs dat er ook OPS op zit terwijl dit enkel op de nv7 zit. Dus of dit een erg betrouwbare review is ???

edit:
typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Noise, focusing issues, too many megapixels
Noise is een probleem ja, maar vergeleken met Ricoh en Panasonic valt het nog mee.
Focussing issues is wel een probleem, maar te veel megapixels slaat nergens op. Voor 60 euro heb je een 2GB SD kaart, als je nog wat te croppen wilt hebben, is 10mp echt niet "te veel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Tot mijn verbazing heeft zo'n compact tegenwoordig al 10MP. Ik heb een dSLR en daarbij hoor je altijd al dat het weinig zin heeft om boven de 10MP te komen, omdat de lenzen deze resolutie niet eens kunnen halen (en dan praat ik over lenzen van zo'n 500 euro). Waarom zou je dan in godsnaam een 10MP sensor op een compact zetten die gegarandeerd een mindere lens heeft.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:32:
[...]
Noise is een probleem ja, maar vergeleken met Ricoh en Panasonic valt het nog mee.
Focussing issues is wel een probleem, .
Over die focussing issues heb ik er meer gehoord bij de NV10, zou dit met een nieuwe firmware zijn op te lossen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

BugBoy schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:32:
Tot mijn verbazing heeft zo'n compact tegenwoordig al 10MP. Ik heb een dSLR en daarbij hoor je altijd al dat het weinig zin heeft om boven de 10MP te komen, omdat de lenzen deze resolutie niet eens kunnen halen (en dan praat ik over lenzen van zo'n 500 euro). Waarom zou je dan in godsnaam een 10MP sensor op een compact zetten die gegarandeerd een mindere lens heeft.
gewoon als verkooppraatje. Voor 80-90% van alle mensen die een digicam koopt, is 3-4 megapixel al genoeg, maar die worden al niet meer gemaakt!

Maar goed, we zullen zien of Samsung met deze serie camera's eens een goede naam gaat opbouwen.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
BugBoy schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:32:
Als d-slr gebruiker heb ik liever een 10mp ccd dan 4mp ccd in mijn compact-camera, simpelweg omdat je dan meer kan croppen en dus veel meer zelf kan bepalen welke uitsneden je wilt afdrukken.

De effectieve resolutie (en dus detail) zal gewoon hoger liggen met een 10mp ccd, dan met een 6mp of 7mp ccd. Misschien minder dan de megapixels doen vermoeden, maar voldoende om er iets aan te hebben.

Maar ik zie nog liever 8mp op een 1/1.8" CCD i.c.m. met een goede lens (bijv. de 28-200mm lens van de Ricoh R5 of de 28-140mm lens van de Olympus FE-200). Zoiets lijkt me de ideale combinatie om de komende jaren te gebruiken.

Maar voor 80% van de gebruikers is 5mp inderdaad gewoon voldoende, maar die kopen geen 5mp omdat hun buurman vorige week een 10mp camera heeft gekocht :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 05-09-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Dat croppen doet meerendeel van de mensen ook niet. Ik denk dat de gemiddelde koper naar de looks van het apparaat kijken.. en ja.. dat zit wel goed bij dit apparaat.. vind ik (maar ja smaken verschillen).
Maar 10 mp is complete onzin op zo'n lens. En wat een ruis bij iso 100 bij die samples.. al met al niks bijzonders.
Daarbij vergeten ook mensen ook dat het je meer schijfruimte kost....6mp met een goede compact zoals de fuji F30 geeft echt de beste resultaten.. ook bij uitvergrotingen.. en geeft ietwat kleinere jpg bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is nog een koreaanse site met veel nv10 en andere foto's:

http://skycmc.egloos.com/

veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:08:
Dat croppen doet meerendeel van de mensen ook niet. .
Je kan het ook zien als een bruikbare digitale zoom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:28:
[...]

Je kan het ook zien als een bruikbare digitale zoom :)
Nou, digitale zoom zoomt in in de resolutie waarin je werkt, dus interpoleert als het ware de zoom erbij. Je kan croppen meer vergelijken met optische zoom, waarbij je in afmeting achteruit gaat. Beeldkwaliteit blijft 100%, maar je effectieve resolutie wordt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde het meer dat croppen niet het enige voordeel van 10 mp is, door de 10 mp wordt je digitale zoom bruikbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Jup...

Nog iets interessants: De Samsung L85.

ISO 400 ziet er perfect uit, als het van een d-slr komt: http://www.cyberphoto.se/bildexempel/l85/STP80017.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets voor mij te groot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Mooooody schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:10:
Jup...

Nog iets interessants: De Samsung L85.

ISO 400 ziet er perfect uit, als het van een d-slr komt: http://www.cyberphoto.se/bildexempel/l85/STP80017.JPG
Als je gebrek aan scherpte (met name in de hoeken), detail en meer als genoeg CA mee rekend valt het toch best mee.

Wat je aan die foto kan zien is dat er veel ruis reductie overheen gegaan is en dat dat ook tenkoste is gegaan van redelijk wat detail (niet erger als andere compact camera's). Maar toch zijn met name de schaduwen verre van clean.

Als je dan toch wil vergelijken me een DSLR, een DSLR is onder de zelfde omstandigheden en op de zelfde instellingen zelfs zonder Roise Reduction schoner. Met Noise Reduction wordt het verschil veel groter! (met name als je ook nog eens kijkt naar behoudt behoudt van details)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
martijn_tje schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:52:

Als je dan toch wil vergelijken me een DSLR, een DSLR is onder de zelfde omstandigheden en op de zelfde instellingen zelfs zonder Roise Reduction schoner. Met Noise Reduction wordt het verschil veel groter! (met name als je ook nog eens kijkt naar behoudt behoudt van details)
Joh? :P
Er zit ook wel een verschilletje in de sensor-grootte he....

Je moet het wel relativeren, voor een consumer-camera zijn dit erg goede beelden. Helaas is die L85 nog behoorlijk groot, dus kan ik 'm ook weer meteen doorstrepen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Als je goeie prestaties wil op hogere iso waarde waarom kijk je dan niet naar fuji. Wat betreft compact camera's zijn die heer en meester watprestaties op hoge iso betreft.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Volgens mij zou hij vandaag al in de winkels moeten liggen. IIG Dixons adverteerd dat ze hem hebben.

• Mooody
Saturn in Oberhausen had 'm ook al. Erg mooie camera, nog kleiner dan ik dacht en erg stevig.

Wordt een lastige keus tussen de NV10, Ricoh R5 en Fuji F30 :)

Verwijderd

Hier nog enkele binnenfoto's op hogere iso's

http://mysgphotos.blogspot.com/

Als je het mij vraagt zien ze er indrukwekkend uit voor de omstandigheden _/-\o_ ook de crops vallen mij niet tegen.

• Mooody
Sjonge...nu kijk ik naar de Panasonic LX2 en die is ook wel erg interessant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet uitkijken dat je niet eeuwig blijft kijken, iedere week staat er weer een nieuw speeltje om de hoek. 8)7

Maak een lijstje met wat er echt op moet zitten qua Mp's, grootte, lens etc. en dan gewoon een knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan de nv10 is reeds uitgeleverd maar de winkels die hem hebben vragen er nog een beetje te veel voor (bv. dixons). Dus volgende week als alle (internet)winkels er wel een paar hebben zal de prijs wel rond de €340-350 komen te liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Saturn Oberhausen had hem voor 369 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan nog lager hoor kijk hier maar eens:

http://www.idealo.de/prei...505675_-nv10-samsung.html

Maar ja dat is duitsland ben benieuwd hier in Nederland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze meneer is een behoorlijke "happy camper" 8)7 met zijn nv10:

http://www.unbeatable.co....era-Reviews/34741505.html

En hier een serieuze test waarbij het resultaat 8,5/10 is:

http://www.photoreview.co...ung-digimax-nv10.aspx#top

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:41:
[...]

Let wel op dat de Samsung geen optische IS heeft, maar een digitale variant (ISO omhoog en kunstmatig de sluitertijd vergroten)
Als je de review hebt gelezen uit australie (onderste link) dan lees je dat samsung dit dus niet doet met ASR, hoe ze het wel doen weet de reviewer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Ben erg benieuwd hoe de camera dat dan doet. Is het focussen nog wel snel als je ASR gebruikt? (bij sommige camera duurt het focussen 2 of 3x zo lang bij gebruik van ASR - of vergelijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het focussen weet ik niet, maar de tijd die een ASR geschoten foto nodig heeft voordat ie weer klaar is wel aan de lange kant. :(

Verwijderd

Het is zover, de NV 10 en NV 3 zijn te koop bij Dixons, heb ik reeds gespot !!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 04:45:
Het is zover, de NV 10 en NV 3 zijn te koop bij Dixons, heb ik reeds gespot !!
Je was er vroeg bij vanochtend 8)7 , iets te vroeg zeker want een paar berichtjes naar boven stond al een aankondiging dat ze voorradig zijn (geeft niks hoor) ;)

Alleen dixons wil er € 449,- voor hebben en dat is een beetje aan de hoge kant, ik zit te wachten op de webshops maar die schieten tot nu toe nog niet echt op. :(

• kevin23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 17:17

kevin23

Rock it in Style!

Idd 450 is veels te veel.... dat zou ik er nevernooit voor neertellen... zeker niet met deze kwaliteid foto`s... Ik zou hem willen gebruiken als huis tuin fototoestel... en wil daarvoor wel een compacte beetje mooie hebben. Maar voor dit kun je al bijna spiegelreflex kopen.

Verwijderd

Ik ben net thuis van de Samsung Expo show en de eerste NV camera's zijn uitgeleverd. We streven ernaar de prijzen reeel te houden hier in Nederland, en 449 is een prima prijs voor wat je krijgt.
Veel succes met het zoeken naar laag bij de grond prijzen hier in Nederland. Voorlopig is de beschikbaarheid van deze camera niet erg groot.........

Verwijderd

Alles naar zijn waarde hoor, prima. Maar er zijn genoeg shops in de EU die ze leveren voor € 100,- tot € 120,- minder dan die € 449,-. En dat is mij een iets te groot verschil.

De eerste NL webshop die hem aanbied voor € 350,- (en kan leveren) heeft er een klant bij. :9

• Mooody
In Duitsland is hij nu al voor 290 euro. 450 euro is VEEL te veel, de concurrentie zit op >100 euro minder. Zeker als je bedenkt dat bij de NV10 eigenlijk alleen het design een meerwaarde biedt. De lens is gewoon, 10mp is al vaker gezien, geen mechanische IS.
Mits Samsung nog een camera met groothoek (28-120 ofzo) uitbrengt in de NV-serie, ga ik voor de Ricoh R5 (320 euro)

Verwijderd

Heb je een linkje naar die € 290,- ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers hier een linkje naar de nederlandse handleiding van de NV10:

http://samsungcamera.com/...sp?prj_uid=528&fg_lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23

kevin23

Rock it in Style!

Je zal het ding bij dixons kopen voor € 449 (waar je in de winkel overigens nog 10 procent korting over krijg zag ik vandaag) als ie voor 369 nu in de internetshop is(check buyers zone) bij henk booms :P

Verwijderd

De mijne is binnen, ziet er erg goed uit en ligt lekker in de hand. Nog niet serieus plaatjes mee geschoten, maar tot nu toe bevalt ie prima. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23

kevin23

Rock it in Style!

Al mensen die wel serieus plaatjes mee hebben geschoten? Ik ben erg nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even op www.dpreview.com kijkt en even zoekt in het forum naar "NV10" dan kan je wel wat voorbeelden vinden. Ben zelf nog te veel aan het uitzoeken (ben een beetje foto noob). Wil wel wat posten maar weet niet of het volledig recht doet aan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23

kevin23

Rock it in Style!

Misch vind ik jou voorbeelden juist dan wel belangrijk, ik ben zelf ook noop, dus kan ik zien wat ik zou presteren met het apparaat. Ik zou het zeer waarderen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.turkenboom.tweakdsl.nl/appel%20klein.jpg

Gemaakt met standaard macro settings

Afbeeldingslocatie: http://www.turkenboom.tweakdsl.nl/huizen%20klein.jpg

Gemaakt met vol auto stand

Afbeeldingslocatie: http://www.turkenboom.tweakdsl.nl/Maris%20en%20Boaz%20zw.jpg

Gemaakt in zwart wit verder standaard.

Deze zijn allemaal standaard verkleind met irfanview, naar 640x480. Weet niet of ze nu te klein zijn geworden om te bepalen of het goede foto's zijn. Op gewoon formaat ben ik in ieder geval tevreden met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:00:
Lens is van Schneider/Kreuznach en de ccd van Sony (zoals vele), niets mis mee....
Dat er Schneider op die lens staat zegt helemaal niets.
De DSLR camera's van Samsung zijn bv. gerebrande Pentaxen, en welk stickertje denk je dat ze op de Pentax kitlenzen plakken? Je mag 1x raden... ;)

• kevin23

kevin23

Rock it in Style!

Iedereen die hem heeft nogsteeds goed tevreden??? Ik wil echt weten of ik em veilig kan kopen nu...

Verwijderd

Volgens mij ben ik de enige hier die hem heeft en ik ben nog erg tevreden.
Wat is helemaal veilig ?? Als je de diverse reviews leest (er komen er steeds meer bij), is het gewoon een heel fijne camera. Ga anders eens langs de dixons dan kan je hem even in je handen nemen, misschien overtuigd dit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23

kevin23

Rock it in Style!

Mja ik denk nu (door dat ik veel op festivals kom) dat ik tog voor de nv7 met ops ga! Maarehhh hoelang duurt het nog voordat die leverbaar word? of heb iemand em al? Ik ben zeer nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben niet zo geweldig met typenummers, maar volgens mij heb ik met deze zitten spelen op de Photokina (NV10). Ik vond het een prima camera, maar die bediening zeg, ik kon er geen wijs uit worden. Na een tijdje prutsen had ik wel door hoe ik dat moest doen, instellingen veranderen, maar echt intuïtief vond ik het zeker niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is even puzzelen dat is waar maar als je eenmaal de slag te pakken hebt kun je moeiteloos en snel door alle menu's heen zonder iedere keer weer het boekje erbij te pakken. Ik vindt het erg prettig, alleen als je foto's gaat terug kijken en je wilt daardoor heen scrollen dan gaat het soms te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nu zo raar aan dat scrollen?? Ik kies altijd 2 horizontale knopjes uit en ga daar altijd rechts-links of links-rechts om 1 per 1 te scrollen, ofwel link-rechts en dan rechts vasthouden om te blijven scrollen...

Bediening is idd eventjes wennen, maar is super om te gebruiken eenmaal gewend!

Foto's zal ik proberen te posten, secondje :)

Macro-fotos' (waar ie echt héél hééél goed in is):

http://maxvoltar.be/SNC10076.JPG
http://maxvoltar.be/SNC10014.JPG

Wil er graag nog bijzeggen dat ik absoluut niets ken van fotografie, ik doe het gewoon graag en ben dan ook zeer tevreden dat dit apparaatje zo goed werkt!

Edit: Misschien willen jullie ook weten de welke ik heb :) de NV10.
Heb er 399EUR voor betaald in de MediaMarkt + 46EUR voor een SD-kaartje van 2GB.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Beetje veel betaald....bij Mediamarkt Nordhorn (20 km. van Enschede) kost-ie 299 euro.
In Nederland op internet rond de 340 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

299?? Zeker dat je het niet over de NV3 hebt ofzo :)
Electronica is zowieso goedkoper in Nederland!

Heb geen spijt van wat ik betaald heb, is een killer machientje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heee eindelijk iemand hier met dezelfde camera, gefeliciteerd :) Ik ben er ook erg tevreden mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23

kevin23

Rock it in Style!

Nu nog wachten todat de nv7 ook opduikt! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34
Review van de Samsung NV10: Recommended

[ Voor 6% gewijzigd door nadroJ op 21-10-2006 13:21 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook zien staan in de MediaMarkt. Net hetzelfde als de NV10, enkel andere lens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Sorry maar ik zou hier niet blij mee zijn. Veel CA, behoorlijke ruis vanaf ISO400, en een niet denderend scherpe lens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34
De link naar de review was puur ter info!

[ Voor 9% gewijzigd door nadroJ op 23-10-2006 18:20 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23

kevin23

Rock it in Style!

De NV7 Is leverbaar geworden bij meerdere winkels!!! Ik ga hem zeker binnenkort al halen en zo snel mogelijk een review schrijven! Hebben andere hem toevallig al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Na verschillende reviews van de NV10 gelezen te hebben, wacht ik toch maar eerst ook die van de NV7 af voordat ik naar de winkel ren.

Dus Kevin23 maak er een mooie review van ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Deacon op 31-10-2006 11:53 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23

kevin23

Rock it in Style!

Heej, Ik heb vandaag m`n bestelling geplaatst voor de nv7. Hij is nu bij robelio webwinkel 362 euro. Dit vond ik acceptabel. Als ik hem binnenkrijg zal ik even paar dagen ermee spelen, en dan reviewen!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Eindelijk staat er een review online van de NV7: PhotographyBlog NV7 Review

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen_125
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03-2023
Heeft iemand van de gebruikers van de NV10 al opnamen gemaakt binnen zonder/met flits?
Ik heb op dit moment een Pentax camera en die heeft heel grote problemen met de binnen foto's:
degenen met flits zijn véél te flets en fel verlicht, degenen zonder flits zijn vrijwel allemaal bewogen.

Met de NV10 zou dit veel beter moeten zijn.
Gaat dit inderdaad beter met de NV10, heeft iemand voorbeelden?

Alvast bedankt, Ellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Waarom zou het met de NV10 beter moeten zijn? Hij heeft geen optische stabilisator hoor. Hij kiest gewoon een hogere ISO om de sluitertijd kort te houden, oftewel meer ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ellen_125 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 10:58:
Heeft iemand van de gebruikers van de NV10 al opnamen gemaakt binnen zonder/met flits?
Ik heb op dit moment een Pentax camera en die heeft heel grote problemen met de binnen foto's:
degenen met flits zijn véél te flets en fel verlicht, degenen zonder flits zijn vrijwel allemaal bewogen.

Met de NV10 zou dit veel beter moeten zijn.
Gaat dit inderdaad beter met de NV10, heeft iemand voorbeelden?

Alvast bedankt, Ellen
Flets en fel verlicht is inherent aan een intern flitslampje. Wat je wél kan doen is de sluitertijd iets verlengen, waardoor je meer omgevingslicht meepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MolotoV
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-02-2024
Hoi,

Even een tip voor de mensen die deze camera (NV10) aan zouden willen aanschaffen:

Ik heb hem vandaag gehaald bij BCC waar hij voor € 449,-- wordt aangeboden. Ik ben hier naartoe gegaan met een uitdraai van de volgende pagina (dixons):

http://www.dixons.nl/De_o...mera.7078258/default.aspx

Hierop werd er dus een leuke berekening gemaakt ivm hun prijsgarantie. Ik heb hem namelijk voor
€ 320,-- meegekregen.

(€ 449,00 - € 346,00 = € 103,00 hier 25% van is € 25,75 en hij koste me dan nog € 320,25 en nou ze hebben die 25 cent er ook maar vanaf gehaald)

Dus wil je hem niet via internet aanschaffen maar via een winkel gebruik dan deze optie dan ben je toch weer wat voordeliger uit.

Nou ik ga nu even spelen met men nieuwe camera en wens jullie veel succes met beslissen.

Gr. MolotoV

[ Voor 8% gewijzigd door MolotoV op 06-02-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik wacht nog even op de NV11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van skiverlof. Prachtige foto's mee gemaakt, maar de laatste dag gevallen terwijl de NV10 in m'n zak zat... Lens is blijkbaar willen opengaan en staat scheef :-) Eens uitzoeken waar ik hem moet binnendoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:40

Qwerty-273

Meukposter

Ja ja een hele hoge kick.

Maar op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een lekkere camera waarmee je zonder al te veel instellingen te plegen toch leuke foto's kan maken. Daar de zoektocht via de FinePix'en, Ixus'en, Coolpix'en kwam ik ook de Samsung NV-serie tegen. Zoals de NV 7 ops en de sinds begin dit jaar beschikbare modellen NV30 en NV40. De NV30 lijkt me zeer aantrekkelijk kwan functies, en de schaarse gebruikers ervaringen op het internet laten wel een goed beeld zien (wel zeer beknopt). Dus wellicht heeft iemand al zelf ervaring met de NV30 (of eventueel zijn grotere broer de NV40).

NV30 bij dpreview
NV40 bij dpreview
NV serie bij Samsung

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1