het ligt niet aan de host pc, voor het grootste deel in elk geval. De gamesnelheid wordt bepaald door de langzaamste machine. Een 1.6ghz-bak met 512MB geheugen gaat snel problemen krijgen als er veel units worden gebouwd inderdaad. Hier kan je helaas niks aan doen. Ook ligt het niet aan de netcode, zoals eerder gezegd, het is alleen om de game in sync te houden. Wat er met de netcode aan de hand is is dat je online vaak geen verbinding krijgt, vooral met meerdere spelers. Dat heeft verder niks hiermee te maken.
Ik zei net trouwens dat je hier niks aan kan doen, dat was gelogen. Je kan die machine upgraden natuurlijk

maar dat spreekt voor zich.
TF is dan ook een abnormaal grote map, lijkt me niet dat je die 1v1 speelt. Veel mensen bouwen ook gauw veel units, dus zit je gauw met een probleem

Inderdaad heb je dit op kleinere maps niet zo gauw.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:22:
[...]
Ik heb het spel over 100 mbit lan gespeeld, waarbij de Slechtste(!) PC een Athlon 64 3500+, 1 GB ram, GF6800 was. De host was een Athlon X2 4400+ met 2 GB ram, GF7800GTX.
Het probleem werd hier zeker niet minder op, dus ik denk niet dat het aan de snelheid van de (host) pc ligt.
Dan is er denk ik echt iets anders aan de hand met je machines, wellicht geen dualchannel geheugen ingeschakeld? videokaartdrivers? veel programma's op de achtergrond? etc etc... Mijn systeem is namelijk opgebouwd uit een Sempron 3000+, 1GB en GF6800Ultra, niet erg verschillend dus. Ik heb eigenlijk nooit last van trage gameplay als ik niet tegen mensen met prutcomputers speel. Ook maakt de videokaart geen drol uit, de performance was vrijwel gelijk aan die ik had met ditzelfde systeem maar met GF4Ti4200.
De systemen die jij noemt zitten zo ver boven de aanbevolen specs dat ze gewoon alles vloeiend trekken, met mindere systemen had ik ook nog zeer goede performance.
[
Voor 59% gewijzigd door
DataGhost op 15-08-2006 00:27
]