Toon posts:

C&C Generals Zero Hour traag tijdens spelen over LAN*

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Samen met mijn zoon spelen we Zero Hour via de lan.
Na verloop van tijd wordt het spel erg traag (haast niet meer te spelen)

Het lijkt wel of er hier of daar een bufffer `vol` loopt. De laatste patch 1.04 is geinstalleerd.
Hebben meer mensen hier last van

De machines
WIN XP 2.8 Ghz 512 MB
Video Nvidia Geforce 6600 256MB
Netwerkkaart 100 Mbs 3Com

Win XP 1.6 Ghz 512 MB
Video Nvidia Geforce FX 5700 128MB
Netwerkkaart 100 Mbs Realtek

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 15:46

aapelite

Do the kirby!

Afhankelijk van hoeveel units je bouwt kan het inderdaad weleens langzamer gaan, zeker bij extreem veel tanks ed. Ik denk dat je deels een beetje te maken hebt met een bottleneck van de 1,6ghz processor ookal is dat wel voldoende. (bij grotere aantallen van legers telt de proc wat meer mee). Helaas is het verder een redelijk bekend probleem van de generals reeks.

Mogelijk is het nuttig om voor beide pc`s even nieuwe netwerkkaart drivers te downloaden, wie weet kan dit nog wat problemen oplossen.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zero hour staat bekend om z'n slechte netcode. Wij hebben het zo vaak geprobeerd over lan, maar nooit echt succes gehad. Zeker zodra je tegen een paar brutal enemies speelt gaat het mis. Ik ben bang dat het gewoon aan het spel ligt. De opvolger zit er aan te komen iig.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Ik speelde alleen de map twilight flame.
Toen ik andere maps ging spelen was het probleem verholpen :)
De oorzaak zat bij mij dus in de map twilight flame.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV aangezien dit een probleem met een spel is :)
De titelfix krijg je er gratis bij :P

Verwijderd

ik heb het ook al na 5 min spele dat alles traag gaat lopen, maar komt vooral door de brutal enemies |:(

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:52
Een reden hiervoor is ook de Host PC, die moet echt op kracht zijn. Ik had het eerst geprobeerd om op een
AMD Athlon 1800+
1024MB
6600
te draaien, en na 5 minuten was het niet meer speelbaar. Maar als ik het nu draai op mijn
AMD 4000+
2048MB
7600GT
en dit werkt prima als host. Dus je PC specs zijn ook belangrijk.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 16:28

DataGhost

iPL dev

het ligt niet aan de host pc, voor het grootste deel in elk geval. De gamesnelheid wordt bepaald door de langzaamste machine. Een 1.6ghz-bak met 512MB geheugen gaat snel problemen krijgen als er veel units worden gebouwd inderdaad. Hier kan je helaas niks aan doen. Ook ligt het niet aan de netcode, zoals eerder gezegd, het is alleen om de game in sync te houden. Wat er met de netcode aan de hand is is dat je online vaak geen verbinding krijgt, vooral met meerdere spelers. Dat heeft verder niks hiermee te maken.
Ik zei net trouwens dat je hier niks aan kan doen, dat was gelogen. Je kan die machine upgraden natuurlijk :P maar dat spreekt voor zich.
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:28:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Ik speelde alleen de map twilight flame.
Toen ik andere maps ging spelen was het probleem verholpen :)
De oorzaak zat bij mij dus in de map twilight flame.
TF is dan ook een abnormaal grote map, lijkt me niet dat je die 1v1 speelt. Veel mensen bouwen ook gauw veel units, dus zit je gauw met een probleem :) Inderdaad heb je dit op kleinere maps niet zo gauw.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:22:
[...]

Ik heb het spel over 100 mbit lan gespeeld, waarbij de Slechtste(!) PC een Athlon 64 3500+, 1 GB ram, GF6800 was. De host was een Athlon X2 4400+ met 2 GB ram, GF7800GTX.

Het probleem werd hier zeker niet minder op, dus ik denk niet dat het aan de snelheid van de (host) pc ligt.
Dan is er denk ik echt iets anders aan de hand met je machines, wellicht geen dualchannel geheugen ingeschakeld? videokaartdrivers? veel programma's op de achtergrond? etc etc... Mijn systeem is namelijk opgebouwd uit een Sempron 3000+, 1GB en GF6800Ultra, niet erg verschillend dus. Ik heb eigenlijk nooit last van trage gameplay als ik niet tegen mensen met prutcomputers speel. Ook maakt de videokaart geen drol uit, de performance was vrijwel gelijk aan die ik had met ditzelfde systeem maar met GF4Ti4200.
De systemen die jij noemt zitten zo ver boven de aanbevolen specs dat ze gewoon alles vloeiend trekken, met mindere systemen had ik ook nog zeer goede performance.

[ Voor 59% gewijzigd door DataGhost op 15-08-2006 00:27 ]

Verwijderd

Hamersma schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:15:
Een reden hiervoor is ook de Host PC, die moet echt op kracht zijn. Ik had het eerst geprobeerd om op een
AMD Athlon 1800+
1024MB
6600
te draaien, en na 5 minuten was het niet meer speelbaar. Maar als ik het nu draai op mijn
AMD 4000+
2048MB
7600GT
en dit werkt prima als host. Dus je PC specs zijn ook belangrijk.
Ik heb het spel over 100 mbit lan gespeeld, waarbij de Slechtste(!) PC een Athlon 64 3500+, 1 GB ram, GF6800 was. De host was een Athlon X2 4400+ met 2 GB ram, GF7800GTX.

Het probleem werd hier zeker niet minder op, dus ik denk niet dat het aan de snelheid van de (host) pc ligt.

Edit:

@Dataghost: alle mogelijke oorzaken die je noemt waren niet aanwezig, het lag echt aan de map twilight flame. Andere (ook grote) maps deden het prima, in precies dezelfde opstelling.
En je zegt het al: ze zitten ver boven de aanbevolen specs... daarom zeg ik dat ook.... het ligt dus niet aan de specs.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 01:11 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 16:28

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:22:
[...]

Edit:

@Dataghost: alle mogelijke oorzaken die je noemt waren niet aanwezig, het lag echt aan de map twilight flame. Andere (ook grote) maps deden het prima, in precies dezelfde opstelling.
En je zegt het al: ze zitten ver boven de aanbevolen specs... daarom zeg ik dat ook.... het ligt dus niet aan de specs.
Nouja, de host doet eigenlijk niet veel meer dan de guests behalve het bij elkaar krijgen van iedereen en het leggen van verbindingen. Het werkt verder niet als server ofzo, het is gewoon een p2p-game :) daarom moet je ook altijd verbinding hebben met iedereen ipv alleen met de host. Kennelijk kan het uitmaken maar het kan volgens mij nooit echt veel uitmaken welke machine host.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 13:07
Generals is zowiso heel slecht geprogrameerd, het lijkt wel alsof pc specs bijna niet uitmaken, mijn laptop trekt het spel net zo goed als een desktop. Als je over een bepaald aantal units heen komt gaat het gewoon stotteren als een gek. En het gekke is, mijn geheugen zit dan nog niet eens vol (768 mb)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik herken dit probleem ook, al hoewel het een tijdje geleden is dat ik een spel uit die reeks heb gespeeld. Zelf heb ik het idee dat er meer een timer in zit met sleep() om de zoveel packets. Want er is eigenlijk een touw op te trekken. Heb je twee snelle pc's dan is het op een gegeven moment alsnog niet vooruit te branden terwijl je netwerkload nog geen 10% is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
since de patch 1.04 zero hour is de lagg alleen maar erger geworden.

als je tegen de computer/met computer speelt altijd lagg.

de map twilight flame altijd lagg al na 2 min.

wat helpt is gewoon de standaard versie gebruiken van zero hour na installatie dus niet update.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 19:19
probleem zit wel in de generals netcode. ipv te compenseren voor packetloss en latency gebruikt generals een principe dat 1 FPS 1 tijdunit is. en alle clients in een game draaien dus met de FPS van de langzaamste speler.
dit werkt met games als diablo2, waar er hooguit 8 player controlled characters zijn. maar in generals zit je al snel aan honderden units. zodra de PC van 1 iemand vertraagd merken alle spelers dat.
als bvb op 1 van de computers een virusscanner de HDD begint te scannen, gaat het spel voor alle spelers ineens traag.

in dit geval ligt het waarschijnlijk aan de mindere PC, die de vele units niet aan kan. ook al kan de host pc dit makkelijk, door deze slechte netcode moet de host ook vertraagd worden om het spel in sync te houden.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Zet je AGP aparture size op max (voor agp users)

Zorg, dat als een een dual-core of een Hypertreading pc hebt, de affinity op beiden staat. Die moet op 1 proc. komen. Dan het process wel hoog zetten.

Nu zou je zelfs op 100 mbit full moeten kunnnen spelen...

Gbit is ook leuk, meer units...stuk of 368 ...:-)

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Zjosh schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 02:11:
Generals is zowiso heel slecht geprogrameerd, het lijkt wel alsof pc specs bijna niet uitmaken, mijn laptop trekt het spel net zo goed als een desktop. Als je over een bepaald aantal units heen komt gaat het gewoon stotteren als een gek. En het gekke is, mijn geheugen zit dan nog niet eens vol (768 mb)
extra hoge specs maken wel uit voor een bepaald deel, zo is het heel zwaar voor je comp te berekenen als patriots moeten schieten en naar elkaar linken ed, als het een groter groepje patriots is in late game merk ik toch dat m'n oude comp er een stuk minder tegen kon.

maar zoals je zegt het is slecht geprogrammeerd, eigenlijk niets aan te doen. na een tijdje gaat gaat het gewoon traag watvoor netwerkaarten, verbinding of computer je hebt over lan en inet.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
gebruik de versie na de install zonder patches problem solved.

Verwijderd

Topicstarter
Dag Dames en heren,

Bedankt voor het meedenken en alle reacties op mijn vraag. Gisteren hebben wij online (via Internet dus) gespeeld. Er deden zich met 4 spelers geen problemen voor. Bleef goed speelbaar.
Ik kan dus niet anders concluderen dan dat het spel niet echt voor LAN is gemaakt.

De netwerkkaarten zijn naar mijn mening ruim voldoende. Mogelijk dat XP in combinatie met Zero Hour problemen geeft.

Tijdens het spelen draaien er op de achtergrond geen andere applicaties (behalve Norton)

Wie zal het zeggen.

Het verheugt mij dat wij niet de enige zijn die via de LAN problemen heeft.

Groet,
Ton de Horde
Pagina: 1