Ik werk nou een aantal jaar bij Super de Boer Wijchen. Nou is sinds vorig jaar de franchizer weg en is het overgenomen door Laurus. Hoop dingen veranderd, beter al dan niet, maar sinds een tijdje is er een nieuwe zaak aan de gang. Iedere vulploegmedewerker wordt geacht 60 colli per uur te vullen. Haal je dit niet, krijg je gewoon betaald tot de 60 colli per uur en heb je pech. Probleem is dus, dat het niet per ce aan mij hoeft te liggen, want het gaat gewoon over het gemiddelde van de vulavond. Nou ben ik me er welbewust van dat dit uiteraard niet mag. Er staat namelijk niks over een prestatie of iets dergelijks in mijn contract. Het probleem is, hoe doe ik hier iets aan. Ik ga sowieso mijn uren bijhouden, en daarnaast wat ik daadwerkelijk betaald krijg. Mocht ik ooit stoppen met werken daar eis ik het terug, desnoods met flinke druk erachter te zetten van o.a. een vakbond.
Maar, ik kan niks verzinnen om er op het moment iets aan te doen. Ik kan niet zomaar naar de leidinggevende lopen en eisen dat ik het uitbetaald krijg, want het zit er dik aan dat ze me dan de deur uit werken, en ik geen baantje meer heb. (Door mij bijvoorbeeld in te plannen op maandagochtend 8-10 als ik naar school moet.) Wat zou ik hier aan kunnen doen? Enige wat ik kan bedenken is een anonieme brief naar Laurus sturen, of naar een vakbond (waar ik overigens niet bij zit).
Heb het met mijn collega's overlegd en daar gaan een aantal ook de uren van bijhouden. Daarnaast ga ik zelf proberen de niet uitbetaalde uren van de afgelope periode te achterhalen.
Maar, ik kan niks verzinnen om er op het moment iets aan te doen. Ik kan niet zomaar naar de leidinggevende lopen en eisen dat ik het uitbetaald krijg, want het zit er dik aan dat ze me dan de deur uit werken, en ik geen baantje meer heb. (Door mij bijvoorbeeld in te plannen op maandagochtend 8-10 als ik naar school moet.) Wat zou ik hier aan kunnen doen? Enige wat ik kan bedenken is een anonieme brief naar Laurus sturen, of naar een vakbond (waar ik overigens niet bij zit).
Heb het met mijn collega's overlegd en daar gaan een aantal ook de uren van bijhouden. Daarnaast ga ik zelf proberen de niet uitbetaalde uren van de afgelope periode te achterhalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 14-08-2006 22:25 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop