problemen met hpsmtp-eml10.kpnxchange.com

Pagina: 1
Acties:
  • 4.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben problemen met het versturen van e-mail via een internetabonnement van Hetnet: Surfen en Bellen. Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn, vandaar een vermelding hier. We gebruiken alle juiste instelingen etc. dat is driedubbel gecontroleerd en ook niets aan gewijzigd. Het probleem doet zich al een ruime maand voor.

Verzonden (internationale) email (naar duitsland en amerika) komt bijna allemaal retour met een melding van hpsmtp-eml10.kpnxchange.com die aangeeft dat bijvoorbeeld een user unknown is (user bestaat echter wel!). Er zijn veel meer meldingen, die allemaal nonsense zijn. (ik ligt het graag toe als iemand dat wil weten)..,.

Heel vreeemd. KPN en Hetnet bevestigenden aan de telefoon wel dat ze blacklisted stonden in het recente verleden. Per e-mail reageert Hetnet bovendien ERG slecht op een melding hiervan: ze lezen de klacht niet eens. We ontvingen een standaaard bericht over problemen met facturen terug!

Ik heb er eerder een topic over gestart maar geen reacties op mogen ontvangen. Vandaar opnieuw een post. Ik kan me echt niet voorstellen dat wij de enige zouden zijn. Hopende op de nodige bijval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-07 07:49
Zonder mailheader wordt het erg lastig om een goed antwoord te geven.
Welke uitgaande mailserver heb je nu ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marcel schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:41:
Zonder mailheader wordt het erg lastig om een goed antwoord te geven.
Welke uitgaande mailserver heb je nu ingesteld?
mailhost.hetnet.nl zoals dat al jaren in gebruik is door ons. Daar is nooit meer iets aan gewijzigd. Mail versturen naar planet of kpnplanet e.d. kan gewoon, zonder problemen. Zodra het naar niet KPN domeinen gaat krijgen we vaak vreemde en onterecht foutmeldingen.

bijvoorbeeld: mail verstuurd naar info@hetnet.nl kan niet worden bezorgd omdat iemands mailbox bij planet vol is. Logisch: als de mailbox vol is kan er geen mail bezorgd worden, maar @planet.nl ??

Verder dus veel gebouncte e-mail die terugkomt met meldingen als user unknown (onterecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetNet heeft problemen met zijn mailservers.
Hierdoor kunnen HetNet leden problemen hebben met het versturen van E-mails naar adressen buiten het KPN domein (bv naar CompuServe leden)

Via www.dnsreport.com kun je zien waar het probleem zit.

Je kunt het ook controleren via onderstaande link:
http://www.dnsreport.com/...port.ch?domain=@hetnet.nl

Volgens een medewerker van HetNet zijn ze bezig met het oplossen van dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:09:
HetNet heeft problemen met zijn mailservers.

Je kunt het ook controleren via onderstaande link:
http://www.dnsreport.com/...port.ch?domain=@hetnet.nl
Het zijn hele specifieke punten die worden genoemd in het dnsreport: ik kan er niet precies uithalen waarom de server "disfunctioneert" van Hetnet en waardoor de problemen zich dus voordoen..

Misschien heeft Hetnet/KPN intussen problemen verholpen. AOL is nog steeds niet bereikbaar voor ons bijvoorbeeld... Vervelend dat ze zoiets niet melden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-07 18:17

IEF

Why so serious?

Je zou mogen verwachten van een ISP dat ze bijhouden wie/waarom ze blacklisten,
en dat vervolgens melden aan hun klanten.

HetNet/KPN doet dit blijkbaar niet. Enige wat je dan kunt doen is ze bombarderen met mails of ze misschien er iets aan willen doen?

Of op zn minst de berichtgeving verbeteren naar klanten.

weliswaar heeft CompuServe/AOL ook iets dergelijks niet (berichtgeving), maar ze produceren
wel een eerlijke foutmelding.

Je krijgt gewoon een uitgebreid (engels) technisch rapport waarom het niet kon worden afgeleverd.
Verder zijn ze zeer duidelijk over hun spambeleid en wat daarbij komt kijken.

Vaak is dit alleen besteed aan een wat technischer klant, maar het is wel eerlijker dan 'user unknown' :)

[ Voor 39% gewijzigd door IEF op 04-09-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256137

Hallo allemaal,

Ik ondervind dezelfde problemen met mijn provider Hetnet.

Ik ondervind problemen met het verzenden van e-mail naar naam@home en naar naam@hotmail.com

Ik krijg onderstaand bericht terug van mijn provider:

Your message

To: naam@home.nl
Subject: FW: brief

did not reach the following recipient(s):

naam@home.nl on Wed, 19 Mar 2008 21:47:53 +0100
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<hpsmtp-eml12.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;550-This message looks like spam to us. Dit bericht is geweigerd omdat het spam>

Soms komt mijn mail wel aan en soms ook niet.
Als ik een e-mail verstuur met een bijlage dan komt soms de e-mail wel bij de ontvanger aan, maar de bijlage niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
5.5.0 betekent dat je de verkeerde uitgaande mailserver gebruikt. zit je wel op hetzelfde netwerk als de uitgaande mailserver? dus zit je nu wel op het netwerk van hetnet? dat kun je zien als je gaat naar www.watismijnip.nl
Als je daar niet op zit, kun je ook geen e-mail sturen via de hetnet smtp naar niet-hetnet-klanten.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Murcielago schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:05:
5.5.0 betekent dat je de verkeerde uitgaande mailserver gebruikt. zit je wel op hetzelfde netwerk als de uitgaande mailserver? dus zit je nu wel op het netwerk van hetnet? dat kun je zien als je gaat naar www.watismijnip.nl
Als je daar niet op zit, kun je ook geen e-mail sturen via de hetnet smtp naar niet-hetnet-klanten.
Sorry maar je hebt dus geen idee waar je het over hebt.

De mailserver van @home weigert de mail van hpsmtp-eml12.kpnxchange.com met de melding dat de mail op spam lijkt. Daarom komt ie ook terug.
Ik weet niet welke criteria @home hanteert, maar het heeft niks met relaying te maken. Post de headers eens van de mail? Om wat voor attachments gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256137

Bedankt voor jullie reacties:

Ik ben geen expert,
Uitkomst wat is mijn IP adres:

IPadress: **.207.184.***
Provider: direct-adsl.nl
Hostname: ip51cfb874.direct-adsl.nl
Socket: 55039

Ik ben klant van HetNet
Voor binnekomende mail gebruik ik: pop.hetnet.nl
Voor uitgaande mail: mailhost.hetnet.nl

Ik kan e-mail met bijlagen naar alle andere e-mail adressen versturen alleen niet naar iemand met een @home adres of met een @hotmail.com adres.

Ik heb dit ook via email aangegeven bij Hetnet, ik heb alleen maar een verwijzing gekregen hoe ik mijn e-mail in moet stellen.

Kan het zo zijn dat de e-mail die ik verstuur door de ontvangende provider word gezien als spam?
Post headers van de mail? Hoe kom ik aan de headers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:12

Onbekend

...

Anoniem: 256137 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:51:
Ik kan e-mail met bijlagen naar alle andere e-mail adressen versturen alleen niet naar iemand met een @home adres of met een @hotmail.com adres.

Ik heb dit ook via email aangegeven bij Hetnet, ik heb alleen maar een verwijzing gekregen hoe ik mijn e-mail in moet stellen.

Kan het zo zijn dat de e-mail die ik verstuur door de ontvangende provider word gezien als spam?
Post headers van de mail? Hoe kom ik aan de headers?
De headers van een e-mail kan je bekijken door op de rechter muisknop te klikken en dan "Bron bekijken" aan te klikken.

Welke bijlagen probeer je te sturen? Hotmail accepteert geen .exe-bestanden dacht ik en ook .zip files worden doorgelicht.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanverstege
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Kent iemand deze meldingen die een klant van mij terug krijgt op de mail die hij verstuurd ?

Reporting-MTA: dns;cpsmtpo-eml04.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsmtp-eml104.kpnxchange.com
Arrival-Date: Thu, 4 Dec 2008 20:43:37 +0100

Final-Recipient: rfc822;EMAIL@DOMAIN.nl
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 Email blocked by UCE1

UCE1 is volgens mij is de 550 veroorzaakt door een melding van http://www.uceprotect.net, net zoiets
als rdbl... Maar gebruikt KPN die dan ?

En is het de KPN xchange server die het blokt of de server er achter ??
Pagina: 1