Met grote interesse volg ik het grote Routerhacking-topic. Als elektronica n00b kan ik het zelf helaas niet namaken, maar ik vraag mezelf wel het volgende af (en ik heb het hier en via zoekmachines niet kunnen vinden): is het mogelijk om een SpeedTouch 510 (en broertje Home) te voorzien van software waardoor deze bruikbaar is als lowcost (5 euro), lowpower (plm. 7W) webserver? Er draait iig standaard geen Linux OS op, maar ik dacht RTOS.
Ik heb namelijk een (klein) stapeltje van deze apparaten en vind het zonde om ze weg te doen zolang ik niet zeker weet dat er niets mee kan. Dus gewoon voor de weet.
Kort beetje informatie over de internals van de SpeedTouch:
Intel i960JS 32-bits RISC processor @ 33 MHz met 16K Instruction cache, 4K Data cache, 1K Data RAM en Samsung 64Mbit (2x32) geheugenchip.
Ik heb namelijk een (klein) stapeltje van deze apparaten en vind het zonde om ze weg te doen zolang ik niet zeker weet dat er niets mee kan. Dus gewoon voor de weet.
Kort beetje informatie over de internals van de SpeedTouch:
Intel i960JS 32-bits RISC processor @ 33 MHz met 16K Instruction cache, 4K Data cache, 1K Data RAM en Samsung 64Mbit (2x32) geheugenchip.