Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SpeedTouch 510 gebruiken als webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rossecorp
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 18:26
Met grote interesse volg ik het grote Routerhacking-topic. Als elektronica n00b kan ik het zelf helaas niet namaken, maar ik vraag mezelf wel het volgende af (en ik heb het hier en via zoekmachines niet kunnen vinden): is het mogelijk om een SpeedTouch 510 (en broertje Home) te voorzien van software waardoor deze bruikbaar is als lowcost (5 euro), lowpower (plm. 7W) webserver? Er draait iig standaard geen Linux OS op, maar ik dacht RTOS.

Ik heb namelijk een (klein) stapeltje van deze apparaten en vind het zonde om ze weg te doen zolang ik niet zeker weet dat er niets mee kan. Dus gewoon voor de weet.

Kort beetje informatie over de internals van de SpeedTouch:
Intel i960JS 32-bits RISC processor @ 33 MHz met 16K Instruction cache, 4K Data cache, 1K Data RAM en Samsung 64Mbit (2x32) geheugenchip.

Verwijderd

RTEMS heeft support voor de Intel i960JS:

http://www.rtems.com/

RTEMS is the Real-Time Operating System for Multiprocessor Systems

Zoek tevens het shema voor de SpeedTouch 510 , je kunt ergens een programmer op de print aansluiten. tevens zul je moeten weten hoe de diverse hardware, ram , ethernet ed aan de i960JS geknoopt is.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wil je het specifiek voor een Speedtouch omdat je er al eentje hebt? Anders kun je het beter op een Linksys router doen, die zijn standaard al uitgerust met Linux.
Hier een beschrijving van hoe en wat.

Trouwens, de bruikbaarheid is natuurlijk maar beperkt. Je kunt er bijna geen data op. Je zegt 64Mbit, dat is 8MB, helemaal niks natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Maasluip op 15-08-2006 12:05 ]

Signatures zijn voor boomers.

• rossecorp
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 18:26
Bedankt! Het zou dus moeten kunnen, maar met mijn kennis van electronica en programmeren zal het niet veel worden. Het gehack met de Linksys WRT-54G heb ik ook gevolgd; mooi werk. Helaas heb ik daar geen stapeltje van liggen.

In ieder geval bedankt. Weet ik dat ik er niets mee kan, tenzij ik morgenochtend plots wakker word als ervaren programmeur :P .

[edit] @basprofessional: mail me even op svanderg/at/gmail/dot/com

[ Voor 8% gewijzigd door rossecorp op 17-08-2006 22:19 ]

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
Misschien een beetje heel erg offtopic maar ik heb wel intresse om zo modempje van je te kopen:)