Korte inleiding :
Ik wil zelf een USB kabel gaan maken.
Ok dat klinkt leuk, maar nu iets meer informatie
Ik heb op zolder een downloadserver staan, met USB2.0 onboard.
Hierop draait w2k3 srv, en deze benaderen we slechts via terminal service.
Er liggen twee CAT5e netwerkkabels naar boven toe, waarvan eentje permanent ongebruikt.
Wat ik wil doen is het volgende :
Één (UTP) CAT5e kabel ontdoen van zijn RJ45 stekkers, en opsplitsen in 3 groepen aders.
Adergroep 1)
Vier aders gebruiken om een mega lange USB verlengkabel te maken, zodat we in onze komputerkamer gebruik kunnen maken van de USB aansluiting op zolder.
Adergroep 2)
Twee aders gebruiken om de POWER button van de zolder-pc verleggen/paralel aan te sluiten op een knop in de komputerkamer, zodat we hem vanaf beneden aan kunnen zetten.
Adergroep 3)
POWER-LED of HDD-LED verleggen naar de komputerkamer.
(beetje overbodig misschien, maar dan zie je tenminste dat hij aanstaat/kopieert)
Ik heb eens zitten kijken op internet (GIYF) , en zie dat een USB kabel uit 4 aders bestaat, theoretisch zou ik bovenstaande dus met een 8-aderige CAT5e kabel moeten kunnen bewerkstelligen.
Wat ik eigenlijk wil weten, kan USB over 4 willekeurige aders heen?
Gaat bovenstaande werken, en zijn er nog zaken waar ik specifiek op zou moeten letten ?
Iemand al eens eerder zoiets gemaakt ?
Ik wil zelf een USB kabel gaan maken.
Ok dat klinkt leuk, maar nu iets meer informatie
Ik heb op zolder een downloadserver staan, met USB2.0 onboard.
Hierop draait w2k3 srv, en deze benaderen we slechts via terminal service.
Er liggen twee CAT5e netwerkkabels naar boven toe, waarvan eentje permanent ongebruikt.
Wat ik wil doen is het volgende :
Één (UTP) CAT5e kabel ontdoen van zijn RJ45 stekkers, en opsplitsen in 3 groepen aders.
Adergroep 1)
Vier aders gebruiken om een mega lange USB verlengkabel te maken, zodat we in onze komputerkamer gebruik kunnen maken van de USB aansluiting op zolder.
Adergroep 2)
Twee aders gebruiken om de POWER button van de zolder-pc verleggen/paralel aan te sluiten op een knop in de komputerkamer, zodat we hem vanaf beneden aan kunnen zetten.
Adergroep 3)
POWER-LED of HDD-LED verleggen naar de komputerkamer.
(beetje overbodig misschien, maar dan zie je tenminste dat hij aanstaat/kopieert)
Ik heb eens zitten kijken op internet (GIYF) , en zie dat een USB kabel uit 4 aders bestaat, theoretisch zou ik bovenstaande dus met een 8-aderige CAT5e kabel moeten kunnen bewerkstelligen.
Wat ik eigenlijk wil weten, kan USB over 4 willekeurige aders heen?
Gaat bovenstaande werken, en zijn er nog zaken waar ik specifiek op zou moeten letten ?
Iemand al eens eerder zoiets gemaakt ?
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.