[USB][UTP] Kan ik deze kabel maken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.002 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:28

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
Korte inleiding :

Ik wil zelf een USB kabel gaan maken.

Ok dat klinkt leuk, maar nu iets meer informatie :P

Ik heb op zolder een downloadserver staan, met USB2.0 onboard.
Hierop draait w2k3 srv, en deze benaderen we slechts via terminal service.

Er liggen twee CAT5e netwerkkabels naar boven toe, waarvan eentje permanent ongebruikt.

Wat ik wil doen is het volgende :

Één (UTP) CAT5e kabel ontdoen van zijn RJ45 stekkers, en opsplitsen in 3 groepen aders.

Adergroep 1)

Vier aders gebruiken om een mega lange USB verlengkabel te maken, zodat we in onze komputerkamer gebruik kunnen maken van de USB aansluiting op zolder.

Adergroep 2)

Twee aders gebruiken om de POWER button van de zolder-pc verleggen/paralel aan te sluiten op een knop in de komputerkamer, zodat we hem vanaf beneden aan kunnen zetten.

Adergroep 3)

POWER-LED of HDD-LED verleggen naar de komputerkamer.
(beetje overbodig misschien, maar dan zie je tenminste dat hij aanstaat/kopieert)

Ik heb eens zitten kijken op internet (GIYF) , en zie dat een USB kabel uit 4 aders bestaat, theoretisch zou ik bovenstaande dus met een 8-aderige CAT5e kabel moeten kunnen bewerkstelligen.

Wat ik eigenlijk wil weten, kan USB over 4 willekeurige aders heen?
Gaat bovenstaande werken, en zijn er nog zaken waar ik specifiek op zou moeten letten ?

Iemand al eens eerder zoiets gemaakt ?

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

• Q1: How long of a cable can I use to connect my device?
A1: In practice, the USB specification limits the length of a cable between full speed devices to 5 meters (a little under 16 feet 5 inches). For a low speed device the limit is 3 meters (9 feet 10 inches).

• Q2: Why can't I use a cable longer than 3 or 5m?
A2: USB's electrical design doesn't allow it. When USB was designed, a decision was made to handle the propagation of electromagnetic fields on USB data lines in a way that limited the maximum length of a USB cable to something in the range of 4m. This method has a number of advantages and, since USB is intended for a desktop environment, the range limitations were deemed acceptable. If you're familiar with transmission line theory and want more detail on this topic, take a look at the USB signals section of the developers FAQ.

• Q3: How far away from a PC can I put a USB device?
A3: With the maximum of 5 hubs connected with 5m cables and a 5m cable going to your full speed device, this will give you 30m of cable (see section 7.1.19 for details). With a low speed device, you will be able to get a range up to 27m, depending on how long the device's cable is. With a straightforward cable route, you will probably be able to reach out 25m or so from the PC.

• Q4: I need to put a USB device X distance from my PC. What do I do?
A4: If X is less than 25m or so (see previous question), buy a bunch of hubs and connect them serially with 5m cables. If you need to go farther than that, put another PC, or maybe a laptop, out where you need the device to be and network it with the first PC using something that's intended to be a long-range connection, such as Ethernet or RS-485. If you need to use nothing but USB, consider using USB based Ethernet adapters to hook the PCs together.
Verrassend genoeg de eerste Google-hit bij zoeken naar "usb cable maximum length".

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je LED'jes en buttons zullen wel lukken, maar USB zonder versterkers mag je volgens specs maximaal 5 mtr. verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 18:45
Voor die power button kan je beter WOL gebruiken. Dat is veel simpeler dan solderen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
Ohw damn, lengte had ik niet bij stilgestaan.

Maar goed, binnen die 5 meter zal ik wel kunnen blijven, dan kort ik hem gewoon in, dat is geen probleem gelukkig is de afstand niet zo groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 12:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat is precies de noodzaak van het verleggen van de usb aansluiting? In principe heb je aan de ledjes, de aan uit button (met eventueel ook de reset button) en terminal service toch genoeg?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
djluc schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:53:
Voor die power button kan je beter WOL gebruiken. Dat is veel simpeler dan solderen enzo...
Solderen moet ik toch al, en dat is voor mij héél simpel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:54:
Wat is precies de noodzaak van het verleggen van de usb aansluiting? In principe heb je aan de ledjes, de aan uit button (met eventueel ook de reset button) en terminal service toch genoeg?
ISO's kopieren naar mijn PSP, de USB-Scanner gebruiken, Ipod aansluiten.

Zaken die ik op deze wijze wil kunnen doen.

Onconventioneel, true, maar op deze wijze wil ik het hebben :)
Reset is overbodig, 4sec de powerbutton indrukken is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Kan aan mij liggen, maar ik zie het voordeel van USB boven 100mbit/1gbit UTP niet...

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
TheLunatic schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:00:
Kan aan mij liggen, maar ik zie het voordeel van USB boven 100mbit/1gbit UTP niet...
Wat bedoel je precies ?
Ik schrijf namenlijk nergens dat ik netwerk vervang voor usb :?
Ik ga een ongebruikte netwerkkabel alternativeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Maar Terminal Server kan toch verbinding maken met je lokale apparaten etc?
Of ben je extreme dingen van plan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

BYM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:07:
Ik ga een ongebruikte netwerkkabel alternativeren :*)
Gezien alle gezeik dat ik gehad heb met goedkope USB-kabels en apparaten die dan niet willen wekrken, bestanden die niet goed gekopieerd worden, eindelosze vertagingen en reconnects, etc.etc., denk ik dat het verloren moeite is. Zo'n kabel is moet best netjes in elkaar zitten om electrisch goed te functioneren met de redelijk hoog-frequente signalen die er door moeten.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
Anoniem: 25735 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:17:
Maar Terminal Server kan toch verbinding maken met je lokale apparaten etc?
Of ben je extreme dingen van plan ofzo?
Lees het hele topic ff aub ;), ik heb dat al vermeld.
Bovendien zit ik ook wel eens met mijn MDA Pro te prutsen op de server, en dan werkt dat niet.

Bovendien, als ik met de scanner wil werken, moet ik hem eerst loskoppelen bij mijn vriendin, of vice versa.Straks ruimen we die op, op een plank in de "patchkast" (modemrouter en switch zitten daar) en zijn we daar vanaf.
Zpottr schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:18:
[...]

Gezien alle gezeik dat ik gehad heb met goedkope USB-kabels en apparaten die dan niet willen wekrken, bestanden die niet goed gekopieerd worden, eindelosze vertagingen en reconnects, etc.etc., denk ik dat het verloren moeite is. Zo'n kabel is moet best netjes in elkaar zitten om electrisch goed te functioneren met de redelijk hoog-frequente signalen die er door moeten.
Maar als ik die usb bbrackets bekijk, zit daar vaak ook van die prutkabeltjes op :?

[ Voor 32% gewijzigd door BYM op 14-08-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BYM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:22:
Maar als ik die usb bbrackets bekijk, zit daar vaak ook van die prutkabeltjes op :?
En hoe lang zijn die "prutkabeltjes" dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
Erkens schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:27:
[...]

En hoe lang zijn die "prutkabeltjes" dan? ;)
Als je het gewoon goed soldeert zal het niet veel uitmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BYM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:37:
[...]

Ik zou zeggen probeer het, en we zullen zien hoe goed je USB connectie is. Ik denk niet dat de verbinding al te stabiel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het je toch geen moeite kost, dan had je het nu al klaar kunnen hebben en getest etc. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

BYM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:37:
Als je het nu echt allemaal zoveel beter weet, waarom kom je dan hier vragen of het kan of niet?

Ik zie 2 opties: Luister naar de raad in dit topic en verzin een ander mooi plan, of ga gewoon knutselen en vertel ons morgen dat we het allemaal mis hadden (of niet). Maar dit is een beetje loos gezever, sorry.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Als je server op Windows draait en je daar de scandrivers op hebt staan kun je een progje zoals VNC gebruiken, en als je WindowsServer draait (de serverversie dus, geen XP) kan dit ook via Terminal Services, wat helemaal makkelijk is. :)

USB verlengen over een UTP-kabel zal niet gaan, maar bij Conrad waren er ooit USB to UTP-converters verkrijgbaar (weet niet of ze er nog steeds zijn), daarmee kon je een USB-verbinding van maximaal 100 meter mee opzetten. Was een soort USB-hubje wat zeer krachtig versterkte en dat over een netwerkkabel stuurde. Het is niet bruikbaar om hem dan zo in je switch te pluggen ;) maar aan de andere kant weer naar gewoon USB om te zetten.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
Anoniem: 25735 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:46:
Als het je toch geen moeite kost, dan had je het nu al klaar kunnen hebben en getest etc. :O
Heb jij onderdelen voor me ?

Dissen is leuk, maar als je niet alles weet kun je je BUTT reacties beter voor je houden :O
DarthPlastic schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:52:
Als je server op Windows draait en je daar de scandrivers op hebt staan kun je een progje zoals VNC gebruiken, en als je WindowsServer draait (de serverversie dus, geen XP) kan dit ook via Terminal Services, wat helemaal makkelijk is. :)
BYM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:45:
Korte inleiding :
Hierop draait w2k3 srv, en deze benaderen we slechts via terminal service.
:+
USB verlengen over een UTP-kabel zal niet gaan, maar bij Conrad waren er ooit USB to UTP-converters verkrijgbaar (weet niet of ze er nog steeds zijn), daarmee kon je een USB-verbinding van maximaal 100 meter mee opzetten. Was een soort USB-hubje wat zeer krachtig versterkte en dat over een netwerkkabel stuurde. Het is niet bruikbaar om hem dan zo in je switch te pluggen ;) maar aan de andere kant weer naar gewoon USB om te zetten.
Hmm, maar dan zijn alle 8 de kabels in gebruik ;(
Zpottr schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:47:
[...]

Als je het nu echt allemaal zoveel beter weet, waarom kom je dan hier vragen of het kan of niet?

Ik zie 2 opties: Luister naar de raad in dit topic en verzin een ander mooi plan, of ga gewoon knutselen en vertel ons morgen dat we het allemaal mis hadden (of niet). Maar dit is een beetje loos gezever, sorry.
Is dat niet het hele punt van een discussie, argumentaties tegen over elkaar leggen :?
Beetje een zielige reaktie dit, sorry.

[ Voor 84% gewijzigd door BYM op 14-08-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

over je utp kabel naar boven, er zijn usb naar rj45 adapters, dus kun je er zo een usb kabel van maken door aan beide kanten zo'n adapter aan te zetten (geen ervaring mee overigens)

kijk eens hier, klik

en voor het in/uitschakelen, WOL en iets als RemotelyAnywhere

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Butt reacties voor zich houden?

Ik zou toch heel gauw naar je zelf kijken. Voordat ik helemaal uit schiet ga ik maar gauw iemand anders helpen.

Wat een verstand 8)7 :X |:( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-06 00:41
Laten we het gezellig houden. ;)

Met iets als dit of dit ben je een stuk zekerder van een stabiele dataoverdracht. Splits de netwerkkabel in twee (volgens de FAQ) als 100Mbit genoeg is. Dan hou je 4 aderen over voor je andere plannetjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Z-Dragon op 14-08-2006 23:14 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
Anoniem: 25735 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:12:
Butt reacties voor zich houden?

Ik zou toch heel gauw naar je zelf kijken. Voordat ik helemaal uit schiet ga ik maar gauw iemand anders helpen.

Wat een verstand 8)7 :X |:( :O
Zeg fijne GOT collega, wie begint er nou met deze smiley te strooien ? :O
Vind je dat zo'n geweldige reaktie dan van jezelf ?
Niet echt opbouwend of wel soms, ik vind het een uitlating met een erg negatieve lading, imho een BUTT reaktie dus.

[ Voor 8% gewijzigd door BYM op 14-08-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
andrestouwe schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:12:
over je utp kabel naar boven, er zijn usb naar rj45 adapters, dus kun je er zo een usb kabel van maken door aan beide kanten zo'n adapter aan te zetten (geen ervaring mee overigens)

kijk eens hier, klik

Op zich een heel mooi idee, alleen is dat niet een netwerkadapter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BYM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:15:
[...]

Zeg fijne GOT collega, wie begint er nou met deze smiley te strooien ? :O
Vind je dat zo'n geweldige reaktie dan van jezelf ?
Niet echt opbouwend of wel soms ?
Sommige mensen proberen alleen maar te helpen, maar dan krijg je zulke reacties terug waar je van denkt pfff forget it zoek het zelf maar fijn uit.

Met deze succes met je zoektocht, ik bemoei me er niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-06 00:41
Jammer dat dit nodig is. Stop met elkaar uitmaken voor hersenloze purk en hou het ontopic. :*)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
Z-Dragon schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:18:
[...]
Jammer dat dit nodig is. Stop met elkaar uitmaken voor hersenloze purk en hou het ontopic. :*)
Game on!

Ik ga morgen ff hardware prulletjes halen en de boel solderen, mij benieuwen.
Mocht het niet of slecht werken, dan frot ik wel een gewone normale usb kabel door het plafond heen naar boven, moet ik alleen weer die hele zolder uitbouwen en dat probeerd eik nou juist te voorkomen ;(

Bedankt voor alle reakties _/-\o_ , ik ga morgen wel ff uitvinden hoe en wat :P

[ Voor 44% gewijzigd door BYM op 14-08-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

BYM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:17:
[...]

Op zich een heel mooi idee, alleen is dat niet een netwerkadapter :?
ehhh, rj45=utp=netwerkstekker=simpele oplossing

[ Voor 66% gewijzigd door andrestouwe op 14-08-2006 23:26 ]

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Oke, iets meer terug ontopic dan:

Ik heb onlangs een IEEE1394 firewire kabel verlengt met 5 meter UTP. (iLink tussen SACD speler en receiver). Hij is nu 8 meter lang, 3 meter langer dan de specs van 5 meter maximaal.

Ben begonnen met een nieuwe firewire kabel door te knippen. Strippen en beide aderpaartjes vrijmaken. De 2 vrijgemaakte aderpaartjes koppelen met 2 aderpaartjes van UTP. Shield van firewire doorverbinden met de resterende 2 aderpaartjes.

Helaas had ik geen STP of SFTP ter beschikking, dan had ik het netter kunnen maken. De firewire bestaat uit 2 getwiste aderpaartjes die zowel individueel afgeschermd zijn als in totaal.

Resultaat? In mijn audio installatie lijkt het allemaal goed te werken. Ik zal nog eens een test met deze verlengde kabel doen tussen een firewire harddisk device en m'n pc.

USB is echter niet te vergelijken met firewire, omdat je bij USB maar 1 aderpaar hebt. Daarom is de looptijd op de kabel waarschijnlijk van veel groter belang. Er moet omgeschakeld worden van zenden naar ontvangen (turnaround time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:06
Ook bestaat er zoiets: http://www.vpi.us/usbc5.html
Extend One Self-Powered or Bus-Powered USB Device up to 150 Feet.
Afbeeldingslocatie: http://www.vpi.us/images/app-usb-c5-lc.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
BYM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:45:
Wat ik eigenlijk wil weten, kan USB over 4 willekeurige aders heen?
Gaat bovenstaande werken, en zijn er nog zaken waar ik specifiek op zou moeten letten ?
Voor zover dat al niet uit mijn vorige posting bleek:
Een CAT5 kabel bestaat uit 4 aderparen. Die paartjes moet je altijd bij elkaar houden!!
Afbeeldingslocatie: http://www.avilynx.com/cat5.jpg
Het is dus NIET zomaar een bos van 8 draadjes. Als je al enige kans wilt hebben om dit te laten werken, zul je de paartjes bij elkaar moeten houden. Dus de middelste 2 USB aansluitingen (de DATA lijnen) op 1 paartje, de buitenste 2 (voeding en massa) op een ander paartje enz.

[ Voor 41% gewijzigd door joopv op 14-08-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 12:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

andrestouwe schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:25:
[...]

ehhh, rj45=utp=netwerkstekker=simpele oplossing
TS vraagt om een 'usb verleng kabel'-oplossing. Hetgeen jij naar linkt is een netwerkadapter. Een netwerk kaart in USB vorm.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:52
ik heb een vergelijkbare situatie draaiend gehad..

had een usb a>b kabel (1,8M) die doorgeknipt en er rj45 stekkers aan gezet. daar vervolgens met van die el-cheapo utp verlengblokjes een netwerkkabel va 10Meter tussen gezet. dit werkte als een trein. printer/scanner/fax waar het op zat was usb 1 dus dat signaal zal wel niet zoveel eisen als usb 2.

was ver buiten de usb specs en niet mooi gedaan met die blokjes maar ik denk dat als je de connectoren er direct op zet en je kabel niet meer als 5 meter is het wel zal lukken met usb.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 10:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Modbreak:Jongens, laten we elkaar in de waarde laten en proberen te helpen.
Elkaar afkatten is zin- en nutteloos.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Topicstarter
For the sake of argument ........

Ik heb vandaag geen soldeer componenten kunnen bemachtigen, wegens tijdgebrek kon ik niet naar de hardwarestore toe.
Wel heb ik een 5mtr USB verlengkabel gevonden (op zolder :D) en die heb ik uitgeprobeerd op een aantal artikelen.

De scanner (1200DPI) werkt er perfect mee, wat in grote lijnen de hoofdreden was voor deze actie.

ISO's kopieren naar mijn PSP gaat wel, maar hij ziet het niet als 2.0 maar als 1.1 device, dus in dat opzicht hebben een aantal reaguurders in dit topic gelijk gekregen ( ;) :> )

Voor de test heb ik een externe HD behuizing aangesloten, die met een gewone kabel perfect werkt, en (ik lees ff niet terug wie dat allemaal zeiden, maar jullie hebben gelijk) dat geeft inderdaad connectie problemen.

(maar die hoef ik daar dan ook nooit op aan te sluiten, dus dat geeft ook niet)

Morgen heb ik als het goed is ff tijd om onderdelen te halen, zodat ik de usb stekker (MALE en FEMALE) op die draden kan solderen, zodat ik kan kijken of dat iets beter werkt.
Mocht dat niet werken, dan ga ik alsnog de zooi uitruimen en die usb kabel naar boven toe leggen.
Werkt dat wel, dan is het mooi natuurlijk :P

Wordt vervolgd dus >:)

[ Voor 3% gewijzigd door BYM op 15-08-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Voor de zekerheid een bevestiging van de juiste onderdelen die ik bedoelde:
Lizard schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:39:
Ook bestaat er zoiets: http://www.vpi.us/usbc5.html
Extend One Self-Powered or Bus-Powered USB Device up to 150 Feet.
[afbeelding]
Dit is de juiste, die waren bij Conrad ooit ook te koop, alleen in een iets andere behuizing.
andrestouwe schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:12:

kijk eens hier, klik

Dit is dus een USB netwerkadapter, wijsneus :P

De bovenste oplossing verlengt dus letterlijk een stuk USB, om dus bijvoorbeeld op 100 meter afstand te kunnen scannen (Tja 8)), de onderste oplossing maakt gewoon een extra LAN-verbinding.
Onderstaande oplossing x 2 met een stuk crosskabel maakt wel een mooie USB-linkkabel voor 2 pc's, wat net zo werkt als een normaal LAN. Kan ook altijd van pas komen overigens ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Pagina: 1