Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fraude?] bundeltegoed verbruikt terwijl telefoon uit stond

Pagina: 1
Acties:

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ey,

Ik schrok toen ik laatst m'n bundeltegoed afluisterde. Volgens Orange heb ik meer dan €11 boven m'n bundel verbruikt, terwijl ik vrijwel geen telefoontjes heb gepleegd, sms'jes verstuurd, of whatever voor activiteit.

Ik heb dus een Orange abo, Orange Free €22,50 om precies te zijn, met één simkaart (dus geen dualsim oid). Ik woon niet in een grensstreek. Je krijgt elke maand €22,50, en daar moet je alles van doen: bellen, sms-en, wappen (doe ik nooit), Orange World (GPRS, staat bij mij uit) etc. Rond 11 augustus had ik nog iets van €7,- in m'n bundel. Ik zat dus €7 onder de €22,50. 13 augustus kreeg ik een sms van Orange, dat ik om 03.18 nog slechts €2,50 in m'n bundel over had.
Meteen erna kreeg ik een sms dat ik ook om 03.18 's nachts (tegelijk dus) door m'n bundel ben gegaan. Maar m'n telefoon staat 's nachts uit! En 'ik' ben niet zo'n klein beetje door m'n bundel gegaan, maar meteen met meer dan €10.

Dus ik heb gebeld naar de klantenservice, ze konden slechts zien of er activiteit was, en op welke tijdstippen. Ze noemden dingen die niet kloppen. Zo zou ik 's nachts een activiteit gedaan hebben, terwijl m'n telefoon 's nachts altijd uit staat :/ En op 10 augustus zou ik iets gedaan hebben, terwijl volgens m'n Nokia 6230 niets gebeurd is. :? Ik moest van de helpdeskmedewerker wachten tot de (gespecificeerde) rekening komt (dat is de 27e), pas dan kunnen we verder praten.

Zijn er misschien tweakers die dit fenomeen kennen? Zit er iemand op mijn kosten te bellen? Of is het misschien een fout van Orange ofzo?

NOSIG

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
ik zou gewoon met orange kontakt opnemen.
en kun je op de orange site niet zien waar je gebeld, gesms't of....... hebt?

bij tmobile bijvorbeeld kun je het zien hoe je, je beltegoed gebruikt hebt

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Nee, je kan alleen het bundeltegoed afluisteren. Pas na de 27e kan je de gespecificeerde rekening online bekijken.

NOSIG

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

soheilmd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:45:
ik zou gewoon met orange kontakt opnemen.
en kun je op de orange site niet zien waar je gebeld, gesms't of....... hebt?

bij tmobile bijvorbeeld kun je het zien hoe je, je beltegoed gebruikt hebt
Bij Orange normaal ook altijd, maar hoe ik nu bij m'n rekeningen moet komen :( 8)7 ???

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vervelende huisgenoten oid? Is dat een mogelijkheid?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
RoD schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:48:
Vervelende huisgenoten oid? Is dat een mogelijkheid?
Nee dat is uitgesloten.

NOSIG

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Ze zullen idd een gespecificeerde rekening uit moeten draaien.

Ik werk zelf in de telecom (gelukkig niet bij Orange) wat kan gebeuren is dat er kosten die eerder gemaakt zijn later berekend worden. Bijvoorbeeld als je eerder op vakantie bent geweest, verloopt de communicatie niet altijd vlekkenloos en kan het gebeuren dat kosten veel later in rekening worden gebracht.

Dit is echter bij mijn weten alleen het geval met bellen in het buitenland. Orange zal aan moeten tonen waar de fout zit. Het zou ook kunnen zijn dat er iets in het netwerk is blijven hangen. Echter worden dan de kosten normaal maar 1 keer gerekend (bijvoorbeeld als je 80 smsjes verstuurd.)

Ik zou even wachten op je specificatie.

[edit]

Je hebt je toevallig ook niet aangemeld bij bijv. Jamba of iets dergelijks?

Buiten het bovenstaande kan er weinig fout gaan met een netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door FFF op 14-08-2006 22:09 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik ben vorige maand naar Indonesië geweest. Ik ben de 23e teruggekomen, en op de 27e wordt m'n bundel altijd ververst. Dus je kan best eens gelijk hebben. Ik zal gelijk ff op de gespecificeerde rekening van de laatste maand kijken.

En nee ik ben niet aangemeld bij sms-services zoals bijv. Jamba want dat zijn altijd geldkloppers.

edit:
hmmz ik kan nu ff niet bij m'n rekening komen, door brakke orange servers ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-08-2006 22:24 ]

NOSIG

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 12:10

sjaak

un giorno credi

Buitenlandse kosten worden vaak een maand later verrekend idd, kan dus voorkomen dat de kosten in het buitenland verspreid worden over twee rekeningen in Nederland. Wel vreemd is dat er activiteit is geweest in de nachtelijke uurtjes, al kan het zijn dat er dan een batch draait die buitenlandse kosten verrekend met je bundel. M.i. zou dat in te zien moeten zijn door de klantenservice.

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Als het zo zou zijn, dat dit de kosten waren die uit Indonesië verrekend werden, dan zou het goed kunnen dat er ''nachtelijke'' activiteit was, door het tijdsverschil.

Er is zes uur tijdsverschil, dus het zou kunnen dat als er om 3 uur 's nachts gebeld is, dat dat eigenlijk om 9 uur 's avonds was...

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Sjaak schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 07:36:
Buitenlandse kosten worden vaak een maand later verrekend idd, kan dus voorkomen dat de kosten in het buitenland verspreid worden over twee rekeningen in Nederland. Wel vreemd is dat er activiteit is geweest in de nachtelijke uurtjes, al kan het zijn dat er dan een batch draait die buitenlandse kosten verrekend met je bundel. M.i. zou dat in te zien moeten zijn door de klantenservice.
Da's waar, het is slecht dat de klantenservice alleen kan kijken of er activiteit was, en dat ze niet kunnen zien wat voor activiteit, hoe duur, hoe lang etc.
schaap2005 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:29:
Als het zo zou zijn, dat dit de kosten waren die uit Indonesië verrekend werden, dan zou het goed kunnen dat er ''nachtelijke'' activiteit was, door het tijdsverschil.

Er is zes uur tijdsverschil, dus het zou kunnen dat als er om 3 uur 's nachts gebeld is, dat dat eigenlijk om 9 uur 's avonds was...
9 uur 's ochtends bedoel je? Als het hier 03.00 is, dan is het daar 09.00. En ik kan niet in Indonesië bellen of gebeld worden, terwijl ik+mijn telefoon zich in Nederland bevinden ;)

Ik ben trouwens nog overgestapt in Hong Kong, waar ik ook nog gebeld heb naar Indonesië (na het zoeken van een goed netwerk). Het zou dus zomaar kunnen, dat door dat gekut in Hong Kong, er nu afgerekend wordt.

NOSIG

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vergeet ook niet dat je in het buitenland altijd genaaid wordt met je voicemail. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar het komt er op neer dat als jouw telefoon voor het laatst actief is geweest in Hong Kong en iemand probeert je te bellen, dat er meteen een verbinding naar Hong Kong wordt geopend die jij dan betaalt.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Bigs schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:39:
Vergeet ook niet dat je in het buitenland altijd genaaid wordt met je voicemail. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar het komt er op neer dat als jouw telefoon voor het laatst actief is geweest in Hong Kong en iemand probeert je te bellen, dat er meteen een verbinding naar Hong Kong wordt geopend die jij dan betaalt.
Dat is toch alleen als je de telefoon echt opneemt in Hong Kong (of whatever voor buitenlands land :P )? De medewerker van de klantenservice zei in ieder geval dat switchen van netwerk geen geld kost.

NOSIG

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:55

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Nou, wel als je je voicemail aan hebt staan,

je zou niet de eerste zijn die een rekening gepresenteerd krijgt en dat terwijl de telefoon in de vakantie vaak uit stond -> beller vanuit ned belt je telefoon -> krijgt voicemail -> jij dokt toch vanaf de grens

Beste film ooit

Verwijderd

Dat zouden inderdaad weleens kosten van bellen in het buitenland kunnen zijn, die pas later in rekening gebracht worden. De buitenlandse telco is waarschijnlijk gewoon laat met het "factureren" van de gepleegde telefoontjes.

Doet me denken aan mijn vakantie van 2 jaar geleden in Tunesie. Ik had daar bij een bepaalde bank geld opgenomen uit de automaat. Maar dat is nooit afgeschreven..... De andere pin-transacties werden allemaal wel gewoon afgeschreven, maar ook pas nadat ik alweer even thuis was. Toen kreeg ik veeeeeel later een brief van de Postbank, waarin ze zeiden dat een Tunesische bank geprobeerd had om geld van mijn rekening af te schrijven i.v.m. de betreffende pin-transactie. Maar omdat de termijn waarbinnen de betreffende bank dat kon doen verstreken was, heeft de Postbank dit geweigerd. Ik heb in Tunesie dus een paar tientjes "gratis" uit de muur gehaald. Volgens de Postbank was de vordering komen te vervallen omdat de bank zich niet aan de termijn gehouden had.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 11:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:54:
Dat zouden inderdaad weleens kosten van bellen in het buitenland kunnen zijn, die pas later in rekening gebracht worden. De buitenlandse telco is waarschijnlijk gewoon laat met het "factureren" van de gepleegde telefoontjes.

Doet me denken aan mijn vakantie van 2 jaar geleden in Tunesie. Ik had daar bij een bepaalde bank geld opgenomen uit de automaat. Maar dat is nooit afgeschreven..... De andere pin-transacties werden allemaal wel gewoon afgeschreven, maar ook pas nadat ik alweer even thuis was. Toen kreeg ik veeeeeel later een brief van de Postbank, waarin ze zeiden dat een Tunesische bank geprobeerd had om geld van mijn rekening af te schrijven i.v.m. de betreffende pin-transactie. Maar omdat de termijn waarbinnen de betreffende bank dat kon doen verstreken was, heeft de Postbank dit geweigerd. Ik heb in Tunesie dus een paar tientjes "gratis" uit de muur gehaald. Volgens de Postbank was de vordering komen te vervallen omdat de bank zich niet aan de termijn gehouden had.
offtopic:
Had je nu maar paar tientjes meer opgenomen :+

*empty*

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
:o Dus je kan heel die muur leegtappen en dan misschien gratis geld hebben :*)

NOSIG

Pagina: 1