Toon posts:

Zoek een speciaal webprogje

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag Luitjes,

Ik wil een pagina maken met de mogelijkheid om gebruikers onder een naam en wachtwoord te laten inloggen, zodat ik per persoon gerichte teksten kan laten zien. Zijn hier al programma's voor die dit vergemakkelijken. Heb veel ervaring met dreamweaver etc. maar deze ondersteund deze mogelijkheid niet. 8)7

Hopenlijk weten jullie een antwoord. _/-\o_

Groetjes Paul |:(

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Er zijn niet echt programma's voor, je zult zoiets met de hand in elkaar moeten knutselen of op zoek gaan op het internet naar kant-en-klare scripts. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is wel een erg magere topicstart. Je moet echt zelf wat meer uitzoeken. Je kan iets maken in php of asp. Of iets kan en klaar installeren.

Verwijderd

Een prog ervoor is er niet voor

Je zult dus echt op zoek moeten ofwel naar kant en klare
Ofwel zelf gaan scripten in PHP bijv, die is daar goed geschikt voor

En zoals jij dat wilt is dat niet erg veel werk

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:40
Laat je users inloggen en haal de username via een $_GET op en laat er vervolgens een php scriptje op los.
heel simpel dus ongeveer zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
if($name=='jan'){
   echo "hoi Jan";
}
elseif($name=='piet'){
   echo "hoi Piet"
}

Lijkt me niet zo heel moeilijk volgens mij en uit jouw post kan ik ook niet echt opmaken dat je er al erg veel tijd aan besteed hebt, dus doe even wat beter je best en je komt een heel eind.

[ Voor 18% gewijzigd door Volk op 14-08-2006 21:50 ]

• hanneshoffie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
phpfreakz.nl -> script library

staan er genoeg om je op weg te helpen

of php.net

[ Voor 8% gewijzigd door hanneshoffie op 14-08-2006 21:55 ]

Verwijderd

hanneshoffie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:55:
phpfreakz.nl -> script library

staan er genoeg om je op weg te helpen
Er staat ook genoeg om je in het vagevuur te doen belanden.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Je begrijpt natuurlijk wel dat je met dreamweaver html pagina's maakt, met soms daar in javascript en de opmaak geregeld door css. Dit zijn client-side talen, die je server direct aan de gebruiker voorschotelt zonder er iets mee te doen.

Om te bereiken wat jij wil, heb je een server-side taal nodig; er moeten immers ergens berichten worden opgeslagen en opgehaald en je wil een login systeem. Een server-side taal wordt eerst door je server 'bekeken' voordat hij als pagina aan de gebruiker wordt voorgeschoteld; in dit geval zal eerst de login en daarna het persoonlijke bericht worden gecontroleerd/opgehaald. Hiervoor kan je een taal als php of asp gebruiken.

Dat dreamweaver dit in mindere mate doet klopt helemaal, dit zal je dan ook zelf moeten schrijven of op google een kant en klare oplossing voor op moeten graven :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verdiep je eens in de wondere wereld van server-side talen. Het principe is ook te doen met Javascript (als security niet heel belangrijk is). Maar zoals je het nu weergeeft is dit een script-request en daar doen wij helaas niet aan.

Probeer dus nog eens beter te zoeken met google met de juiste trefwoorden en mocht je ergens mee beginnen en er niet uitkomen, dan kan je altijd hier om hulp vragen. Lees dan wel even het volgende topic door Waar hoort mijn topic? (en de bijbehorende FAQ van het subforum waar je topic zou moeten horen).

Dit topic gaat op slot.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.