Probleem met Formatteren

Pagina: 1
Acties:

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik heb het forum afgezocht en kom een soortgelijk probleem vaker tegen, maar tot een oplossing heeft het nog niet geleid.....

config:
AMD Athlon 64 X2 4400+
Asus A8R-MVP
2x Hitachi Deskstar T7K250 in Raid0
2x1GB pc3200 Corsair Twinx CL2
Asus X1900xtx

De HDD in 2 partiites. C: (ong. 30GB) en D:(de rest)

mijn systeempje heeft een maand of 4 redelijk gedraaid, tot er deze week wat probleempjes begonnen. Ik vond het weer eens tijd voor wat onderhoud, dus een virusscan gedaan (AVG), schijfopruiming, enz. Nadat ik de virusscan had gestart ff een bakkie koffie wezen doen. Na 30 minuten kom ik weer bij mn PC'tje, blijkt hij zichzelf gereboot te hebben. Na tweede poging gebeurt dit opnieuw. FF een nachtje p2p draaien lukt niet, omdat hij ook dan opnieuw opstart. Volgens de windows error message, was hij de communicatie met de HDD kwijt. Geen probleem, ff kabeltjes nalopen...... niks, nakkes, nada. Alles nog prima op z'n plek. Op dit moment begin ik te twijfelen aan mijn HDD's (of tenminste toch aan 1 van beide) en maak een backup van alle belangrijke bestanden. Ik besluit D: te formatteren. Na het klikken op formatteren gebeurt er niets....nou ja, de boel loopt vast. Harde reset dan maar. Nu ben ik echt bang dat er een HDD naar zin grootje is. Ik open de Uli Raid manager, en besluit de raid configuratie te disabelen....we gaan voor een nieuwe install.

Ik besluit de nieuwe installatie zonder Raid te proberen, om zodoende te achterhalen welke van de 2 schijven defect is. Windows CD'tje erin, probeer beide schijven te formatteren. Weer loopt de bende vast, ongeacht welke schijf en of ik de partitie verwijder of niet. Snel formatteren lukt wel. Dat dan maar gedaan. Nieuwe install is nu gereed (op C:). Echter, D: is wel benaderbaar, maar niet te formatteren. Wel "snel", maar niet gewoon.

Herkent iemand dit? Is mijn controller kaput? Mobo aan levenseind? Zou het zin hebben de bios te flashen?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Draai eerst eens de diagnostic tool van hitachi om de fitness van je schijven te checken om dat in ieder geval uit te sluiten.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 23:12
Hmm, klinkt alsof D niet helemaal lekker is. Wat je wel kan doen is een Hitachi check zoals under-world ook al aangeeft en eventueel even alle partities weggooien en fdisk /mbr doen om zo met een schone lei te beginnen.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Heb ff de Hitachi Diagnostics tool gedownd. 1e resultaten lijkt het er op dat C defect is, morgen zoek ik de exacte betekenis van de errorcode even op (0x70) en scan ik D.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Inmiddels ben ik erachter dat idd C defect is, maar D niet.
Ik breng mijn pc terug voor RMA. Omdat ik toch 2 HDD's heb, trekken ze de defecte eruit, en geven me de pc terug.

Het is nu zondag, en ik wil de pc weer gaan gebruiken......

HEBBEN ZE DE VERKEERDE HDD ERUIT GEHAALD!

OMG, wat een stel amateurs. Mijn goede HDD is inmiddels halverwege Hitachi HQ en ik zit hier met een manke schijf. Achteraf gezien had ik beter moeten weten, die broekies in de zaak zagen er niet al te snugger uit.

:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier gaat Shopsurvey over ;)

En nu ontopic blijven aub.
Pagina: 1