[Thuisnetwerk] Hulp bij aankoop nieuwe router

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-03 21:42
Beste tweakers,

Ik heb nu in 2 jaar 2 routers versleten, telkens na een paar jaar gebruik lijkt het alsof het geheugen dichtslipt en de router eruit klapt.

Nu is sinds het begin ook de situatie veranderd van mijn netwerk, van 3 computers naar 7 waarvan 3 draadloos en 4 bekabeld.

Nu heb ik slechte ervaringen met linksys (wegvallende verbindingen draadloos), dus ik zie het niet echt zitten om een linksys te gaan kopen.

mijn budget ligt rond 50 tot 250 euro, wat raden jullie mij aan..

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 22:21
PW, Google. Wij raden je niks aan, je moet zelf zoeken, en kunnen je hooguit helpen kiezen tussen een paar routers.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Maar...
Wat voor wireless kaartjes heb je in die pc's met wegvallend signaal?
Persoonlijk vind ik het namelijk heerlijk spul, geen slechte ervaringen mee.
Misschien iets van slechte plek ofzo?

Maar kijk eens naar Draytek als je toch zo'n groot budget hebt, is goed spul opzich.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

oftopic:

Ik zoek zelf nog een goede accespoint. Hij moet vooral goed bereik hebben. (vanaf beneden naar zolder = 2 betonnen vloeren). De US Robotics MAXg Wireless Accespoint lijkt me wel wat? Iemand ervaring?

ontopic:
Misschien ook een tip, een US Robotics Maxg Wireless Router? Volgens USR zelf heeft hij 50% meer bereik.. (Moet ik dat werkelijk geloven?)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

De snelheid van MaxG e.d. werkt slechts bij een zeer goed bereik, dwz. als je op 5 meter van het AP zit zonder muren ertussen.

Die boost technologieen werken met minder foutcorrectie waardoor de bende sneller kan werken.

Wat DJ-sannieboy misschien kan doen is een antenne aan zijn router zetten en een antenne aan zijn wireless kaartjes.
Antennezooi is te krijgen bij www.tcshop.nl , mijn ervaringen daarmee zijn erg goed.

Maar als de TS een groot budget heeft zou ik voor Draytek oid gaan, degelijk spul.
Anders natuurlijk gewoon kabeltjes + afwerking?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie de posts hierboven.. Uitzoeken mag je zelf.. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.