Toon posts:

Visual Studio 2005 (F5 werkt niet goed)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net opnieuw VS2005 geinstalleerd, maar nu heb ik een probleem. Normaal gesproken als je op F5 drukt in debug mode gaat ie eerst een build doen voordat ie gaat debuggen, nu doet ie dat dus niet. :(

Ik kreeg eerst ook een melding: "The following module was either build with optimizations or without debug information".

Daarin stond dat ik "Enable Just My Code" - > "warn if no user code on launch" moet disablen, heb ik dus gedaan, de messagebox is weg, maar probleem blijft, hij build niet. Maar hij doet dit alleen bij C# projecten, VB projecten gaan wel goed..

Ik werk al een aantal jaren met Visual Studio maar deze "fout/feature" zie ik voor het eerst. Suggesties zijn van harte welkom.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Is je buildconfiguratie toevallig Release ipv Debug? Zie toolbar bovenin.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
ook al zit ik in release, als je op F5 drukt moet ie sowieso een build doen voordat ie de applicatie gaat draaien, en dat builden doet ie dus niet. Resetten van enviroment settings helpt ook niet overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 20:25 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Staat in je Configuration manager (menu Build) wel een vinkje onder build bij het project? (Tenminste daar zit 'ie bij 2003)

Even gecontroleerd: ook bij VS2005 onder menu Build

[ Voor 18% gewijzigd door P_de_B op 14-08-2006 20:31 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:29:
Staat in je Configuration manager (menu Build) wel een vinkje onder build bij het project? (Tenminste daar zit 'ie bij 2003)

Even gecontroleerd: ook bij VS2005 onder menu Build
yep vinkje staat aan.

als ik een nieuw project maak, en een button plaats. en dan op F5 druk, dan gaat het goed. plaats ik een andere knop erbij, dan krijg ik die message weer, en zie ik maar 1 knop staan. (de eerste build dus)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
F5 bouwt alleen als het nodig is (target out of date). Dat was al zo in VS6, en ik zou zweren dat het in VS1.52 ook al was.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Wat staat er ingesteld bij options - projects and solutions - build en run bij 'on run, when projects are out of date'?

Verwijderd

Topicstarter
cowgirl schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:38:
Wat staat er ingesteld bij options - projects and solutions - build en run bij 'on run, when projects are out of date'?
staat allemaal goed hoor. dit snap ik gewoon niet. en met VB projects gaat het wel goed. settings lijken gewoon te kloppen, iig voor zover ik het kan zien. heb gewoon een zwaar vermoeden dat VS een beetje in de war is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 22:12 ]

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
Daar heb ik ook wel eens last van gehad. Volgens mij had ik toen in web.config of app.config de debug op false staan.

Verwijderd

Topicstarter
in 2005 maakt ie geen .config file aan, of heb je het nu over de config file van visual studio zelf? iig net een config file aan project toegevoegd en nog steeds hetzelfde probleem.
Pagina: 1