Coolmaster Igreen 430W probleem

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb effe gegoogled en hier op GOT maar vond niks vandaar een aparte topic.
Mijn spec

AMD64 3000+
Asrock Sata Dual 2
512 MB x 2 Kingston Value Ram PC3200
Samsung Spinpoint Sata2 250GB
Maxtor Diamond 9 200GB
NEC 3500AG
SB Audigy 2 ZS
350W noname voeding

Ter vervanging van mijn oude Elcheapo 350w voeding heb ik een paar dagen zitten te lezen en uiteindelijk Coolmaster Igreen 430w aangeschafd. Ik wilde absoluut geen goedkope voeding meer aangezien ik vandaag ook een XFX7900GT heb aangeschafd.

Thuis aangekomen heb ik meteeen oude voeding eruit gehaald en nieuwe coolmaster voeding geinstalleerd. Schroeven pasten er maar 3 en ATX Power connector en ATX 12V netjes aangesloten. Verder andere standaard aansluiting voor 2x SATA 1x IDE DVD 1 x PCI-E 1 x floppydrive.

Mijn probleem is volgende... als ik voeding aansluit en aan zet dan gaat rooie licht op het voeding branden dus hij krijgt wel stroom maar als ik power button druk, er gebeurt helemaal niks :'( .

Ik zit al 2 uur eraan te sleutelen en alle connectors nog een keer verbinden maar het mag niet baten.

Heeft iemand enige idee? Ik wilde vanavond nog aantal benchmarks gaan draaien maar dat gaat mooi niet meer lukken. :(

Lucky Goldstar

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
20 of 24 pins aansluiting?? zit je p4 stekker echt wel goed?? en anders de voeding gewoon niet goed

1337

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Mijn mobo heeft 20 pins aansluiting en volgens Alternate kon ik Coolmaster Igreen gewoon ervoor gebruiken. Of is het soms 24 pins?

Edit: Volgens website van Coolermaster is het 20 pins en Asrock website geeft ook aan dat het 20 pins is....

[ Voor 30% gewijzigd door DJkim op 14-08-2006 20:09 ]

Lucky Goldstar

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dat lampje wat brand is volgens de cooler master site geen goed teken: * De LED indicator gaat branden bij Over-Voltage, Under-Voltage, Over-Temperature, Over-Current, Over-Loading, en Short Circuit.
Bron
Misshien is iets niet goed aangesloten

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Flip

^^

Probeer eens of het systeem wil opstarten met een minimaal setup, dus alleen mobo, cpu, mem en gfx. Mocht hij hiermee wel opstarten, dan een voor een de andere onderdelen er weer inzetten, en kijken waar het probleem ligt.
Kijk ook even of de voeding uberhaupt wil opstarten door alles los te maken en dan de PS_on (groen) en een ground (zwart) te verbinden met een paperclip, dan start de voeding als het goed is.
Als de voeding dan niet start, heb je waarschijnlijk te maken met een defecte voeding en is het het beste om deze dan te retourneren.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Hoi dank jullie allemaal!
Ik heb probleem gevonden. Het was mijn floppy die niet meer wilde werken. Ik heb connector eraf gehaald en toen bootte hij zonder probleem.

Lucky Goldstar

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DJkim schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:22:
Hoi dank jullie allemaal!
Ik heb probleem gevonden. Het was mijn floppy die niet meer wilde werken. Ik heb connector eraf gehaald en toen bootte hij zonder probleem.
wat je (als test) ook had kunnen doen is ale stekkers deruit. dan de groene draad aan de atx plug verbinden met een zwarte draad en dan voeding inschakelen en multimeter deran hangen....

of nog simpeler, neem zon voeding tester.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1