Dit document kan niet worden afgedrukt?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Ik heb een Kyocera FS-1700+ via LPT1 aangesloten op mijn Windows XP Pro systeem. Eerst werkte het geheel prima maar nu dus niet meer en krijg ik een ballonetje van Windows met de melding Dit document kan niet worden afgedrukt.

Ik heb de printer al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik de kabel er opnieuw uit en in gedaan, maar dit alles zonder effect.

Iemand nog een idee of tip waar ik het probleem, of beter gezegd de oplossing, moet zoeken?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:01

EnnaN

Toys in the attic

wanneer krijg je dat ballonnetje? bij 1 programma? bij alle programmas? bij 1 document? bij alle documenten? wat zegt google/microsoft/kyocera over die melding?

sig

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Gebeurt dit bij elk type document of alleen bij bepaalde bestanden?
Als je de printer aansluit op een ander systeem, print hij de bestanden dan wel?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Toevallig een bios-update gedaan, waarmee je LPT1: is veranderd en dus niet meer compatible is met je printer? Zover ik weet kan je een LPT1: op 3 verschillende manieren instellen.

Ey!! Macarena \o/

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
RaZ schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:42:
Toevallig een bios-update gedaan, waarmee je LPT1: is veranderd en dus niet meer compatible is met je printer? Zover ik weet kan je een LPT1: op 3 verschillende manieren instellen.
Je doelt hiermee op SPP, EPP en ECP? Dat lijkt me niet het probleem aangezien hedendaagse besturingssystemen en printers ze allemaal ondersteunen en automatisch de juiste kiezen.
Desalniettemin een kleine moeite om ook dit even te checken :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
EnnaN schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:41:
wanneer krijg je dat ballonnetje? bij 1 programma? bij alle programmas? bij 1 document? bij alle documenten? wat zegt google/microsoft/kyocera over die melding?
Sorry, had ik ff gelijk moeten melden.

Ja, het is bij alle programma's. Ik heb al op google gekeken maar nog niets concreets kunnen vinden aangezien het een standaard melding is waarbij je dus ook de standaard oplossingen krijgt.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:42:
Ik heb mijn bios niet ge-update. Is er een optie om in je pc-BIOS LPT1 ofzo uit te schakelen? Lijkt me sterk dat ik dat per ongeluk gedaan heb, maar je weet het nooit. :P

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk anders ook even bij je apparaat beheer, geen rare melding op je poort?

Ey!! Macarena \o/

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kogando schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:49:
[...]
Ik heb mijn bios niet ge-update. Is er een optie om in je pc-BIOS LPT1 ofzo uit te schakelen? Lijkt me sterk dat ik dat per ongeluk gedaan heb, maar je weet het nooit. :P
Die optie heeft vrijwel elk BIOS, maar als dat het geval zou zijn zou je een melding krijgen dat er geen printer is geïnstalleerd. Maar wat let je om je BIOS in te duiken? :)

Verwijderd

Niet per ongeluk de standaard documentinstelling op Letter / Legal of zo staan in plaats van A4? Check dit ook ff bij je printer, niet alleen in Word(pad) e.d.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
r00n schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:52:
Die optie heeft vrijwel elk BIOS, maar als dat het geval zou zijn zou je een melding krijgen dat er geen printer is geïnstalleerd. Maar wat let je om je BIOS in te duiken? :)
Ik krijg wel de melding dat er geen plug&play printer is gedetecteerd en moet dan handmatig installeren? Moet dit bij LPT1 ook automatisch gaan?

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kogando schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:58:
[...]
Ik krijg wel de melding dat er geen plug&play printer is gedetecteerd en moet dan handmatig installeren? Moet dit bij LPT1 ook automatisch gaan?
Dat komt omdat het een LPT-printer is. Dit is wat Microsoft erover te zeggen heeft:

Printers met aansluiting op een parallelle poort (LPT-poort)

Printers die zijn aangesloten op een LPT-poort kunnen niet worden gedetecteerd bij aansluiting van de stekker op de poort. Wanneer u de parallelle kabel hebt aangesloten en hebt gecontroleerd of de printer is ingeschakeld en gereed is om af te drukken, moet u de printer toevoegen met de wizard Printer toevoegen. Daarbij moet het selectievakje Mijn Plug en Play-printer automatisch detecteren en installeren zijn ingeschakeld. Hiermee start u het Plug en Play-detectiesysteem. U kunt ook de computer opnieuw opstarten. Het opstartproces detecteert dan de printer en start vervolgens automatisch de wizard Nieuwe hardware gevonden.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
De printer doet het wel zonder problemen in dezelfde opstelling op een andere computer.. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Kogando op 14-08-2006 20:13 ]

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik lees dat je de printer had verwijderd maar had je ook de drivers verwijderd?

Probeer dit dan eens

Verwijder de printer
ga dan naar C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3

staan enkele drivers. maak een backup van deze dir en verwijder alle bestanden uit deze dir.

Installeer dan de printer opnieuw en probeer het nog eens

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de tips. Ik heb inderdaad maar even in het BIOS gekeken en daar het IRQ voor LPT1 veranderd.

De printer werkt weer! :)

Pagina: 1