Toon posts:

Draadloos netwerk werkt maar bij 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

laat ik beginnen te stellen dat ik niet een noob ben, maar zeker geen expert op dit gebied. Dit is in ieder geval mijn probleem en ik hooop dat jullie me verder kunnen helpen.

Ik heb een pc en een laptop die beide op windows xp lopen. Nu woon ik net samen met mijn vriendin en zij heeft een chello abbonement en ik had vroeger adsl. Nu wil ik dus draadloos internet aansluiten op beide computers, alleen werkt het maar bij 1 (of de pc of de laptop, beide werkt niet). Ik gebruik een adsl router! (SMC 7904WBRA) in combinatie met chello en het werkt draadloos goed, maar jammer genoeg lukt het niet om beide computers online te krijgen. Ik denk dat het aan mijn router ligt, maar misschien zie ik wat over het hoofd. Op mijn pc is alles ok, en op de laptop krijg ik ook het teken van netwerk verbonden en signaal sterkte uitstekend, maar internet doet het gewoon niet op de laptop. Voor de pc gebruik ik trouwens een Sitecom netwerk kaart.

Nu heb ik geprobeerd om het mac adres te klonen in de router, maar dan kan ik helemaal niet meer op internet. Ik heb zelfs zo'n smac programma gedownload om het mac adres van de laptop te veranderen, wat ook werkt, maar zo te zien kan je dus niet met 2 computers hebben met hetzelfde mac adres }:O . Als ik op de een zit, valt de ander uit en omgekeerd. Ip release en renew werkt niet, dus ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn router gewoon niet geschikt is voor meer dan 1 pc op een chello abbonnement. Op de pc heb ik een ip adres in de buurt van 213.93.182 terwijl op de laptop het 192.168.2 is.

Graag reacties en advies, waarschijnlijk heb ik te weinig info gegeven, dus laat het maar weten als ik meer info moet verschaffen. Bij voorbaat dank.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Een ADSL router kan je niet gebruiken voor de kabelaansluiting van chello. Je zal een normale router moeten kopen en de UTP kabel vanaf je kabelmodem moet naar de WAN poort van de router gaan en niet naar een van de LAN poorten (zo heb je het nu waarschijnlijk aangesloten).

Je kan nu maar op 1 computer internetten, omdat chello maar 1 IP adres uitdeelt, als dat adres is uitgedeeld, krijgt de volgende computer een adres uitgedeeld van de DHCP server in je router dat inderdaad in de range van 192.168.2 kan liggen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Sorry, heb stukje van ADSL router over het hoofdgezien

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:51:
Een ADSL router kan je niet gebruiken voor de kabelaansluiting van chello. Je zal een normale router moeten kopen en de UTP kabel vanaf je kabelmodem moet naar de WAN poort van de router gaan en niet naar een van de LAN poorten (zo heb je het nu waarschijnlijk aangesloten).

Je kan nu maar op 1 computer internetten, omdat chello maar 1 IP adres uitdeelt, als dat adres is uitgedeeld, krijgt de volgende computer een adres uitgedeeld van de DHCP server in je router dat inderdaad in de range van 192.168.2 kan liggen.
Inderdaad, het heeft maar 4 lan poorten en geen enkele wan poort erop zitten. Maar doordat er wel een led lampje zit met wlan en ik gewoon draadloos kon internetten d.m.v. zo'n lan poort, dacht ik dat het niet zo'n probleem was. Niet om dit een topic te maken over welke router het beste is, maar welke router werkt wel goed i.c.m. chello? Dan kan ik het morgen gelijk gaan halen. Bedankt alvast.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Elke moderne router zou goed moeten werken met Chello, maar ik zou de voorkeur geven aan US Robotics , Linksys, Draytek of Zyxel maar dat is meer persoonlijk. Wel zou ik je afraden om een router van Sweex te kopen, omdat ik (en andere tweakers) daar toch meer problemen mee ondervinden dan met routers waar je iets meer voor betaald.

If I can't fix it, it ain't broken.