DX-160 proc op Tulip DT 2/66 ???

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik heb een Tulip Vision Line DT 2/66 staan die als server dienst gaat doen in een thuisnetwerkje voor internet-/file-/printersharing.:P Ook wil er wat download proggies [XNews / CuteFTP] op draaien, zodat die rommel niet op mijn eigen bak in de achtergrond hoeft te draaien...

Er draait W98 op en er zit 24MB geheugen in.
Nu kan ik goedkoop een 486 DX-160 proc aankomen, maar weet ik niet of die wel op dat mobo past [FSB en dipswitchsettings]...

Weet iemand of dat kan [www.tulip.nl staat nix op]? :?
En of het veel zin heeft om die er in te gaan zetten i.p.v. die 66MHz als je kijkt naar wat ik ermee wil doen?

Verwijderd

Heb je ook gekeken op http://support.tulip.com/support ?

Ook moet je even het TC-id opzoeken (staat op het moederbord, maar is ook een tooltje van Tulip voor -> zie files/general)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:46
Volgens mij is dat een AMD 5x86 133 MHz processor (die je makkelijk kan opvoeren naar 160 MHz) en die draait op een heeel ander voltage dan die Intel

Verwijderd

kijk eerst maar of het de zelfe socket is die k5 133 cpu's zijn socket 5 en veel 486 cpu's socket 3.

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
bedankt voor die link naar de support-site!
Daar staat iig alle informatie over het systeem.

Mobo heeft idd socket 3, is voor Intel procs en kan max DX4-100 draaien.

Die proc is dus een nogo... ;(
Dan maar aan zo'n DX4-100 zien te komen... Of merk je dat verschil bijna niet? [zou in theorie 33% sneller moeten zijn, maar in praktijk????] :?
-update-
Op die site vind ik nu ook iets over upgrading: ik zou moeten kunnen upgraden naar een Pentium OverDrive proc... Wat is dat voor type???