Toon posts:

Dual Xeon, Linux Vindt 1 Proc ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een debian installatie met kernel 2.6 op een dual xeon staan, echter vind hij maar 1 cpu.
Bij het uitvoeren van "cat /proc/cpuinfo" krijg ik maar info over 1 xeon cpu, een 2e staat er niet bij wat wel het geval moet zijn neem ik aan. Het zijn HT processors btw, zou hij er dan zelfs niet 4 moeten vinden?

Is er een makkelijke manier om dit in de kernel te enablen of iets dergelijks? of moet je de hele kernel gaan recompilen (zou niet weten hoe dat moet, dus liever een andere optie :)) ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 17:46 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je zult een SMP kernel moeten draaien voort HT en dual ondersteuning. Mocht je dat al draaien dan staat dual of HT ondersteuning waarschijnlijk uit in de bios en zul je dat daar moeten aanzetten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Je hebt waarschijnlijk een standaard 2.6 kernel in gebruik die geen meerdere cpu's ondersteunt. Even een nieuwe kernel installeren moet het wel oplossen.. je moet dan even zoeken naar een kernel met de "-smp" toevoeging.

Onderstaande commando geeft wel een overzichtje met smp kernels. Suc6 :)
code:
1
apt-cache search kernel-image | grep smp

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank! hij vind nu netjes 4 processors! :)

Deze kernel heb ik gebruikt: "kernel-image-2.6.8-3-686-smp - Linux kernel image for version 2.6.8 on PPro/Celeron/PII/PIII/P4 SMP. "
Een xeon is een P4 als ik het goed heb, toch?

Helaas heb ik nog 2 korte vraagjes O-):

- Worden programmas automatish tussen beiden processors verdeeld?
- Is er een manier om mijn oude kernel te verwijden? bij grub staan ze nu beiden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 18:31 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:31:
- Is er een manier om mijn oude kernel te verwijden? bij grub staan ze nu beiden.
Ik zou hem laten staan maar die nieuwe als default instellen (als backup mogelijkheid). Die oude kan je gewoon uit je grub.lst slopen.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:54

BoAC

Memento mori

Deze kernel heb ik gebruikt: "kernel-image-2.6.8-3-686-smp - Linux kernel image for version 2.6.8 on PPro/Celeron/PII/PIII/P4 SMP. "
Uit `make menu-config`:
code:
1
    ( ) Pentium-4/Celeron(P4-based)/Pentium-4 M/Xeon

Ja dus ;)

..
Dat regelt je kernel dus netjes voor je :) maar dan wel per process/thread dan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BoAC op 14-08-2006 19:06 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Als je echt wilt, kan je de oude kernel weghalen door
code:
1
apt-get remove kernel-image-2.6.8-3-386 (of net iets andere kernel)

je moet even kijken welke kernel je precies hebt.

Hij zal nu de image verwijderen EN hem automatisch uit je grub menu halen. :)
Pagina: 1