Toon posts:

[XP] IIS i.c.m. ethernet disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik zit met een vraag.

Huidige situatie:
- Ik heb hier thuis een LaCie ethernet disk mini en heb deze aan mijn netwerk hangen.
- Op mijn ontwikkel computer heb ik windows XP draaien en IIS.
- Op de ethernet disk draait embedded linux, geen mogelijkheid naar mijn weten om hier iets anders van te maken.

Gewenste situatie:
Op deze schijf wil ik de websites van IIS hosten. Ik wil dat IIS op de windows xp computer de ethernet disk als data directory gebruikt.

Ethernet disk specificaties:
- Software version: LaCix - 1.1.1
- Operating system: Linux Embedded - 2.4.25-lacie6

Nu heb ik de inetpub gedeelte geknipt en geplakt naar de ethernet disk en dit werk in principe echter als ik de standaard IIS pagina wil aanroepen, http://localhost/localstart.asp dan krijg ik een foutmelding:

U bent niet gemachtigd voor het weergeven van deze pagina - U bent niet gemachtigd voor het weergeven van deze map of pagina met de referenties die u hebt opgegeven.

Wat naar mijn inziens logisch is. Nu denk ik, dan zorg ik ervoor dat ASPNET en IUSR_SYSTEM rechten krijgen op de wwwroot map van de ethernet disk. Ik zit echter niet in een Active Directory omgeving wat dus inhoud dat ik geen accounts van een andere computer rechten kan geven op de ethernet disk. Normaal moet dit niet zo'n probleem zijn want als het een windows ethernet disk was geweest had er waarschijnlijk wel ASPNET op gezeten maar dat zit er dus niet op. Ook geen IUSER_SYSTEM omdat dit natuurlijk allemaal windows gebasseerde accounts zijn.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de situatie die ik wil creeëren gaat slagen? Is dit überhaupt mogelijk want ik heb gelezen dat er wel beperkingen zaten aan de LaCie ethernet disk mini.

Ik kan met geen mogelijkheid naar de LaCie ethernet disk connecten. Ik heb getracht via Putty dit te doen maar krijg elke keer een "connection refused" error. Tevens ben ik opzoek gegaan naar een soort van "extern bureaublad" om naar een linux computer te connecten maar dan moet ik 3rd party software installeren op de server en de client, terwijl ik dus niet eens kan connecten naar de server (ethernet disk).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn dank is groot!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
is het een NAS of een SAN? Als het een NAS is, kun je in IIS een UNC path opgeven, en vraagt IIS om een username/password waarmee hij zijn data moet benaderen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:27:
is het een NAS of een SAN? Als het een NAS is, kun je in IIS een UNC path opgeven, en vraagt IIS om een username/password waarmee hij zijn data moet benaderen..
Het is een NAS (tenminste als ik zo lees wat het verschil tussen die twee is, dan is die ethernet disk een disk die je aansluit op je netwerk. Wat in zal houden dat het een Network Attached Storage is?). Ik zal even kijken wat een UNC path is misschien dat ik daar dan mee verder kom!

Edit:
Aah een UNC is een \\naam path. Ik heb hem binnen IIS ook zo gedefineerd dat hij naar \\IP HIER moet zoeken. Hij vind volgens mij de inetpub op de ethernet disk ook wel en moet inloggen als ik die pagina zie maar als ik inlog als admin dan vraagt hij opnieuw naar een login wat inhoud dat de user / password niet klopt (terwijl ik zeker weet dat deze goed is).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 17:39 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Men propt uiteraard geen windows in zo'n ethernet disk.
Moesten ze ook nog een GUI gaan renderen op zo'n ding...

Nee, samba draait perfect, je moet alleen de machtigingen idd juist instellen.
Je kunt overigen de account op de ED gewoon aanmaken met dezelfde credentials als op de pc.
Je kunt ook via 'net use x: \\server\share ' een schijfletter aanmaken voor die ethernet disk.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:02:
Nee, samba draait perfect, je moet alleen de machtigingen idd juist instellen.
Je kunt overigen de account op de ED gewoon aanmaken met dezelfde credentials als op de pc.
Je kunt ook via 'net use x: \\server\share ' een schijfletter aanmaken voor die ethernet disk.
Ik heb net een X schijf gemapt naar de ethernet disk maar als ik dan in IIS de "basismap" wil toewijzen aan de X:\Inetpub dan is de OK knopt "grayed out". Ik heb hem in het tekstvak handmatig ingevuld en op OK gedrukt maar ik krijg bij elke request naar http://localhost/iisstart.asp een 404 foutmelding (De pagina is niet gevonden). Misschien dat ik op Google hier wat meer over kan vinden.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-04 16:39
Effe een stomme vraag, maar heb je bij de properties van de default website ook de home directory aangepast naar de nieuwe lokatie?

Verwijderd

Topicstarter
suspect schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:14:
Effe een stomme vraag, maar heb je bij de properties van de default website ook de home directory aangepast naar de nieuwe lokatie?
Ja de default directory staat nu naar X:\inetpub.

Ik heb net een test virtual directory aangemaakt met een test.html bestand en deze werkt :D. Ik heb vervolgens een test.aspx (ASP.NET) gemaakt en daarin de datum van vandaag weg geschreven en ook dat werkt :D.

Ik vind het wel een beetje risico vol wat ik gedaan heb tenzij iemand anders zegt dat dit onzin is. De virtual directory link ik naar een netwerk share (dus \\naam). Bij verbinden als heb ik mijn root account van mijn PC gebruikt.

Eigenlijk wil ik dit niet, tenzij iemand aangeeft dat dit geen probleem is.

Wat trouwens raar is, als ik de virtual directory laat linken naar een netwerk share (\\naam) dan werkt alles gewoon goed. Als ik de virtual directory laat linken naar een gemapte X:\ drive dan werkt hij niet en kan hij de pagina niet vinden (wat uiterst raar is volgens mij). Of probeert IIS onder een ander account via een normaal path te connecten dan bij een netwerk share (bij een netwerk share moet ik namelijk een account invoeren om mee te connecten, en bij de X:\ dus niet).

Trouwens de localstart.asp werkt nog steeds niet maar daar maak ik mij nu niet zo druk meer om. Geen idee waarom hij niet werkt though.

Edit
Vergeten te vermelden! In principe "werkt" nu alles maar als ik in IIS kijk dan zie ik een rood ERROR icoontje bij mijn virtual directory (terwijl alles dus gewoon werkt). Waarschijnlijk komt dit omdat ik de boel loop te foppen en hard het path in het tekstvak invul i.p.v. de browse knop (want met de browse knop is de OK button gedisabled). Iemand enig idee hoe ik kan zien wat de foutmelding is? Een rood icoontje met ERROR is een beetje te globaal :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 20:31 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bij de tab 'home directory' kun je kiezen uit 'a directory located on this computer', 'a share locates on another computer', of 'a redirection to a URL'.. Daar kies je de middelste, en dan vul je in het pad in \\server\share, en klik je op het knopje 'connect as' ernaast om de username/password in te stellen waaronder je dat wil..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:20:
Bij de tab 'home directory' kun je kiezen uit 'a directory located on this computer', 'a share locates on another computer', of 'a redirection to a URL'.. Daar kies je de middelste, en dan vul je in het pad in \\server\share, en klik je op het knopje 'connect as' ernaast om de username/password in te stellen waaronder je dat wil..
Klopt maar dat heb ik dus al gedaan (zie post boven je).

P.S. Ik weet trouwens wat de foutmelding is binnen IIS (rode ERROR icoon). Staat "toegang geweigerd". Wel raar omdat ik hem verbind als mijn root windows account :|
Pagina: 1