Toon posts:

NAS: functies van Intel ss4000-E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag een HD thuis zetten voor backup (liefst gespiegeld) en voor FTP toegang. De backup is puur voor documenten en foto's benodigd. De FTP zal worden gebruikt om overal bij documenten te kunnen en om vrienden.familie etc foto's te kunnen laten zien op kinderlijk eenvoudige en tijdsbesparende wijze.

Voor documenten will ik verschillende mappen kunnen maken en aan elke map verschillende accounts hangen.

Voor de foto's wil ik door simpelweg foto's in een map te plaatsen, dat de NAS automatisch hier bijv een tumbnail van maakt en eventueel een diashow. Als dan extern iemand mijn foto's wil bekijken ziet die deze slide show en als die inlogt kan die deze downloaden, of extra uploaden.

Heeft de Intel ss4000-E deze functies? Is deze NAS uitgebreider dan andere Nassen waardoor eventueel extra functionaliteiten er later bijgezet kunnen worden.

Verder heb ik ook de ervaring en velen met mij dat de meeste NAS niet snel zijn (max 10mb/s). Hoe verhoud dit toch wat professionelere apparaat zich daarmee? Heeft deze gigabit aansluiting wel nut?

En mijn laatse vraag: Welke andere Nassen voldoen aan mijn strenge eisen:

1. Hoge snelheid
2. Raid 1 [in iedergeval spiegeling, Raid 10 kan uiteraard ook]
3. Meerdere mappen met verschillende accounts
4. Automatische creatie van slide shows van foto's wanneer deze in een map worden geplaatst.
5. Kosten is niet enorm belangrijk, mag best wat kosten (inc HD max 800-900 euro)

Alvast bedankt voor de hulp en ik heb gezocht binnen tweakers en bij google, maar ik kan erg weinig ervaringen met dit apparaat vinden.

Hier nog wat links:

http://www.intel.com/design/servers/storage/ss4000-E/

PDF-brochure:
ftp://download.intel.com/support/motherboards/server/ss4000-e/sb/ss4000euserguide003.pdf

Manual:
ftp://download.intel.com/support/motherboards/server/ss4000-e/sb/ss4000euserguide003.pdf