Grafieken genereren in web pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Hoi,

Ik ben een redelijke noop op het gebied van scripting en programmeren maar ben op zoek naar iets.

In een file word de data afkomstig van mijn zonnepanelen opgeslagen in comma separated file format. Nu zou ik graag real time grafieken willen laten maken op mijn webserver zodat ik via internet de opbrengst van mijn panelen kan weegeven.

Wellicht is er een simpele tool / programma wat ik ieder kwartier kan uitvoeren die data inleest en hiervan plaatjes genereerd. Op zich zou zoiets er al moeten zijn zou je zeggen, maar ik kan hier niets van vinden.

Mogelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Groeten,
Remon

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• djluc
  • Laatst online: 12-02 13:44
Je kan dit serverside doen met PHP en JPgraph. Dat is als je kunt programmeren redelijk simpel. Ook zou je clientside met JS het bestandje op kunnen halen en vervolgens een x aantal afbeeldingen naast elkaar zetten met een bepaalde hoogte.

• Tigris
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07-2025
Je kan ook naar een xslt / svg oplossing kijken. Het nadeel hiervan is dat er nog wel
een mutatie van comma separated file naar xml moet plaatsvinden.

Voorbeeld
http://www.carto.net/papers/svg/samples/xslt/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kun je ook met pure PHP/HTML/CSS doen. Hier is een voorbeeld. Met PHP kun je eenvoudig bestanden inlezen en vervolgens kun je mbv HTML/CSS leuke grafiekjes maken.

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 14-08-2006 18:07 ]

• RemonDePemon
  • Laatst online: 01-10-2025
Dank jullie allen voor de suggesties.

Helaas is dit nog niet direct bruikbaar. Op zich zie ik wel wat in een executable die grafieken maakt 1x per uur, maar is er geen standaard programma voor?

Remon

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
rrdtool is your friend!!

http://oss.oetiker.ch/rrdtool/

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
RemonDePemon schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:03:
Dank jullie allen voor de suggesties.

Helaas is dit nog niet direct bruikbaar. Op zich zie ik wel wat in een executable die grafieken maakt 1x per uur, maar is er geen standaard programma voor?

Remon
zoek dan ff mee
je begint natuurlijk met: [google=graph AND php]

PSN: djmurcielago

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

bij dit soort dingen is het gebruikelijk dat je eerst zelf zoekt (google, hotscripts, wherever) en dan pas met specifieke problemen hier post. Hoewel niet in zoveel woorden is dit een scriptrequest en dus gooi ik hem dicht.

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.