Hallo Allemaal,
Voor mijn werkgever ben ik op zoek naar een goede storage en backup oplossing. Momenteel hebben we twee problemen die binnen organisatie spelen :
- tekort aan opslag ruimte
- tekort aan backup tijd
We redden het niet meer om in 1 nacht een backup van alle belangrijke data te maken, we hebben de volgende storage hardware in gebruik :
- HP DL380 storage server i.c.m. MSA 20 1,5 TB
- HP DL380 storage server i.c.m. MSA 30 2,0 TB
- HP SSL1016 LTO Autoloader
Tevens is het zo dat er in het weekend maar 1 dag gebackupped kan worden omdat er gewoonweg te weinig tapes in de library gaan.
Dus de eisen die we aan de oplossing stellen zijn de volgende :
- Er moet voldoende opslag capaciteit aanwezig zijn (6-7 TB)
- Alle data moet dagelijks op tape gebackupped kunnen worden (FULL)
- Indien we voor een SAN zouden gaan moet deze op iSCSI gebaseerd zijn (Kosten)
- Een eventuele SAN moet compatible zijn met VMWare
Nu ben ik met mijn hardware leverancier tot het volgende voorstel gekomen :
1 DL380 gebruiken als backup server en hier de bestaande twee MSA’s aan koppelen en nog een MSA kopen om tot de 6-7 TB opslag te komen.
1 Equal Logic SAN oplossing aan te schaffen die 6-7 TB ondersteund
1 Tapestreamer uit de MSL6000 serie van HP aan te schaffen, MSL6030 of 6060 wat is verstandiger.
Nu is het de bedoeling om elke nacht een complete kopieer slag van de life data van de SAN naar de backup server, en vervolgens van de backup server een backup op tape te maken.
Nu is mijn vraag aan jullie :
- Wat is jullie ervaring met Equal Logic, zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse?
- Zouden jullie wel voor bovenstaande oplossing gaan, of hebben jullie betere ideeën
Alvast bedankt voor jullie hulp!!.
Voor mijn werkgever ben ik op zoek naar een goede storage en backup oplossing. Momenteel hebben we twee problemen die binnen organisatie spelen :
- tekort aan opslag ruimte
- tekort aan backup tijd
We redden het niet meer om in 1 nacht een backup van alle belangrijke data te maken, we hebben de volgende storage hardware in gebruik :
- HP DL380 storage server i.c.m. MSA 20 1,5 TB
- HP DL380 storage server i.c.m. MSA 30 2,0 TB
- HP SSL1016 LTO Autoloader
Tevens is het zo dat er in het weekend maar 1 dag gebackupped kan worden omdat er gewoonweg te weinig tapes in de library gaan.
Dus de eisen die we aan de oplossing stellen zijn de volgende :
- Er moet voldoende opslag capaciteit aanwezig zijn (6-7 TB)
- Alle data moet dagelijks op tape gebackupped kunnen worden (FULL)
- Indien we voor een SAN zouden gaan moet deze op iSCSI gebaseerd zijn (Kosten)
- Een eventuele SAN moet compatible zijn met VMWare
Nu ben ik met mijn hardware leverancier tot het volgende voorstel gekomen :
1 DL380 gebruiken als backup server en hier de bestaande twee MSA’s aan koppelen en nog een MSA kopen om tot de 6-7 TB opslag te komen.
1 Equal Logic SAN oplossing aan te schaffen die 6-7 TB ondersteund
1 Tapestreamer uit de MSL6000 serie van HP aan te schaffen, MSL6030 of 6060 wat is verstandiger.
Nu is het de bedoeling om elke nacht een complete kopieer slag van de life data van de SAN naar de backup server, en vervolgens van de backup server een backup op tape te maken.
Nu is mijn vraag aan jullie :
- Wat is jullie ervaring met Equal Logic, zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse?
- Zouden jullie wel voor bovenstaande oplossing gaan, of hebben jullie betere ideeën
Alvast bedankt voor jullie hulp!!.