Toon posts:

[C#] Xml tag uppercase/lowercase

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik genereer mbv een dataset en XmlDataDocument XML van een dataset.
Echter komen de XML-tags die worden overgenomenvanuit de dataset (de veldnamen) nu in hoofdletters in de XML te staan.
Ik wil echter dat de XML-tags allemaal in lowercase formaat komen. Is hier een handig trucje voor?
Ik snap dat ik er door heen kan lezen en alles om kan zetten maar ben benieuwd of er niet iets simpels is.

Als ik een query zou kunnen uitvoeren die een dataset retourneerd met de column names in lowercase dan is het opgelost.....Maar De query's leveren standaard hoofdletter op voor de kolomnamen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 16:43 ]

• LazySod
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:09

LazySod

Scumbag with a mission

Je zou alle column names in de dataset kunnen vervangen door hun lowercase variant, maar of dat de meest zuivere methode is betwijfel ik ten zeerste.

(Iterator over alle tabellen in de dataset, daarbinnen een iterator over alle kolommen - makkelijk en snel zat)

*edit* oops. Zie net dat je iets hebt staan mbt "er door heen lezen en omzetten" en dat zou mijn oplossing kunnen invalideren, ifso, mijn excuses en dit als niet gelezen beschouwen.

[ Voor 25% gewijzigd door LazySod op 14-08-2006 16:55 ]

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Je kan in je dataset een mapping maken van de kolomnamen. Ik weet de exacte code even niet uit mijn hoofd, maar het moet iets zijn in de trant van
C#:
1
Dataset.table.mappings.add(columnmapping(oldcolumn, oldcolumn.tolowercase))

Succes

Verwijderd

Topicstarter
zal morgen eens kijken naar de mapping en posten hier als ik resultaat heb.

Heb er naar gekeken maar denk dat je dit voor elke column dan afzonderlijk moet doen. Het is dan lijkt mij net zo eenvoudig om even om een loop om de column collection heen te zetten en alle column namen even om te zetten naar lowercase.

Opzich wist ik het niet van table mappings.....Wat er wel mooi aan is dat je gelijk de relatie aan kan geven tussen de velden uit je query en bijvoorbeeld een xsd-schema.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 07:39 ]