CPUz, Clockgen "vertragen" PC

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Als ik op m'n PC CPUz of Clockgen opendoe, dan vertraagt hij voor ongeveer 1 seconde, de muis gaat hakkelig, filmpjes stoppen met spelen, muziek gaat wel gewoon door ...

Dat stoort me totaal niet, want dat doen ze al van in het begin op al mijn machines die ik ooit geinstalleerd en gebruikt heb, maar ik vroeg me af waarom doet ie dat?

Wordt die informatie uitgelezen via een speciale manier? En neemt die dan (bijvoorbeeld) alle bandbreedte van de hele machine voor hemzelf?

Weet er iemand dat?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

kijk eens in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs ;)

Wat voor hardware en software gebruik je ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Shaidar
Dat maakt niet zoveel uit, want dat CPUz en clockgen gedrag doet zich voor op alle PCs waar ik het al ooit op gedraaid heb ...

Momenteel een C2D E6600, P5W DH en 2 GB DDR2-5400 Crucial geheugen ... maar ook op m'n vorige P4 650, P5 630, P4 2,8Ghz Northwood, die bende P3s die ik gehad heb ... allemaal! :)

Ik zoek ook niet naar een manier om die vertraging weg te hebben ofzo, ik vroeg me alleen af of er iemand weet waarom dat die programma's PCs doen vertragen ...

Wat ik vermoed is dat dat via een speciale bus uitgelezen, en dat als die bus in gebruik is, dat er dan geen bandbreedte overschiet voor andere zaken... of iets dat met highest priority loopt ofzo ...

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:36

OcGuru

Giulietta Qv

Cpu-z vertraagd je pc omdat die de SPD en de timings aan het uitlezen is. Dit kan je zo uitschakelen.

cpuz.ini > SMBUS= OFF

Bl44t

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Q: Why does CPU-Z needs a long time to start on my computer ?
A: CPU-Z needs a long time to gather memory SPD information, and consequently the time increases with the number of modules. However, this operation is not done when refreshing or when reporting html or SPD information file.
In order to reduce time, you can set the SMBus parameter to 0 in the configuration file.

I see red pixels.

• Shaidar
Kan je nu geloven dat ik daar ben geweest vóór ik dit topic opende? grrr...

Even verder opzoeken of er zoiets niet bekend is over ClockGen ...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ClockGen zal ook zoiets uitlezen. Uit te schakelen zal het wel zijn, maarja, dan vergaat zo'n beetje een groot deel van de functie van het programma..

• Shaidar
Zoals ik al 3 keer zei ... dat die vertragingen erin zitten kan me niet zo schelen, ik vroeg me alleen af waarom die programmatjes dat deden :)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
ik denk dat het antwoord in het geval van CPU-Z ook van toepassing is op clockgen...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt aan software en niet aan hardware :)

Processors, Mobo's & Geheugen » Client Software Algemeen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

shaidar schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:30:
Zoals ik al 3 keer zei ... dat die vertragingen erin zitten kan me niet zo schelen, ik vroeg me alleen af waarom die programmatjes dat deden :)
Ze lezen dat uit en dat is blijkbaar zo zwaar voor je pc dat het even stil valt.

Wat zou het anders moeten zijn? Dat het gebeurt omdat het zo in het programma zit?
Pagina: 1