Toon posts:

Versatel/tele2 ADSL2+ opzeggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds december vorig jaar heb ik ADSL2+ van Versatel. Ondanks dat ik nog geen 100m van de wijkcentrale woon, haal ik niet de geadverteerde snelheid. Ok, ik weet dat ze met "tot 20 Mbit" adverteren, maar toch. De snelheid die ik haal is gecapped naar 15 Mbit en de ping is naar mijn gevoel ook gecapped op minimaal +/- 50 ms (maar op veel game servers zit ik rond de 100ms). Dit gaat ook gepaard met packet losses wat het spelen van online spellen zeker niet ten goede komt.

Als je Versatel hierover aanspreekt krijg je een standaard antwoord dat zij topkwaliteit leveren en dat jijzelf de beperkende factor bent (te ver van je ISRA etc etc etc.........) Het cappen van de lijn wordt door Versatel verdedigd om ervoor te zorgen dat iedereen een goede lijn heeft.

Ik vind, maar ik kan het mis hebben, dat als je lijn de volle 20Mbit en een lagere ping aankan, dat je dat ook zou moeten krijgen, daar betaal je nu een maal voor.

Mijn vraag is of dit rechtsgeldige argumenten zijn om voortijdig het contract te kunnen laten ontbinden?

Alvast bednakt voor jullie info.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 15:27
Lijkt me niet. Ping heeft trouwens ook totaal niets te maken met het aantal Mbit. En 50+ MS is wel heel erg veel trouwens.