[win XP] enorme proporties (1,5 GB) tijdelijke dir's

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
hallo, ik heb last van een krappe hardeschijf ( of hardnekkige windows ;p).

ik instaleer wel eens de kritieke patches (uiteraard) maar de directoies waar die in worden gedowload of opgeslagen, inclusief de uninstallfiles en directories en de servicepack uninstallfiles lopen hier nogal aardig op. samen zon 1,5 GB op een partitie van 6,5 GB waar ook flink wat programmas op staan en een swapfile, en ook nog een een bestand voor de slaapstand van de pc.

je begrijpt dat ik regelmatig meldingen krijg dat de hdd vol isen dat klopt dan ook, ik wilde nu graag deze overboige bestanden graag kwijt, want wondows heeft niet zelf een functie die dat doet. ook andere software ruimt hier niet echt in op.

maar mijn vrag is, is dat zomaar mogelijk, en krijg ik dan geen problemen.
en komt het probleem niet weer even hard terug (gaat windows niet weer zelf deze bestanden downloaden of aanvullen?)

het gaat om de volgende directories in c:\windows\:
$hf_mig$
$NTServicePackUninstall$
Installer ( en al die subdirs.. er staat bijvoorbeeld een van WLM8.0.790 en WLM 8.0.812)
ServicePackFiles
SoftwareDistribution

weet iemand of ik dus alle subdirs en files kan verwijderen?
dat ik servicepacks niet meer kan verwijderen zal me een zorg zijn, en de fouten die dan in het register ontstaan zijn wel op te lossen ( voor het deinstaleren etc)

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-03 01:07
die mappen met een $ ervoor kunnen altijd weg. Je kunt dan alleen je updates niet meer uninstallen. Doe je dat toch nooit dan kun je die gewoon weg gooien (dat doe ik ook altijd)
Let er wel op dat als windows zegt dat het niet weg kan of mag dat je niet moet gaan klooien om het toch wel weg te krijgen. (dat is bijna gegarandeerd vragen om problemen)

De mappen en files in /windows/installer laat ik altijd staan, want die heb je wel eens nodig als je een programma wil updaten bijvoorbeeld. (itunes is daar een heel goed voorbeeld van)
Je kunt dat uitpluizen; als je iets niet meer gebruikt kan het weg.

servicepack files kunnen weg als je niet van plan bent ooit je service pack te verwijderen.

en dan nog software distribution: die is bij mij maar 80 MB na 2 jaar installeren en verwijderen enzo als je over 80 MB praat dan zou ik ook hier niet aan komen. Als het veel meer is zou ik in de subdirs gaan kijken, maar ik weet niet of het verwijderen van dingen in deze map iets kan veroorzaken qua instabiliteit ofzo. (kan iemand anders dat zeggen)

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door beefstick op 14-08-2006 15:47 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
engelbertus schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:33:
hallo, ik heb last van een krappe hardeschijf ( of hardnekkige windows ;p).

ik instaleer wel eens de kritieke patches (uiteraard) maar de directoies waar die in worden gedowload of opgeslagen, inclusief de uninstallfiles en directories en de servicepack uninstallfiles lopen hier nogal aardig op. samen zon 1,5 GB op een partitie van 6,5 GB waar ook flink wat programmas op staan en een swapfile, en ook nog een een bestand voor de slaapstand van de pc.

je begrijpt dat ik regelmatig meldingen krijg dat de hdd vol isen dat klopt dan ook, ik wilde nu graag deze overboige bestanden graag kwijt, want wondows heeft niet zelf een functie die dat doet. ook andere software ruimt hier niet echt in op.

maar mijn vrag is, is dat zomaar mogelijk, en krijg ik dan geen problemen.
en komt het probleem niet weer even hard terug (gaat windows niet weer zelf deze bestanden downloaden of aanvullen?)

het gaat om de volgende directories in c:\windows\:
$hf_mig$
$NTServicePackUninstall$
Installer ( en al die subdirs.. er staat bijvoorbeeld een van WLM8.0.790 en WLM 8.0.812)
ServicePackFiles
SoftwareDistribution

weet iemand of ik dus alle subdirs en files kan verwijderen?
dat ik servicepacks niet meer kan verwijderen zal me een zorg zijn, en de fouten die dan in het register ontstaan zijn wel op te lossen ( voor het deinstaleren etc)
Hier vind je een volledig overzicht van bestanden die je kan verwijderen:

http://www.bold-fortune.com/forums/

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
ok.. ik heb dan de $hf_mig$ , installer en software distribution laten staan.
de eerste twee omdat ze misschien nog eens nodig zijn, en de laatste omdat die toch weer opgebouwd wordt als ik windowsupdate bezoek, of dat automatisch gedan wordt.

ik heb er ongeveer 700 MB vrije ruimte bij gekregen, dat geeft me wat mee ruimte om fatsoenlijk te kunnen defragmenteren en om eens de partitie wat te vergoten met partition magic( dat kan geloof ik niet als je te weinig vrije ruimte op de partities hebt)

bedankt in ieder geval!