Ik heb vandaag een nieuwe pc binnengekregen waar ik een probleempje mee heb. Dit zijn de specs:
kast: AOpen QF50C 300Watt Midi Tower 24p Silver ATX
mobo: Asus P5GD2-X S775 ATX FSB800 G-Lan
proc: Intel Pentium 4 640 3.2 GHz 800FSB 2MB S775 Boxed
ram: 2 x Kingston DDR2 512MB 533MHZ ValueRam Retail KVR533D2N4/512
HDD: Western Digital Caviar RE 160GB WD1600YD 7200rpm S-ATA 16MB Cache
FDD: Mitsumi Diskette station FDD 1.44MB 3.5 inch + 7in1 Black
DVD: Asus DVD Writer DRW-1608P2/S Black Retail
graf: Asus Radeon X1300 TD PCI-E 128MB DDR 2x DVI TV-OUT EAX1300/TD
Nu het probleem: ik stop een windows cd in de drive, en de pc boot van deze cd. Vervolgens heb je de keuze om een "niet microsoft SCSI/SATA driver" te installeren. Doe ik dit niet, dan krijg ik na het laden van alle stuurprogramma's & het accepteren van de gebruikersovereenkomst de melding: "Onbekende schijf/geen schijf in dit station"
Nu ben ik dus tot de conclusie gekomen dat ik dus een SATA driver behorende bij dit mobo zal moeten opgeven tijdens de installatie, en dan wel op een floppy want van Windows mag je die driver niet van cd afhalen. Aangezien ik dit schijfje niet meegeleverd heb gekregen bij de pc, en er op de bijgeleverde support cd geen sata drivers staan. zal ik deze ergens moeten downloaden. Ik heb de site van Asus al doorzocht, en daar staan voor dit mobo tig drivers, maar geen SATA drivers.
Kan iemand mij vertellen waar deze driver kan vinden, of hoe ik dit probleem kan oplossen?
kast: AOpen QF50C 300Watt Midi Tower 24p Silver ATX
mobo: Asus P5GD2-X S775 ATX FSB800 G-Lan
proc: Intel Pentium 4 640 3.2 GHz 800FSB 2MB S775 Boxed
ram: 2 x Kingston DDR2 512MB 533MHZ ValueRam Retail KVR533D2N4/512
HDD: Western Digital Caviar RE 160GB WD1600YD 7200rpm S-ATA 16MB Cache
FDD: Mitsumi Diskette station FDD 1.44MB 3.5 inch + 7in1 Black
DVD: Asus DVD Writer DRW-1608P2/S Black Retail
graf: Asus Radeon X1300 TD PCI-E 128MB DDR 2x DVI TV-OUT EAX1300/TD
Nu het probleem: ik stop een windows cd in de drive, en de pc boot van deze cd. Vervolgens heb je de keuze om een "niet microsoft SCSI/SATA driver" te installeren. Doe ik dit niet, dan krijg ik na het laden van alle stuurprogramma's & het accepteren van de gebruikersovereenkomst de melding: "Onbekende schijf/geen schijf in dit station"
Nu ben ik dus tot de conclusie gekomen dat ik dus een SATA driver behorende bij dit mobo zal moeten opgeven tijdens de installatie, en dan wel op een floppy want van Windows mag je die driver niet van cd afhalen. Aangezien ik dit schijfje niet meegeleverd heb gekregen bij de pc, en er op de bijgeleverde support cd geen sata drivers staan. zal ik deze ergens moeten downloaden. Ik heb de site van Asus al doorzocht, en daar staan voor dit mobo tig drivers, maar geen SATA drivers.
Kan iemand mij vertellen waar deze driver kan vinden, of hoe ik dit probleem kan oplossen?