Ik word redelijk gek van een map op mijn USB stick die ik niet kan verwijderen.
De map lijkt in eerste instantie leeg te zijn (er worden geen bestanden in weergegeven en hij zegt dat de inhoud 0 bytes betreft), maar als ik hem probeer te verwijderen wordt er gezegd: Cannot remove folder "naam folder", the directory is not empty.
Ondertussen neemt de folder toch zo'n 100 mb van mijn stick in beslag, dus ik zou hem graag verwijderd willen hebben.
Op GOT staat ontzettend veel over dit probleem, maar ik kom er met geen mogelijkheid uit.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Hide system files uitgezet, er wordt niets zichtbaar in de map
- Explorer afsluiten in taskbar, cmd opstarten, map proberen te verwijderen met "del" en "rd",
hij blijft aangeven: the directory is not empty.
- Windows in safe mode, hij blijft aangeven: the directory is not empty.
en ook het volgende werkt niet:
Ik gebruik Windows XP Pro. Op een andere comp met XP Pro heeft hij hetzelfde probleem.
De map lijkt in eerste instantie leeg te zijn (er worden geen bestanden in weergegeven en hij zegt dat de inhoud 0 bytes betreft), maar als ik hem probeer te verwijderen wordt er gezegd: Cannot remove folder "naam folder", the directory is not empty.
Ondertussen neemt de folder toch zo'n 100 mb van mijn stick in beslag, dus ik zou hem graag verwijderd willen hebben.
Op GOT staat ontzettend veel over dit probleem, maar ik kom er met geen mogelijkheid uit.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Hide system files uitgezet, er wordt niets zichtbaar in de map
- Explorer afsluiten in taskbar, cmd opstarten, map proberen te verwijderen met "del" en "rd",
hij blijft aangeven: the directory is not empty.
- Windows in safe mode, hij blijft aangeven: the directory is not empty.
en ook het volgende werkt niet:
Wat kan ik nog proberen?dit is wat je moet doen:
- Zet makkelijk delen van bestanden uit! (in mapopties)
- ga naar de desbetreffende map toe
- rechtermuisknop -> "delen en beveiliging"
- Kies tabblad "beveiliging"
- Druk op de knop "geavanceerd"
- Kies voor tablad "eigenaar"
- selecteer gebruiker waarmee je ingelogd bent!
- zet vinkje aan bij "eigenaar van ... vervangen"
- kies nu voor "toepassen" en kies bij alle andere vensters ook voor "toepassen" of "ok"
Ik gebruik Windows XP Pro. Op een andere comp met XP Pro heeft hij hetzelfde probleem.