[Thuisnetwerk] Printer en printopdrachten geven gaat traag

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Goedendag heren,

Ik heb hier thuis zelf een thuisnetwerkje opgezet. Heel simpel met 2 pc's en een laptop. Een pc hangt rechtstreeks aan de modem (speedtouch 500 series) en de andere pc en de laptop hangen via een 10mbit hub aan de modem.
Nu werkt alles perfect (internet, filesharing), maar de printer is enorm langzaam. De printer is geinstalleerd op de pc die achter de hub hangt en is ingesteld als gedeelde printer.
Als ik via de andere pc of via de laptop wil printen dan moet ik een aantal minuten wachten tot hij het print venster opent en als ik daarna de eigenschappe wil veranderen of wil printen dan moet ik ook weer aantal minuten wachten tot hij het menu opent of gaat printen. Het gaat hier om een Canon i850 en alle pc's draaien windows XP. Het netwerk is gewoon opgezet via de wizard van windows zelf.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Tsurany

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het probleem is opgelost inmiddels, heb een paar keer wat lopen prutsen en nu werkt het opeens prima :S

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Wat heb je lopen prutsen??

Misschien is dat nog is handig voor mensen die ook zo'n probleem hebben :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:47:
Wat heb je lopen prutsen??

Misschien is dat nog is handig voor mensen die ook zo'n probleem hebben :)
Vanalles, software verwijderen, opnieuw erop zetten, printer slaan (hoewel dat minder goed hielp) hele meuk opnieuw configureren en aanslutien enzo.
Gewoon van alles en uiteindelijk werkte het. Ofja werkte het, eerst niet maar na een reboot wel, was vergeten te rebooten dus mijn vader opeens hee het werkt na een reboot. Ik zo van oeps vergeten :+